Tøj&skobudget til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2015

Carina:-)

flowerpot3 skriver:

Ja, det er ret tydeligt (ud fra dit løbende input til debatten) at grunden til at du har råd til det skyldes mange timers hårdt arbejde. Hatten af for det  

Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

flowerpot3

lineog4 skriver:

Først da jeg læste tråden, tænkte jeg vauw så mange penge bruger jeg ikke... Men så tænkte jeg lige efter, for bare en udskrivning til fodtøj - de skal have nye kondisko her til forår og med to der kan bruge børnesko og en der bruger samme størrelse som mor så bliver det for 3 par cirka 1500 (det er sgu dyrt når man bruger str 38-39). Vinterstøvler er jo nok også 1700 selvom jeg kigger efter tilbud osv. Så der er jo allerede lidt over 3 mnd med tusind kroner og så sandaler oveni... Finder bare ofte noget på tilbud på skæve tidspunkter og tænker så ikke over penge. Så skal der også lægges alt stoffet og garnet oven i, plus tøj... Hmmm vil tro jeg i snit bruger 500 pr barn om måneden - og er faktisk helt overvældet over det - troede slet ikke der var så mange penge. Også fordi der er slet ikke købt mærketøj til ordinærpris (jo en vinterjakke men ikke en af de dyre), jeg går (eller gik for nu er de så store så der er ikke meget i butikkerne) i genbrugser, syr selv, arver mellem børnene og og og.... Og alligevel i hvert fald 500 kr om måneden pr barn gisp 

Jeg har det på samme måde; jeg føler heller ikke som om jeg køber helt vildt meget. Men, selvom jeg kun køber varer på tilbud og efter behov, løber det hurtigt op når man regner på det. Især når man køber til flere børn. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

flowerpot3

Carina:-) skriver:

Tak 

Og fortsat god arbejds-(og shoppe-)lyst herfra 

Anmeld Citér

22. marts 2015

flowerpot3

Mama85 skriver:

Nej, for jeg kan ud fra hvad folk skilter op med, sammenligne og komme med noget der fortæller om mit forbrug  

Kan ikke helt forstå meningen i din formulering her 

Anmeld Citér

23. marts 2015

silassui

flowerpot3 skriver:

Ej, hvor vildt! 6 par vinterstøvler på en sæson??? Pyha 

Han for dem simpelthen smadret, han er 7. Ja det er ret vildt.

Anmeld Citér

31. marts 2015

Miti's mama

Jeg er ogsaa vokset op med udelukkende arvetoej, men indtil et barn er ca 7-8 aar gammel (kommer an paa barnet), saa er de fuldstaendig ligeglade om der staar Bilka, H&M eller Yves Saint Laurent i nakken, saa laenge de har toerre foedder og klaedt varmt paa. Indtil da er toejet mere for foraeldrenes skyld...

Men brug hvad du kan og synes er rimligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.