Stilling under fødsel, hvordan fødte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2015

Sujan

Lå på alle 4 henover en sækkestol... Det var bedst.. Følte virkelig jeg kunne presse igennem.. Kunne ikke holde ud at ligge på siden eller ryggen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår
Stimap skriver:

Det var skisme også en hurtig omgang så!  

Når man overhovedet at være helt med psykisk?, når det går så hurtigt?

Jeg selv blev født på under én time, fra vandet gik spontant... Jeg håber jeg får lov at bruge lidt længere tid på fødslen 

Hvis jeg bare sådan helt selv kunne bestemme hvordan min fødsel skulle forløbe, så havde det nok taget lidt længere tid  

Jeg har været glad for min fødsel, som virkelig bare var en god oplevelse, men jeg synes desværre ind i mellem at have oplevelsen af at nogen ikke synes at det har været en "rigtig" fødsel fordi det ikke tog længere tid og det har taget tid at lægge den tanke væk. Nok især fordi jeg, som du også siger, ikke helt var med psykisk.  Det hele gik så stærkt - og det hjalp ikke på det at JM bildte mig ind at der var laaang vej endnu før jeg kunne begynde at presse det sagde hun da jeg første gang mærkede pres. På tredje presseve presser jeg helt automatisk igennem og føder Sofie i ét pres.

Tror da nok lige vi tog fusen på dem alle  

Det gentog sig så næsten ved Astrids fødsel, hvor JM heller ikke når at gøre sengen klar førend jeg hiver min mand i ærmet og får sagt at NU presser jeg altså! Han gribe mit ben og kalder på JM, som heldigvis kommer med det samme og lige tids nok til at gribe Astrid  

Den fødsel varede i alt 4 timer fra de tog vandet i uge 36. 

Håber du får en rigtig god oplevelse når du skal føde!  

Anmeld

18. marts 2015

Dorthe1986

Nu tænkte jeg aldrig rigtig videre over, hvilken stilling jeg ville føde i. Det tog jeg meget roligt alt sammen. Jeg tænkte at det kommer nok helt naturligt til mig når jeg står i det. Det samme med vejrtrækningsøvelser. Det tog jeg heller ikke så højtideligt - jeg havde en ide om at det fandt man nok også rimelig hurtigt ud af når det gik i gang

Men altså jeg fødte, mens jeg lå på ryggen og lå også på ryggen under pressefasen

Anmeld

18. marts 2015

modesty

Godmorgen/ formiddag :-) 

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvilken stilling i stod, lå/ sad i da i fødte... Her tænker jeg både under pressefasen og idet barnet blev født??

Jeg selv (hvis det bliver muligt og jeg selv kan bestemme) vil gerne føde stående... Hvis det bliver for hårdt er næste ønske at føde på alle fire... :-)

Nogle der har erfaringer med det og vil dele dem? 

Jeg var i badekar under cirka første halvdel af pressefasen. Derefter skulle jeg desværre have ve-drop og måtte op at ligge på briksen. Så jeg lå på ryggen. Det var nu en helt fin oplevelse for mig.

Jeg ville ikke have kunnet føde stående, jeg tænker at man virkelig skal have gode muller for at kunne det. På alle fire/på hug muligvis. 

Men du finder ud af hvad der er bedst for dig og din krop når du er midt i det, det er ikke noget man kan forudse. 

Hvis jeg skulle føde igen, ville jeg helt klar vælge badekarret endnu en gang.

Anmeld

18. marts 2015

LilleMie

Stimap skriver:

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvilken stilling i stod, lå/ sad i da i fødte... Her tænker jeg både under pressefasen og idet barnet blev født??

Jeg selv (hvis det bliver muligt og jeg selv kan bestemme) vil gerne føde stående... Hvis det bliver for hårdt er næste ønske at føde på alle fire... :-)

Jeg endte med at føde på ryggen på briksen, hvilket ikke var min drøm...

Jeg var i fødekar indtil 10 min før hun kom ud, og det var drømmen at føde hende der og selv tage imod hende! Men da mine presseveer var meget aftagende, hendes hjerterytme faldt og hun hele tiden gled tilbage, jeg beordret op på briksen. Jordemoderen kunne nemlig ikke rigtig hjælpe til i vandet. På briksen endte jeg med at presse hende ud uden veer, mens de hev og lirkede hende ud. Hun havde navlestrengen to gange om halsen, så det var den, der trak hende ind igen, hver gang hun kom lidt ud.

Men næste barn skal fødes i fødekar, for det var virkelig behageligt at være i for mig. Det var rigtig nemt at bevæge sig dernede og jeg blev slet ikke træt i kroppen på samme måde, som hvis jeg skulle gå rundt 

Anmeld

18. marts 2015

Missy_B

Stimap skriver:

Hvis jeg ender med at skal ned og ligge, vil jeg også foretrække at ligge på siden... Men sådan føles det også rarest her under graviditeten, når jeg har ondt og har en del gener og smerter omkring bækkenet 

Hvornår har du termin med den næste? 

Den 3/4, samme dag som dig kan jeg se

Anmeld

18. marts 2015

Sitrani

Stimap skriver:

Gennem veerne derhjemme stod eller sad jeg lånet indover noget. På sygehuset lå jeg på siden. Da presseveerne kom lå jeg på ryggen halvt siddende op, og det var også sådan min datter blev født. Sådan fødte jeg faktisk begge gange, da man rigtig kan få fat om haserne når man skal presse.

Anmeld

18. marts 2015

charthys

modesty skriver:

Jeg var i badekar under cirka første halvdel af pressefasen. Derefter skulle jeg desværre have ve-drop og måtte op at ligge på briksen. Så jeg lå på ryggen. Det var nu en helt fin oplevelse for mig.

Jeg ville ikke have kunnet føde stående, jeg tænker at man virkelig skal have gode muller for at kunne det. På alle fire/på hug muligvis. 

Men du finder ud af hvad der er bedst for dig og din krop når du er midt i det, det er ikke noget man kan forudse. 

Hvis jeg skulle føde igen, ville jeg helt klar vælge badekarret endnu en gang.

stående, lænet ind over briksen er faktisk ikke hårdt, - eller jo... det er vel altid hårdt at føde, - men ikke så slemt som man skulle tro.

tror derimod at det at sidde på hug må være hårdt ;-)

Anmeld

18. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Stimap skriver:

Nej og det er jo lige præcis det man ikke selv er herre over ved en fødsel... Hvordan den udformer sig... :-) Selvom det er møg hamrende træls! 

Hvordan kunne du godt have tænkt dig at føde, hvis du selv kunne have valgt? 

Jeg ville rigtig gerne have født i vand og selv taget imod hende. Eller stående på knæ og tage imod hende selv.

Anmeld

18. marts 2015

Mor1986

Stimap skriver:

Jeg lå det meste af tiden på alle fire i sengen. Og jeg fødte også sådan. Læste et sted i sidste uge at det vat en god stilling da barnet kommer nemmere ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.