Synes i det er forkert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2015

Skouboe

Uanset hvad du ellers synes her, så ændrer det ikke på at du fravælger din mors familienavn til dit barn, og det kan altså være en overraskende følelsesmæssig sag. Min egen mor blev selv ret skuffet over at børnene fik min mands navn, og jeg må indrømme at det også kom bag på mig at jeg blev ked af ikke at skulle hedde det samme som mine børn.

Min mand fik derfor et ultimatum, hvis børnene skal have dit efternavn, så skal jeg også... (det var selvfølgelig ikke den eneste årsag, men det var klart medvirkende) - derfor blev vi gift 3 dage før vores ældste datter skulle døbes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

Zenia's mor

Clisolka skriver:

Herhjemme hedder begge mine børn deres fars efternavn - vi er ikke gift 

Okay men det ja vi ikke for vi begge hedder christensen og Kristensen 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Zenia's mor skriver:

Synes i det er forkert at min datter for efter navn efter sin far . da jeg hedder kristensen med k og min kæreste som er far til hende hedder Christensen med ch og 

min mor er pisse sur over at hun far sin fars efter navn med ch 

nej, jeg synes ikke det er forkert...

jeg har selv to børn som har deres fædres efternavne... den ældste har mit efternavn som mellemnavn og den yngste har et af min familienavne som mellemnavn og så en kombi af kærestens familienavn og efternavn som hendes efternavn...

Anmeld Citér

25. marts 2015

Frk.S

Det skal hun da overhovedet ikke blande sig i. 
Det er udelukkende jeres beslutning.

Hos os fik vores datter mit mellemnavn og mandens efternavn. Siden blev vi gift og han fik mit mellemnavn og jeg hans efternavn. Vores 2. datter fik selvfølgelig også de navne. Så nu hedder vi alle 4 det samme til mellemnavn/efternavn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.