Troldemommi skriver:
Det vil han ikke?????
det er der bare ikke noget der hedder 
Det er bare ikke altid så nemt hvis man har en efterfødselsreaktion. Da jeg sad som nybagt mor til min søn, havde jeg absolut ingen følelser, han var vitterlig i vejen for at jeg kunne være den mor jeg ville være til min levende og min døde datter.
jeg vidste jeg skulle udføre omsorgshandlinger, dvs. Jeg vidste jeg skulle amme ham, skifte ham og tage ham i armene, men jeg følte præcis ingen ting - jeg råbte aldrig han skulle tie stille (hvad jeg kan huske), men jeg tænkte det. Jeg ønskede han ikke vågnede op - indtil det gik op for mig med et chok at det så betød han ville være død.
jeg troede heller aldrig jeg kunne føle for ham som jeg gjorde for de andre. Jeg syntes han var grim, irriterende, i vejen og han fraholdt mig for det som var vigtigt nemlig mine piger.
Er det de tanker man bumler med så er det ikke så lige til bare at tage baby så mor/far kan få tid med den store. Jeg gjorde det, fordi det var aå viggot for mig at holde facaden, ingen måtte komme ind til de grimme følelser, for de var forbudte, så jeg sad der og lignede ud af til en stolt mor og inden i ønskede jeg bare nogen tog ham så jeg kunne få fred.
Jeg var heldig, han var stærkere end mig, han fik mig til at elske sig. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i de følelser ts skriver hendes mand har, og det er ikke et "bare" det er en hård kamp mod sig selv.
Anmeld
Citér