Tøj&skobudget til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2015

Skouboe

Herhjemme bliver der fast overført 2000 kr pr måned til en konto til børnene (2 stk), og den konto betaler så tøj, sko, overtøj mv. Indimellem er jeg så nødt til at lægge lidt ekstra, fx har min yngste fået konstateret hypermobilitet i fødderne og skal derfor have special-fodtøj, hvilket gør det til en pænt stor udskrivning.

Dertil kommer så at jeg syr en del til ungerne - mest til den store, fordi jeg er utilfreds med det tøj man kan købe i hendes størrelse, men selvfølgelig også til lillesøster, så hun ikke føler sig snydt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

lineog4

Først da jeg læste tråden, tænkte jeg vauw så mange penge bruger jeg ikke... Men så tænkte jeg lige efter, for bare en udskrivning til fodtøj - de skal have nye kondisko her til forår og med to der kan bruge børnesko og en der bruger samme størrelse som mor så bliver det for 3 par cirka 1500 (det er sgu dyrt når man bruger str 38-39). Vinterstøvler er jo nok også 1700 selvom jeg kigger efter tilbud osv. Så der er jo allerede lidt over 3 mnd med tusind kroner og så sandaler oveni... Finder bare ofte noget på tilbud på skæve tidspunkter og tænker så ikke over penge. Så skal der også lægges alt stoffet og garnet oven i, plus tøj... Hmmm vil tro jeg i snit bruger 500 pr barn om måneden - og er faktisk helt overvældet over det - troede slet ikke der var så mange penge. Også fordi der er slet ikke købt mærketøj til ordinærpris (jo en vinterjakke men ikke en af de dyre), jeg går (eller gik for nu er de så store så der er ikke meget i butikkerne) i genbrugser, syr selv, arver mellem børnene og og og.... Og alligevel i hvert fald 500 kr om måneden pr barn gisp 

Anmeld Citér

22. marts 2015

hekran

Oi, der ryger godt nok nogle kroner i kassen! 

Vi har fire børn og bruger ikke nær så mange penge som de fleste her. Vi bruger i gennemsnittet nok 800 kr til dem alle.

Nogle måneder køber vi ingeting, andre måneder skal vi købe overtøj og sko. Vi køber altid vintertøj og sportstøj i lagersalg eller outlet.

Jeg køber udelukkende sidste sæsons sko. Mærkerne skifter... der er både Angulus, Ecco og Bilka.

Børnene er mellem 1 og 7, så de arver også lidt fra hinanden. Jeg køber mest fra H&M, da de alligevel hurtigt vokser ud af det 

Vi har tit større udgifter i maj/september, hvor vi skifter fra kort til langt eller omvendt og pludselig finder ud af, at de ikke kan passe noget mere 

Anmeld Citér

22. marts 2015

lineog4

hekran skriver:

Oi, der ryger godt nok nogle kroner i kassen! 

Vi har fire børn og bruger ikke nær så mange penge som de fleste her. Vi bruger i gennemsnittet nok 800 kr til dem alle.

Nogle måneder køber vi ingeting, andre måneder skal vi købe overtøj og sko. Vi køber altid vintertøj og sportstøj i lagersalg eller outlet.

Jeg køber udelukkende sidste sæsons sko. Mærkerne skifter... der er både Angulus, Ecco og Bilka.

Børnene er mellem 1 og 7, så de arver også lidt fra hinanden. Jeg køber mest fra H&M, da de alligevel hurtigt vokser ud af det 

Vi har tit større udgifter i maj/september, hvor vi skifter fra kort til langt eller omvendt og pludselig finder ud af, at de ikke kan passe noget mere 

Jeg troede altså heller ikke jeg brugte så meget. Men har lige kigget gummisko og det er såmænd på ingen måde de dyreste (det er "bare" new balance.) Men der er øv ikke nogen alle de steder jeg har kigget i rigtig størrelse og datteren min bruger str 39-39 så nu er det voksen pris, og kan se med mindre  jeg er heldig så bliver det en udskrivning på knapt 1400...

ville have skudt max 500 om måneden for der er jo mange måneder jeg ikke bruger penge, men det er at lyve for mig selv  Der ryger mere ind med de store indkøb og med stof og garn... Men det er klart er sted der skal spares lidt mere - eller not når man har en pubertetspige og en dreng der vokser som ukrudt 

Anmeld Citér

22. marts 2015

2babygirls

flowerpot3 skriver:

Da vores unge var mindre fik vi rigtig meget arvetøj så det har været begrænset hvor meget jeg selv har købt. Nu er de hhv 4 og 6 år og jeg har oplevet at jeg har det lidt svært med at vurdere hvad jeg mener er rimeligt at bruge på tøj til dem.

Så, ganske enkelt; hvor mange penge bruger I per barn om måneden/året på tøj & sko? Og mener I at det I selv bruger er for meget, rimeligt eller for lidt?

Jeg har lige købt sko, sandaler, gummistøvler og sommertøj til mine to piger.

Tøjet er købt i HM og løb op i knap 3000kr.

Fodtøj løb op i næsten 3000kr også.

Sommerjakker købte jeg sidste år på bud, samt regntøj og termotøj men vil gætte på knap 2000 Der.

Anmeld Citér

22. marts 2015

Carina:-)

Bruger mange penge...er glad for st shoppe og f.eks så har jeg lige købt for 6500 den her måned bare i tøj til de 2 yngste.Og så kommer det løse...

Jeg har et voldsomt shoppe gen og ved det godt - har 5 børn der skal have tøj og er glad for mærkevarer så vil tro at på månedsbasic er det ikke under 8-9000 alt i alt  sådan gennemsnitligt set -.

Prøver at begrænse det ,men der er jo så meget lækkert 

Anmeld Citér

22. marts 2015

flowerpot3

silassui skriver:

bruger ca 5000 pr måned på mine 2 børn, elsker at shoppe, men ved det er alt for meget. Min datter har masser af overtøj, sko osv hun aldrig rigtig når at bruge. Min søn er en vild basse der har brug for nye sko overtøj osv virkelig tit han har fået smadret 6 par vinterstøvler i år

Ej, hvor vildt! 6 par vinterstøvler på en sæson??? Pyha 

Anmeld Citér

22. marts 2015

flowerpot3

Carina:-) skriver:

Bruger mange penge...er glad for st shoppe og f.eks så har jeg lige købt for 6500 den her måned bare i tøj til de 2 yngste.Og så kommer det løse...

Jeg har et voldsomt shoppe gen og ved det godt - har 5 børn der skal have tøj og er glad for mærkevarer så vil tro at på månedsbasic er det ikke under 8-9000 alt i alt  sådan gennemsnitligt set -.

Prøver at begrænse det ,men der er jo så meget lækkert 

Wow, fedt du har råd til det! Især når der er så meget lækkert tøj at vælge imellem på markedet 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Carina:-)

flowerpot3 skriver:

Wow, fedt du har råd til det! Især når der er så meget lækkert tøj at vælge imellem på markedet 

Tja har nu flere veninder der ikke vil bytte - især ikke når de hører om min arbejdsuge 

Men ja jeg trøsteshopper -især  som nu hvor klokken er 22.07 og jeg har mindst 2- 3 timers arbejde endnu  og vækkeuret er sat til kl 06-00 .Så er det godt med overspringshandlinger ala Baby.dk og netshopping 

Anmeld Citér

22. marts 2015

flowerpot3

Carina:-) skriver:

Tja har nu flere veninder der ikke vil bytte - især ikke når de hører om min arbejdsuge 

Men ja jeg trøsteshopper -især  som nu hvor klokken er 22.07 og jeg har mindst 2- 3 timers arbejde endnu  og vækkeuret er sat til kl 06-00 .Så er det godt med overspringshandlinger ala Baby.dk og netshopping 

Ja, det er ret tydeligt (ud fra dit løbende input til debatten) at grunden til at du har råd til det skyldes mange timers hårdt arbejde. Hatten af for det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.