Ferie dilemma; med eller uden papbarn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Nhbk skriver:

Det bestemt Ikke for at fornærme og skabe dårlig stemning. OVERHOVEDET!! Jeg syntes bare det var ret alvorligt at hun overvejede ikke at tage bonusbarnet med og lade det være hjemme som om det ikke er en del af familien. Det kunne skabe utrolig mange problemer, som jeg kan læse mig frem til hun heller ikke ønsker. Der er ingen negativ Vibe fra mig, jeg svarede blot på det spørgsmål som hun stillede. Thats all.

:-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Panther

Anonym skriver:

Hej.

Jeg drømmer om at bruge min opsparing på at tage mine børn (2 styks) og kæreste på ferie til new York.

Mit dilemma går i mellemtiden på, at min kæreste har et barn i de tidlige teenage år, fra et tidligere forhold. SKAL dette papbarn til mig med når familien tager på ferie, for mine opsparede penge, eller kan man tillade sig at tage på ferie; far, mor og fælles børn, når nu papmor betaler hele gildet selv, og det jo altså ikke er mit barn?

Ekstra info:

Det er tale om en ferie på 7-14 dage (den er ikke købt endnu så intet er sikkert)

Papbarn bor primært hos moren men er hos os mellem 3-5 dage hver anden uge

Der er ikke tale om et forsøg på at holde papbarnet ude af sin fars liv, blot et inderligt ønske fra min side om måske at kunne invitere mine egne børn og deres far med på ferie. Jeg øsnker ikke at skabe en følelse af ikke at høre til i familien eller at være mere udenforstående end et delebarn allerede er. Jeg vil bare gerne kunne nyde MINE børn og MIN kæreste for en kort stund på en ferie.

Nu tillader jeg mig lige at skrive igen (overspringshandler helt vildt fra specialet):

jeg synes faktisk, det ville være en fantastisk mulighed for at connecte lidt mere med barnet. Har fået det ind i mit hoved at det er en pige på 14-15 år (tidlige teens skriver du), og det kunne da være så dejligt, at tage sådan en størrelse på shoppetur en formiddag i NY - bare Jer to. Eller tjekke nogle fede musiksteder ud hvis hun er interesseret i det.. eller en musical.. Bare Jer to :-)

Anmeld Citér

2. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej.

Jeg drømmer om at bruge min opsparing på at tage mine børn (2 styks) og kæreste på ferie til new York.

Mit dilemma går i mellemtiden på, at min kæreste har et barn i de tidlige teenage år, fra et tidligere forhold. SKAL dette papbarn til mig med når familien tager på ferie, for mine opsparede penge, eller kan man tillade sig at tage på ferie; far, mor og fælles børn, når nu papmor betaler hele gildet selv, og det jo altså ikke er mit barn?

Ekstra info:

Det er tale om en ferie på 7-14 dage (den er ikke købt endnu så intet er sikkert)

Der er ikke tale om et forsøg på at holde papbarnet ude af sin fars liv, blot et inderligt ønske fra min side om måske at kunne invitere mine egne børn og deres far med på ferie. Jeg øsnker ikke at skabe en følelse af ikke at høre til i familien eller at være mere udenforstående end et delebarn allerede er. Jeg vil bare gerne kunne nyde MINE børn og MIN kæreste for en kort stund på en ferie.

Men han vil sikkert også gerne nyde sine 3BØRN...
Hvis det var en ganske Almindelig ferie, et sted i danmark/sommerland, så kunne man godt gøre det, fordi hun jo nok også er på ferie med sin mor, men en tur til NY er ikke noget man bare gør hver sommer, det er en stor oplevelse og der synes hun skal være med som familie.

Nej, jeg synes ikke at du kan undlade hende, men før der går helt kaos i det, så skal du først snakke med biomor og bonus, ja det er en fed oplevelse, men det er jo ikke sikkert at hun vil med på sådan en tur, hvor jeg gætter på at jeres børn er noget yngre, og det kommer til at foregå mere på deres level. Og så skal du vide om biomor vil lade hende tage med.

Men nej, synes helt sikkert at hun skal inviteres med.

Anmeld Citér

2. marts 2015

Panther

Babyklokke skriver:

Det rørte mig ikke. Jeg oplevede jo noget andet med min mor eller på andre tidspunkter, så jeg har ikke følt mig jaolux. 

Jeg er selv sammen med en mand som har tre børn fra tidligere forhold. Nu venter jeg min den første sammen med ham. Og når den tid kommer hvor jeg kan rejse med min egen, så vil jeg helt klart rejse uden de andre børn. Altså for at opleve noget 'os tre'. De andre børn, har jo også mulighed for at rejse og opleve noget med deres mor, som mit barn ikke oplever. Så syntes ikke nogen kan tillade sig at være jaolux. :-)

Jeg tror også, jeg ville synes, det var en anden situation, hvis der var tre børn. Tanken om at én skal "holdes udenfor" (med mindre denne er på ferie med sin mor) er noget andet, synes jeg.

Anmeld Citér

2. marts 2015

Fine_007

Anonym skriver:

Hej.

Ekstra info:

Jeg kan sagtens sætte mig ind i dine tanker og følelser omkring situationen. Jeg var dog det papbarn, der fik lov til at blive hjemme, når min far tog på ferie med sin "nye" familie og det gjorde så ondt!!

Jeg ville personligt ikke tage afsted uden papbarnet - jeg synes du skal spørge din kæreste, og evt. barnets mor, om de ikke kan spæde lidt til, så papbarn også kan komme med, hvis det økonomiske står lidt i vejen. 

Anmeld Citér

2. marts 2015

esioul

esioul skriver:

Jeg ville godt nok blive skuffet som papsøn, hvis ikke jeg blev inviteret med. 

hov papbarn

Anmeld Citér

2. marts 2015

modesty

Hej.

Ekstra info:

Jeg synes det ville være synd for papbarnet, og jeg er ret sikker på at h*n ville føle sig udenfor.

Jeg har en dreng i min perifære familie som har været ude for det flere gange, og det har gjort rigtigt ondt på ham.

Anmeld Citér

2. marts 2015

Lilotte87

Av av jeg får en lille knude i maven her. I dine sko ville min RIGTIGE familie være MED bonusbarn, da dette barn jo er en ligeså stor del af faderen som fællesbørnene. 

Jeg kan ærligt slet ikke sætte mig ind i lysten til ikke at have bonus med. 

Anmeld Citér

2. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes din ferie destination lægger op til bonus skal med. Som mange andre skriver. 

Økonomisk kunne du måske spørger bio mor omchun ville spæde lidt til som hjælp til en uforglemmelig ferie for hele jeres familie. 

Ved godt mange har den holdning om at rigtig familie er kun far mor børn. Bonus børn er der engang imellem. Trist rigtig trist.

Dig og din kæreste har rigelig mulighed for at lege " rigtig familie " når hun er ved bio mor.  Forstår godt bonus børn gør lidt oprør somme tider.

Anmeld Citér

2. marts 2015

Babyklokke

PUHK skriver:

Jeg tror også, jeg ville synes, det var en anden situation, hvis der var tre børn. Tanken om at én skal "holdes udenfor" (med mindre denne er på ferie med sin mor) er noget andet, synes jeg.

Ja når du nu siger det, er det måske en anden sag når det drejer sig om én. 

Men igen, så tænker jeg også, at hun måske oplever ting sammen med sin mor, som ts børn ikke oplever. Men ja, den er svær syntes jeg  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.