Ang. samvær.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2015

TNBC

Vik skriver:

Undskyld mig, men har far ikke lige så meget ret til at se sit barn som mor??? Du synes at det er voldsom at han har hende i 14 dage, men hvordan har han det med at kun ser sit barn hver 14 dag??! Hvordan ville du ha det med det??

synes at det er kun positiv at far savner sin datter og vil gerne holde ferie med hende! Hvis de skal bare være hjemme kan i to jo lave en aftale at mødes på legepladsen, grille sammen nogle dage!?!

Selvfølgelig har han det, men skal det gå udover barnets trivsel??? Ts skriver at pigen reagere voldsomt efter at have været væk fra hende i nogle dage og hvis hendes hverdagen bliver ændret, synes du så det er smart at smide hende ud i 2uger, når hun kun er vant til at se sin far hver 14dag? Hvad med at starte med en uge, og se hvordan det går...???
Ja, Ts synes det er voldsomt, på grund af den måde datteren reagere efter flere dage væk.

Så synes jeg sku også at 2uger i TRÆK er meget.

Hvorfor ikke 1uge af gangen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

sandramor

Vik skriver:

Undskyld mig, men har far ikke lige så meget ret til at se sit barn som mor??? Du synes at det er voldsom at han har hende i 14 dage, men hvordan har han det med at kun ser sit barn hver 14 dag??! Hvordan ville du ha det med det??

synes at det er kun positiv at far savner sin datter og vil gerne holde ferie med hende! Hvis de skal bare være hjemme kan i to jo lave en aftale at mødes på legepladsen, grille sammen nogle dage!?!

Det var dog noget værre vås at lukke ud! Ja undskyld men blir sku lidt negativ når jeg læser er indlæg som dit!

det drejer sig faktisk overhovedet !!!! Ikke OL far! Det drejer sig om et barn på knap 3 år og hvad kan det barn klare... Hvad vil være bedst for barnet og hvordan gør man det bedst muligt for at tilgodese barnets behov! Faderens behov er sku lidt ligegyldigt i forhold til barnets behov! Ja selvfølgelig er det dejligt at faderen gerne vil ha sit barn i 2 uger... Det er vildt dejligt men det nytter jo ikke noget hvis barnet ikke er vant til at være væk fra mor så længe! Og jo jo faderen er lige så vigtig som moderen men moderen er her den primære omsorgsperson og der lyder som om barnet er mest knyttet til moderen.....  Det er ikke forældrene der har ret til samvær det er barnet der har det i det omfang det er bedst for barnet!   Er glad for du ikke sidder i statsforvaltningen 

Anmeld

18. marts 2015

Moar2011

AnnaKJ skriver:

Hej

Lige et spørgsmål - min eks har spurgt om han må have vores datter på 3 år (til den tid) i 2 uger i sommerferien, altså to uger i træk. 

Jeg synes det lyder ret vildt for en pige på 3, at skulle være væk i 2 uger. Men måske jeg bare synes det, fordi jeg ikke ved hvad der er normalt? 

Vi har ingen ordning igennem statsamtet. 

Hvad mener i? 

Bare en generalt spørgsmål til alle, hvorfor sku den anden forældre som ikk har bopælen ikk ku ha barnet i to uger, eller lidt mindre ?  

det hedder sig jo at man ren faktisk skal dele ferier (hvad jeg fik afvide)  

og hvis de ellers har et GODT og glad forhold til hinanden

Anmeld

18. marts 2015

Mettefpigen

AnnaKJ skriver:

Jeg synes altså også det er voldsomt længe. Det giver helt ondt i maven at tænke på. 

Det kan jeg godt forstå....

Anmeld

18. marts 2015

Mettefpigen

Storms-Mor skriver:

Bare en generalt spørgsmål til alle, hvorfor sku den anden forældre som ikk har bopælen ikk ku ha barnet i to uger, eller lidt mindre ?  

Det har jo ikke noget at Gøre med om den anden forælder kan have barnet, men om hvad barnet kan tåle...

Anmeld

18. marts 2015

modesty

AnnaKJ skriver:

Han forstår bare ikke altid at det er vores piges trivsel det gælder 

Ville han gerne have hende mere i hverdagene end han har?

Anmeld

18. marts 2015

Ciss

Hvis de uanset ikke skal rejse væk, kan du jo foreslå et kompromis. Siden hun ikke takler så godt at være væk fra dig i lang tid ad gangen, er det måske meget smart at sætte et tag over på en uge - men så kan du jo tilbyde ham to separate uger, så hun får lidt tid til at være lidt hjemme ved dig i mellemtiden, finde ud af, at alt er som det plejer, selv om hun har været væk, og sådan at hun kan glæde sig til resten af sin ferie med sin far, og så tage uge nummer to bagefter?

Anmeld

18. marts 2015

TNBC

Storms-Mor skriver:

Det kan han også, men som  ts siger reagere hendes datter voldsomt efter nogle dage, så er to uger længe. Vi siger bare at 2uger er lang tid, ikke at han ikke kan have hende en uge af gangen. 

Man skal jo se på barnet, ikke hvad forældrene vil. 

Anmeld

18. marts 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Vik skriver:

Melder mig enig her. 

Anmeld

18. marts 2015

Tip!

Jeg mener man skal se på hvordan deres tidligere samvær/ferier, tilknytning har været inden bruddet mellem mor og far. Har far været lige så meget tilknyttet til far, som mor? 

Det kan også være at barnet faktisk har det fantastisk hos far, og det blot er overleveringen der giver barnet uhensigtmæssig adfærd. 

Såfremt at det er skiftet mellem mor og far der giver denne reaktion, så er det da helt klart mest hensigtmæssighed at far har barnet i alle 14 dage, og ikke har så mange skift. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.