Stilling under fødsel, hvordan fødte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2015

vitapigen

1. gang sat/lå jeg op af en dyne i sengen. Det var hårdt, men havde ikke kræfter til andre stillinger... Pressede i 1 time og 15 min, så jeg var kvæstet til sidst...

2. gang lå jeg halvt på ryggen, halvt på siden hvor jeg holdte det ene ben op... Men pressede ganske lidt og ud kom en dejlig basse på knap 5 kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

Signe-bine

Jeg fødte liggende på ryggen, og er lykkelig for det, for så kunne jeg selv tage imod min datter (det kan man sikkert også i andre stillinger). Når jeg skal føde om et par måneder igen planlægger jeg at føde i vand, enten på knæ med armene på kanten af karret eller på ryggen igen, alt efter hvad der føles godt på tidspunktet og hvad der tillader at jeg igen selv kan tage imod baby :-)

Anmeld

18. marts 2015

ekebiv

Første gang endte i kejsersnit men jeg havde ligget på ryggen indtil det.

2. gang lå jeg på ryggen men min jordemor ville have mig op på hug og så tilbage på ryggen,der gik max 20 minutter fra jeg kom på fødelejet til han blev født.

3. gang lå jeg på samme side fra start til slut og jeg fødte på siden og det var helt klart det bedste. Det tog ca 2 timer og jeg flyttede mig ikke en millimeter før han kom ud og jeg fik ham op på maven. Det var det fedeste og skulle jeg have en mere ville det også blive på siden.

Anmeld

18. marts 2015

God-mor

Stimap skriver:

Godmorgen/ formiddag :-) 

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvilken stilling i stod, lå/ sad i da i fødte... Her tænker jeg både under pressefasen og idet barnet blev født??

Jeg selv (hvis det bliver muligt og jeg selv kan bestemme) vil gerne føde stående... Hvis det bliver for hårdt er næste ønske at føde på alle fire... :-)

Nogle der har erfaringer med det og vil dele dem? 

Personligt havde jeg ikke kræfterne til at føde stående, efter en lang fødsel på 33 timer! Under presseveerne der lå og både på alle fire, og så på ryggen, og endte med at føde på ryggen. Det var jeg rigtig glad for, da jeg så kunne få min datter direkte op på brystet

Held og lykke med fødslen 

Anmeld

18. marts 2015

Masig

Siddende i fødekar begge gange

Her anden gang prøvede de at overtale mig til at ligge på ryggen på briksen, da de havde fået en ny metode til at undgå bristninger ved at holde igen på mellemkødet, og det kan de ikke når man føder i vand. Jeg valgte alligevel at føde i vand, da jeg havde prøvet det før uden problemer og var mest tryg ved det. Og fik ingen bristninger

Så ja siddende i vand begge gange...

Anmeld

18. marts 2015

BinaMor

første gang liggende på ryg.

2 gang doggystyle agtigt

Anmeld

18. marts 2015

Beem82

Første gang lå jeg på ryggen hele vejen igennem, det var ok og for så vidt også nødvendigt da epien havde bedøvet mit ene ben totalt  

Anden gang som forhåbentligt bliver til oktober drømmer jeg lidt om at komme i vand under veerne, det lyder skønt. Ved ikke om jeg har lyst til at føde i vand også. Ellers fødestol hvor min mand sidder bag mig og støtter. Det synes jeg lyder rigtigt rart 

Anmeld

18. marts 2015

Clisolka

Begge gange har jeg født liggende på ryggen - første gang endte dog i et AKS efter 15 timers veer. 

Jeg havde diverse drop i begge hænder og CTG på maven (+ en epidural første gang som gjorde at jeg ikke kunne mærke mine ben), så var jeg "tvunget" til at ligge på ryggen 

Anmeld

18. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Fra veerne startede gik jeg en hel del rundt da jeg slet ikke kunne finde hvile siddende/liggende. Der da veerne blev ekstreme(den sidste del af udvidelsesfasen) stod jeg næsten og dansede for at holde det ud, dog besværet af diverse ledninger fra elektrode, vedrop, vemåler mv. Så jeg blev træt og lagde mig på briksen. Stort set lige derefter fik jeg pressetrang. Sov mellem presseveerne og lå på ryggen. Jm og min mand tog mine ben når det var tid. Jeg var så træt så ja jeg sov når ikke der var presseveer.

Fødte min datter helt slmindeligt på ryggen halvt(meget lidt halvt) siddende. Kan huske jm sagde at jeg skulle kigge ned og se hende komme ud.. Men maven var i vejen så så ingenting. 

Jeg havde ingen planer for hvordan fødslen skulle foregå mht stillinger, kun at jeg ville tage det hen ad vejen

Anmeld

18. marts 2015

Steffecph

Under veerne ville jeg selv helst ligge på ryggen, da jeg havde alle mulige irriterende måleapparater på.. Men jordemoderen insisterede på at jeg skulle op at stå eller blive lagt om på siden.. 

Så under sidste del af fødslen lå jeg på højre side, det samme under de første to presseveer og under de sidste to måtte de have mig om på ryggen :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.