Ang. samvær.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.117 visninger
49 svar
26 synes godt om
18. marts 2015

AnnaK89

Hej

Lige et spørgsmål - min eks har spurgt om han må have vores datter på 3 år (til den tid) i 2 uger i sommerferien, altså to uger i træk. 

Jeg synes det lyder ret vildt for en pige på 3, at skulle være væk i 2 uger. Men måske jeg bare synes det, fordi jeg ikke ved hvad der er normalt? 

Vi har ingen ordning igennem statsamtet. 

Hvad mener i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes det kommer meget an på hvor meget de ser hinanden ellers. 

Anmeld

18. marts 2015

sandramor

AnnaKJ skriver:

Hej

Lige et spørgsmål - min eks har spurgt om han må have vores datter på 3 år (til den tid) i 2 uger i sommerferien, altså to uger i træk. 

Jeg synes det lyder ret vildt for en pige på 3, at skulle være væk i 2 uger. Men måske jeg bare synes det, fordi jeg ikke ved hvad der er normalt? 

Vi har ingen ordning igennem statsamtet. 

Hvad mener i? 

Min datter blir 3 i næste måned og hun skal være hos sin far en uge i sommerferien.... Ville også synes 2 sammenhængende uger er for længe for en på 3

Anmeld

18. marts 2015

AnnaK89

ES90 skriver:

Jeg synes det kommer meget an på hvor meget de ser hinanden ellers. 

De ser hinanden hver anden weekend. 

Anmeld

18. marts 2015

AnnaK89

sandramor skriver:

Min datter blir 3 i næste måned og hun skal være hos sin far en uge i sommerferien.... Ville også synes 2 sammenhængende uger er for længe for en på 3

Det er præcis det jeg havde tænkt. 

Var helt klar på, at hun skulle være der en uge, men 14 dage synes jeg godt nok er meget. 

Anmeld

18. marts 2015

Mettefpigen

Jeg synes at 14 dage er for længe... min søn er 3 år og er nede ved hans far en uge af gangen om sommeren... ☺

Anmeld

18. marts 2015

Newsence

Her er bonus datter hos os i 3 uger i sommerferien og det har hun gjort siden hun var 2,5.. Der har aldrig været problemer... Tror 2 uger er normen for et barn på 3 år i SF men det kommer jo helt an på deres tilknytning .. Måske skulle I aftale at han godt må få 2 uger mod at han ikke tager længere væk end at hun kan komme hjem igen hvis det skulle være.. Dette gælder self kun 1 gang... Derefter må han jo selv bestemme hvor han holder ferie henne i henhold til lov om udlandet med div regler om varsling osv hvis I har fælles forældre myndighed... Men mon ikke I i år kunne lave dette kompromis 

Anmeld

18. marts 2015

AnnaK89

newsence skriver:

Her er bonus datter hos os i 3 uger i sommerferien og det har hun gjort siden hun var 2,5.. Der har aldrig været problemer... Tror 2 uger er normen for et barn på 3 år i SF men det kommer jo helt an på deres tilknytning .. Måske skulle I aftale at han godt må få 2 uger mod at han ikke tager længere væk end at hun kan komme hjem igen hvis det skulle være.. Dette gælder self kun 1 gang... Derefter må han jo selv bestemme hvor han holder ferie henne i henhold til lov om udlandet med div regler om varsling osv hvis I har fælles forældre myndighed... Men mon ikke I i år kunne lave dette kompromis 

De skal ikke på ferie eller noget, de skal bare være hjemme. 

Problemet er bare, at hun ofte reagere voldsomt hvis jeg er væk et par dage og hvis hendes hverdag bliver forstyrret meget. 

Hun er et signalstærkt og sensitivt barn. 

Anmeld

18. marts 2015

AnnaK89

Mettefpigen skriver:

Jeg synes at 14 dage er for længe... min søn er 3 år og er nede ved hans far en uge af gangen om sommeren... ☺

Jeg synes altså også det er voldsomt længe. Det giver helt ondt i maven at tænke på. 

Anmeld

18. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
AnnaKJ skriver:

De ser hinanden hver anden weekend. 

Så synes jeg to uger er meget længe! 

Jeg ville nok høre ham ad, hvad han ville sige til en uge. I kan vel altid forlænge det, hvis det bare går super godt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.