Anonym skriver:
Hej.
Jeg drømmer om at bruge min opsparing på at tage mine børn (2 styks) og kæreste på ferie til new York.
Mit dilemma går i mellemtiden på, at min kæreste har et barn i de tidlige teenage år, fra et tidligere forhold. SKAL dette papbarn til mig med når familien tager på ferie, for mine opsparede penge, eller kan man tillade sig at tage på ferie; far, mor og fælles børn, når nu papmor betaler hele gildet selv, og det jo altså ikke er mit barn?
Ekstra info:
Det er tale om en ferie på 7-14 dage (den er ikke købt endnu så intet er sikkert)
Papbarn bor primært hos moren men er hos os mellem 3-5 dage hver anden uge
Der er ikke tale om et forsøg på at holde papbarnet ude af sin fars liv, blot et inderligt ønske fra min side om måske at kunne invitere mine egne børn og deres far med på ferie. Jeg øsnker ikke at skabe en følelse af ikke at høre til i familien eller at være mere udenforstående end et delebarn allerede er. Jeg vil bare gerne kunne nyde MINE børn og MIN kæreste for en kort stund på en ferie.
Men han vil sikkert også gerne nyde sine 3BØRN...
Hvis det var en ganske Almindelig ferie, et sted i danmark/sommerland, så kunne man godt gøre det, fordi hun jo nok også er på ferie med sin mor, men en tur til NY er ikke noget man bare gør hver sommer, det er en stor oplevelse og der synes hun skal være med som familie.
Nej, jeg synes ikke at du kan undlade hende, men før der går helt kaos i det, så skal du først snakke med biomor og bonus, ja det er en fed oplevelse, men det er jo ikke sikkert at hun vil med på sådan en tur, hvor jeg gætter på at jeres børn er noget yngre, og det kommer til at foregå mere på deres level. Og så skal du vide om biomor vil lade hende tage med.
Men nej, synes helt sikkert at hun skal inviteres med.