vugge eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.471 visninger
35 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej quinder
Jeg har lige talt med min svigermor og hun tilbød mig deres gamle fletvugge til når bebser kommer til verden. Hendes ældste søn, som næsten lige er blevet far, sagde nej tak, fordi de fik en vugge af min svigerindes mor...
Jeg har egentlig hele tiden sagt at jeg nok ikke skulle have en vugge, da jeg mest mener det er for forældrenes skyld - romantikken i det!
Min forestilling var egentlig at bruge liften og så gå direkte over til tremmeseng (som vi får fra mine forældre). Kunne høre hun blev en smule skuffet da jeg nævnte det for hende, så jeg sagde at man selvfølgelig kan have vuggen i stuen til når vi ser tv eller lign. mens bebser sover!

hvad er Jeres holdning til vuggen? skal jeg tage imod den for at gøre hende glad eller holde fast i at gøre det "på min måde"... der går vel i princippet ingen skår af mig ved at have den stående i stuen, men bliver hun mere ked, hvis den så ikke rigtig bliver brugt?

Håber nogen kan komme med lidt kloge ord!

Knus Caroline
p.s. skal lige siges at hun i forvejen er rigtig ked af det for tiden.. skilsmisse problemer og hun har lige brudt med sin nye kæreste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Henriette72

Jeg ville nok tage i mod den og så bruge den, som du selv foreslår, inde i stuen
Det tror jeg også hun ville blive rigtig glad for. Hun tilbyder den som en gestus og vil sikkert gerne se sine børnebørn ligge i samme vugge som sine børn. Jeg synes kun det er hyggeligt 

Knus

Anmeld

31. august 2009

82Miraklet

Caroline86 skriver:

Hej quinder
Jeg har lige talt med min svigermor og hun tilbød mig deres gamle fletvugge til når bebser kommer til verden. Hendes ældste søn, som næsten lige er blevet far, sagde nej tak, fordi de fik en vugge af min svigerindes mor...
Jeg har egentlig hele tiden sagt at jeg nok ikke skulle have en vugge, da jeg mest mener det er for forældrenes skyld - romantikken i det!
Min forestilling var egentlig at bruge liften og så gå direkte over til tremmeseng (som vi får fra mine forældre). Kunne høre hun blev en smule skuffet da jeg nævnte det for hende, så jeg sagde at man selvfølgelig kan have vuggen i stuen til når vi ser tv eller lign. mens bebser sover!

hvad er Jeres holdning til vuggen? skal jeg tage imod den for at gøre hende glad eller holde fast i at gøre det "på min måde"... der går vel i princippet ingen skår af mig ved at have den stående i stuen, men bliver hun mere ked, hvis den så ikke rigtig bliver brugt?

Knus Caroline
p.s. skal lige siges at hun i forvejen er rigtig ked af det for tiden.. skilsmisse problemer og hun har lige brudt med sin nye kæreste

tjaaaa altså som en start hvis I ikke har/Skal ha kravlegård så syntes jeg da en mulighed for jer er at have den i stuen !!! Dejligt at have andet sted end lige sengen i soveværelset Baby kan ligge i... Så hvis der ikke går noget af jer og svigermor bliver glad så ville jeg da gøre det !!! Man kan jo altid stille den væk igen hvis den aldrig bliver brugt så har i da ikke udelukket det fra start !!

Anmeld

31. august 2009

RumlesMor

Har I plads, så tag imod den...

De har samme tradition i min kærestes familie, så vi havde også den kurvevugge stående de første 2-3 måneder, og jeg brugte den faktisk mere end jeg regnede med. Vores var på hjul og i en højde der passede med bordhøjde, så jeg brugte den både i køkken (når jeg lavede mad) og i stuen når vi spiste osv...

Det er også rart at have et andet sted end liften. Tror helt sikkert også babyer har godt af at ligge på forskellige underlag gennem dagen. .

Bare en tanke herfra - Rumle.

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

Vi skal ikke have vugge igen... Vi bruger liften....

Anmeld

31. august 2009

A.

jeg haft en vugge nemlig i stuen så mathinus kun sove der når jeg så tv eller var i køkkenet..jeg synes at du kan godt bruge den og hvis du ikke kommer til at bruge den alligevel så kan du altid give den tilbage..

Anmeld

31. august 2009

mariamiss6

hejsa, jeg går ud fra vuggen er større end en lift....

vores babyseng, va rgodt nok ikke en vugge, men bare en gammel babyseng. Det passede med at liften kunne være nede i den, så på den måde, kunne baby ligge i liften, og alligevel lære udsigten fra sengen, så baby ike blev så utryg ved skift fra lift til seng.

Jeg synes også det var meget rart at have babysengen, fordi den er liiige lidt bredere end liften, og baby kunne rode lidt bedre rundt dernede, inden det var tid at komme i tremmeseng, for vi har nemlig ikke plads til tremmesengen i soveværelset, og jeg synes at det var lidt for tidligt at baby røg på sit eget værelse, da han blev for stor til liften, som jeg i øvrigt også blev godt træt af at slæbe rundt på hele tiden....

Anmeld

31. august 2009

Moderator

Rumle skriver:

Har I plads, så tag imod den...

De har samme tradition i min kærestes familie, så vi havde også den kurvevugge stående de første 2-3 måneder, og jeg brugte den faktisk mere end jeg regnede med. Vores var på hjul og i en højde der passede med bordhøjde, så jeg brugte den både i køkken (når jeg lavede mad) og i stuen når vi spiste osv...

Det er også rart at have et andet sted end liften. Tror helt sikkert også babyer har godt af at ligge på forskellige underlag gennem dagen. .

Bare en tanke herfra - Rumle.

problemet med den her er at den er til at hænge i loftet, så det kræver at vi laver et stativ til den (loftet i stuen ville ikke kunne holde til at den hænger der, og så kan vi heller ikke flytte den)
Du har nok ret i at det er rart at have noget andet end liften!

Tak for svar

Anmeld

31. august 2009

Ina33

Caroline86 skriver:

Hej quinder

Knus Caroline

Hej Caroline

Hvis det er en vugge, som rent faktisk kan vugge, så tror jeg faktisk i vil blive glade for den.

Jeg havde selv en vugge til min datter. Den havde hjul under, og den kunne vugge. Jeg var rigtig glad for den. Vi kunne køre den rundt i huset, og jeg kunne vugge den blidt om natten, hvis der var optræk til lidt utilfredshed.
En lift kan helt sikkert være ligeså god, men den kan jo ikke vugge (med mindre man løfter den ).

Jeg ville sige ja tak.

MVH
Louise

Anmeld

31. august 2009

Moderator

Jeg siger : Vugge: Nixen bixen!!!!! 

Jeg er fortaler for samsovning Det mener jeg er bedst.

Jeg har skrevet et meget langt indlæg i 'barnets søvn' kategorien

Så nej, ikke vugge her.

Eller dvs at næste gang vil jeg gerne have en slynge vugge, til om dagen, fordi jeg ikke er vild med barnevogne og sådan en slyngevugge ka jo hænge hvorsomhelst udenfor osv. når man er ude i haven eller i stuen

Men ikke når mor og far også sover!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.