Stilling under fødsel, hvordan fødte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

På ryggen. Gør jeg aldrig igen!! 

Forstuvede mit haleben, og det gjorde rocker ondt! 

Næste gang vil jeg lade tyngdekraften hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

migxher

På ryggen på briksen men lillemanden skulle også tages med cup og jeg havde fået epidural og var koblet til en masse, så var rimlig bundet. Ville gerne have født i badekar med da hele forløbet havde Været rimlig kompliceret var det slet ikke muligt. 

Anmeld

18. marts 2015

Frk_Louise

Stimap skriver:

Godmorgen/ formiddag :-) 

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvilken stilling i stod, lå/ sad i da i fødte... Her tænker jeg både under pressefasen og idet barnet blev født??

Jeg selv (hvis det bliver muligt og jeg selv kan bestemme) vil gerne føde stående... Hvis det bliver for hårdt er næste ønske at føde på alle fire... :-)

Nogle der har erfaringer med det og vil dele dem? 

Først i pressefasen lå jeg i badekar, så var jeg oppe at stå lidt. Og kravlede til sidst op i sengen og fødte liggende på ryggen 

Anmeld

18. marts 2015

L&V

Stimap skriver:

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvilken stilling i stod, lå/ sad i da i fødte... Her tænker jeg både under pressefasen og idet barnet blev født??

Jeg selv (hvis det bliver muligt og jeg selv kan bestemme) vil gerne føde stående... Hvis det bliver for hårdt er næste ønske at føde på alle fire... :-)

I min første fødsel stod jegdet meste af tiden og lagde på ryggen det sidste. Det var alt for hårdt at stå i længden og at ligge var ubeskriveligt smertefuld. 

2. Gang stod jeg på alle 4 og det var fantastisk. Det ga virkelig mulighed for at presse godt til. Og ja ku os nemt selv hjælpe ham op og se hva der skete. Brustede heller ik nær så meget som ved 1 fødsel

Anmeld

18. marts 2015

Hertz

Stimap skriver:

Lå på ryggen ved begge mine fødsler. Min første fødsel tog 2 timer og hun blev taget med sugekop og anden fødsel tog 45 min de nåede kun lige at få mine bukser af da jeg sagde jeg skulle presse, pressede 2 gange og så var han ude. Med de smerter der nu er når det hele skal gå så stærkt kunne jeg ikk andet end at lægge ned.

Anmeld

18. marts 2015

M (:

Jeg stod op under alle udvidelsesveerne, men lå på ryggen med benene på en sækkestol under presseveerne (15 min efter jm prak vandet).. Min fødsel tog 5,5 time fra første ve og vi var på FG i 2,5 time. 

Anmeld

18. marts 2015

Linkaa

De første par timer gik jeg rundt hjemme, og hang over ryggen på sofaen ved veer;-) 

Kom i vand på sygehuset, men da hun kom så hurtigt ned i bækkenet, kunne de ikke følge hjertelyden og jeg måtte op. Ikke lige det jeg drømte om, så resten af tiden foregik på lejet på siden:-) 8 timer fra murren til hun var ude - denne gang vil jeg aller helst blive i vandet:-) 

Anmeld

18. marts 2015

Molly23

1. gang sad jeg i en fødestol og fødte - det var en super god måde for mig at føde på, hvor jeg følte jeg var med hele vejen. Min mand sad bagved mig under hele forløbet. Det tog 2 timer ialt.

2. gang ønskede jeg også at sidde i en fødestol og havde under hele graviditeten en forestilling om at det var sådan det skulle foregå. Da vi så kom på sygehuset, kunne det ikke lade sig gøre, da min jordemoder var for høj til at kunne tage imod min datter på den måde - puha jeg blev skuffet  Jeg endte med at føde liggende halvt på siden. Jordemoder havde lige været inde og sige at der var lang tid igen, da jeg pludselig fik kraftige presseveer. Da jordemoder kom ind på stuen var baby på vej ud og jeg havde stadig bukser på  Det gik lidt for stærkt efter min mening.

Anmeld

18. marts 2015

Michella2

1 fødsel lå jeg liggende på ryggen 

2 fødsel stod jeg på alle 4 og krammede sengen  der havde løftet hovedgærred, hvis man kan sige det sådan  det gjorde nas i sådan en grad, og mine ben krampede for sygt, så det var den eneste stilling jeg kunne holde ud at være i. Jordemoderen nærmest 'greb' min søn da han kom ud.. Hun betegnede selv fødslen som at "jeg skød ham ud som en kanon" 

Anmeld

18. marts 2015

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Første gang var vi knap 10 timer på sygehuset inden hun kom ud. Jeg gik meget rundt eller stod op under veerne. Under selve pressefasen og fødslen sad jeg ned i et fødekar og fik mit ønske om at føde i vand opfyldt.

Anden gang var i der kun i 2 timer og 45 min før lillesøster kom ud Det var det samme, lå dog lidt mere ned, men det var fordi jeg lige skulle tjekkes hvor langt jeg var mens de fyldte fødekaret og fik en masse veer, så det var nemmest at blive liggende.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.