Stilling under fødsel, hvordan fødte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.316 visninger
41 svar
1 synes godt om
18. marts 2015

Stimap

Godmorgen/ formiddag :-) 

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvilken stilling i stod, lå/ sad i da i fødte... Her tænker jeg både under pressefasen og idet barnet blev født??

Jeg selv (hvis det bliver muligt og jeg selv kan bestemme) vil gerne føde stående... Hvis det bliver for hårdt er næste ønske at føde på alle fire... :-)

Nogle der har erfaringer med det og vil dele dem? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Stimap skriver:

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvilken stilling i stod, lå/ sad i da i fødte... Her tænker jeg både under pressefasen og idet barnet blev født??

Jeg selv (hvis det bliver muligt og jeg selv kan bestemme) vil gerne føde stående... Hvis det bliver for hårdt er næste ønske at føde på alle fire... :-)

Jeg fødte liggende på ryggen. Hvilket egentlig var det sidste jeg ville. Men jeg var koblet til alverdens apparater, der skulle tages blodprøver fra min datters hoved og hun skulle tages med sugekop, så jeg havde ikke så mange muligheder, desværre. 

Anmeld

18. marts 2015

JH12

Jeg lå liggende på ryggen, havde prøvet stående og på alle fire men til sidst kunne mine ben bare slet ikke mere.. 

Anmeld

18. marts 2015

Stimap

MummiT skriver:

Jeg fødte liggende på ryggen. Hvilket egentlig var det sidste jeg ville. Men jeg var koblet til alverdens apparater, der skulle tages blodprøver fra min datters hoved og hun skulle tages med sugekop, så jeg havde ikke så mange muligheder, desværre. 

Nej og det er jo lige præcis det man ikke selv er herre over ved en fødsel... Hvordan den udformer sig... :-) Selvom det er møg hamrende træls! 

Hvordan kunne du godt have tænkt dig at føde, hvis du selv kunne have valgt? 

Anmeld

18. marts 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Under veerne lå jeg det meste af tiden på siden, men da presseveerne kom lå jeg på ryggen og fødte også mens jeg lå på ryggen  

Første gang havde jeg en idé om at jeg gerne ville føde stående, men jeg nåede simpelthen ikke andet end at lægge mig på sengen - fødslen tog kun 96 minutter fra første ve  

Anden fødsel nåede jeg også at gå lidt rundt mellem veerne  

Anmeld

18. marts 2015

Stimap

AHM skriver:

Under veerne lå jeg det meste af tiden på siden, men da presseveerne kom lå jeg på ryggen og fødte også mens jeg lå på ryggen  

Første gang havde jeg en idé om at jeg gerne ville føde stående, men jeg nåede simpelthen ikke andet end at lægge mig på sengen - fødslen tog kun 96 minutter fra første ve  

Anden fødsel nåede jeg også at gå lidt rundt mellem veerne  

Det var skisme også en hurtig omgang så!  

Når man overhovedet at være helt med psykisk?, når det går så hurtigt?

Jeg selv blev født på under én time, fra vandet gik spontant... Jeg håber jeg får lov at bruge lidt længere tid på fødslen 

Anmeld

18. marts 2015

Missy_B

Stimap skriver:

Mit første barn fødte jeg på siden, da hjertelyden dykkede når jeg lå på ryggen. Min mor holdte mit ben pga epidural kunne jeg ikke selv løfte benet

Denne gang tager jeg det som det kommer, men har det klart bedst med at ligge på siden generelt , så det kan være at det bliver det igen

Anmeld

18. marts 2015

charthys

Hej.

Altså første runde var jo et pks ;-)

Jeg fødte liggende/halvt siddende anden gang 12 mnd. senere. Jeg havde stået op under hele forløbet, men følte mig presset af jordemoder til at komme op at ligge til sidst, fordi hun 'forventede' det. Det var jeg ret øv over.

Tredje gang meldte jeg klart ud at jeg ville stå op hele vejen. Jeg mener det er den naturligste fødestilling sammen med hugsiddende, da tyngdekraften kan hjælpe barnet ned i bækkenet. Jeg står og rokker i veerne helt uden at tænke over det, - jeg tror det hjælper med til at rotere barnet i bækkenet. Under alle omstændigheder gik det super nemt begge gange, dog klart hurtigst i tredje fødsel, 2½ time i alt,  og 3 presseveer og så måtte jeg bede jordemoderen gribe ;-)

Anmeld

18. marts 2015

Stimap

JH12 skriver:

Jeg lå liggende på ryggen, havde prøvet stående og på alle fire men til sidst kunne mine ben bare slet ikke mere.. 

Åh, jeg frygter også at det bliver langt hårdere for benene end jeg overhovedet kan forstille mig... 

Om ikke andet at man kollapser fuldstændig sammen bagefter, hvis man skulle være heldig at kunne gennemføre på benene... 

Anmeld

18. marts 2015

Stimap

Missy_B skriver:

Mit første barn fødte jeg på siden, da hjertelyden dykkede når jeg lå på ryggen. Min mor holdte mit ben pga epidural kunne jeg ikke selv løfte benet

Denne gang tager jeg det som det kommer, men har det klart bedst med at ligge på siden generelt , så det kan være at det bliver det igen

Hvis jeg ender med at skal ned og ligge, vil jeg også foretrække at ligge på siden... Men sådan føles det også rarest her under graviditeten, når jeg har ondt og har en del gener og smerter omkring bækkenet 

Hvornår har du termin med den næste? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.