Tøj&skobudget til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.549 visninger
35 svar
56 synes godt om
20. marts 2015

flowerpot3

Da vores unge var mindre fik vi rigtig meget arvetøj så det har været begrænset hvor meget jeg selv har købt. Nu er de hhv 4 og 6 år og jeg har oplevet at jeg har det lidt svært med at vurdere hvad jeg mener er rimeligt at bruge på tøj til dem.

Så, ganske enkelt; hvor mange penge bruger I per barn om måneden/året på tøj & sko? Og mener I at det I selv bruger er for meget, rimeligt eller for lidt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2015

Mama85

flowerpot3 skriver:

Da vores unge var mindre fik vi rigtig meget arvetøj så det har været begrænset hvor meget jeg selv har købt. Nu er de hhv 4 og 6 år og jeg har oplevet at jeg har det lidt svært med at vurdere hvad jeg mener er rimeligt at bruge på tøj til dem.

Så, ganske enkelt; hvor mange penge bruger I per barn om måneden/året på tøj & sko? Og mener I at det I selv bruger er for meget, rimeligt eller for lidt?

Jeg bruger rigtig mange penge- vi arver ikke tøj, men køber det jeg kan lide. Jeg synes at det er usmageligt at udstille det i kroner og ører. Nu er det jo sådan at der er tøj i alle prisklasser, så beløbet kun illustrerer ikke nødvendigvis hvor meget/lidt tøj der bliver brugt, det kommer jo an på om man køber mærkevaretøj eller H&M/name it/Bilka osv. Personligt bruger jeg det jeg har råd til, hverken mere eller mindre  

Anmeld Citér

20. marts 2015

mor88

flowerpot3 skriver:

Vi bruger ca 12.000 om året på vores pige på 3 år. Men der prioriterer jeg gode sko og godt overtøj, og så har jeg en svaghed for mærkevarer

Anmeld Citér

20. marts 2015

flowerpot3

Jeg bruger rigtig mange penge- vi arver ikke tøj, men køber det jeg kan lide. Jeg synes at det er usmageligt at udstille det i kroner og ører. Nu er det jo sådan at der er tøj i alle prisklasser, så beløbet kun illustrerer ikke nødvendigvis hvor meget/lidt tøj der bliver brugt, det kommer jo an på om man køber mærkevaretøj eller H&M/name it/Bilka osv. Personligt bruger jeg det jeg har råd til, hverken mere eller mindre  

Tak for dit svar.  Jeg kan ikke se hvordan det kan være usmageligt at stille det i krone og øre. Det er jo en post i vores budget på lige fod med tøj til de voksne, mad, personlig pleje, mm. 

Vores børn mangler absolut ingenting. Jeg køber både mærkevarer og produkter fra Bilka, H&M. 

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mama85

flowerpot3 skriver:

Tak for dit svar.  Jeg kan ikke se hvordan det kan være usmageligt at stille det i krone og øre. Det er jo en post i vores budget på lige fod med tøj til de voksne, mad, personlig pleje, mm. 

Vores børn mangler absolut ingenting. Jeg køber både mærkevarer og produkter fra Bilka, H&M. 

Det var så lida da  det jeg mener for mit vedkommende er, at jeg bruger rigtig mange penge, og jeg vil ikke på nogen måde træde nogen over tæerne ved at skrive direkte hvad jeg bruger på mine 3 børn og hvad der ellers er. 

Men at skrive hvad man har af budget, rådighedsbeløb og flere ting i den dur, er i mine øjne en privat sag, jeg har i hvertfald ikke et behov for at flashe det i kroner og ører- for hvordan jeg bruger mine penge er min sag- men jeg kan hurtigt udfra de beløb folk skriver, danne mig overblik over hvordan min forbrug er ift. Til de andre, og på den måde komme med input.

Anmeld Citér

21. marts 2015

PernilleogLouis

I gennemsnit pr måned ca 2000 han er 7 nu. 

Anmeld Citér

21. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mama85 skriver:

Det var så lida da  det jeg mener for mit vedkommende er, at jeg bruger rigtig mange penge, og jeg vil ikke på nogen måde træde nogen over tæerne ved at skrive direkte hvad jeg bruger på mine 3 børn og hvad der ellers er. 

Men at skrive hvad man har af budget, rådighedsbeløb og flere ting i den dur, er i mine øjne en privat sag, jeg har i hvertfald ikke et behov for at flashe det i kroner og ører- for hvordan jeg bruger mine penge er min sag- men jeg kan hurtigt udfra de beløb folk skriver, danne mig overblik over hvordan min forbrug er ift. Til de andre, og på den måde komme med input.

Er det så ikke mere logisk, at lade være med at svare, når du alligevel ikke vil besvare TS spørgsmål? 

Anmeld Citér

21. marts 2015

SandraXOXO

Ca 1000 kr pr måned, jeg har tre børn og der er altid en af dem der skal ha sko, jakke, trænningstøj, bukser osv. vi køber gerne hm tøj og så sko og overtøj fra Hummel og Adidas. Den mindste plejer at arve fra de to store men det er vist ved at være slut for de har for forskellig bygning så der kommer nok til at ryge lidt flere penge fremover. 

Anmeld Citér

21. marts 2015

FruStolpe

Jeg aner simpelthen ikke hvad vi bruge i kroner... Jeg køber det mine piger har behov for, og det kan både være blligt og dyrt. 

Men jeg går ikke ind for arve/genbrugs tøj (vist et lille traume, jeg har med mig fra barnsben) så alt bliver købt fra nyt. 

Men som sagt vi køber i alle prisklasser, og jeg synes at jeg bruger flere penge jo ældre de bliver. De slider/skader simpelthen tøjet meget mere 

Anmeld Citér

21. marts 2015

Jj1709

flowerpot3 skriver:

Jeg bruger ca 1800,- om md på min datter, hun er 8. 

Mht mit forbrug kunne der sagtens spares, jeg køber tøj i hm og div butikker der forhandler mærkevarer, for mig er det vigtigste at det er noget jeg ( og hun ) kan lide 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.