Hvilken stavemåde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

modesty

Årgangs Mor skriver:

Jeg har i forvejen Daniel og David og Dina. Vi venter en lillebror og har snakket om navnet Danny/Danni først var jeg mest til Danny men synes det virker meget amerikansk og ved ikke om jeg er mere til Danni 

synes også lidt at Danny går tonelejer nedad hvor Danni går det mere opad i den lysere tone 

Jeg kan best lide Danny. Men jeg synes det er meget underligt at give sit barn et navn som er et kælenavn for et af de andres børns navne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Kløver

lineog4 skriver:

Skulle jeg vælge mellem de to ville jeg nok vælge med y.

Men når det er skrevet er navnene ikke min kop the. Har selv 3 børn der starter med L (plus mor og far også gør det) og en enkelt der starter med D. Dina kom først og egentlig underligt alle de andre så er blevet L navne. Jeg havde et D navn til en dreng som forslag men manden sagde nej tak (er italiener og for ham var det vist lidt for meget den Guddommelige kommedie) og det er Dante som jeg jo så synes passer fantastisk med Dina 

Men ellers ville jeg heller bryde D stimen end tage et navn som ikke er vauw det er det rigtige...

Min mand vil ikke brude d stimen nu det er sidste barn, Dante har vi faktisk haft oppe men min mand synes det er for hårdt et navn, men nu må vi se hvad han siger når vi kommer længere hen 

Anmeld

2. marts 2015

TNBC

Årgangs Mor skriver:

Dem har vi haft oppe at vende og er vi ikke så vilde med vi har kigget alle navnene igennem mange gange dog har vi indtil nu aldrig oplevet nogen kalde ham Danni/Danny men kun Daniel og er også det han hedder, tror det giver sig selv han ikke vilde have et kælenavn som hans bror hedder 

vi har fået en udfordring denne gang 

Nej ikke endnu, men det kan ende om i teenagerårene, hvor Danny lyder sejere, nej han vil sikkert ikke kalde sig selv det, men andre kan finde på det.

Hvis I ikke kan finde nogen med D, ville jeg hoppe ud af det med D, for ville ikke kalde ham et navn, der kan være et kælenavn for en søskende.

Anmeld

2. marts 2015

Kløver

modesty skriver:

Jeg kan best lide Danny. Men jeg synes det er meget underligt at give sit barn et navn som er et kælenavn for et af de andres børns navne.

Jeg ved det faktisk kun fordi jeg søgte navnebetydning på navnet, ellers anede jeg eet ikke og havde ikke selv tænkt tanken. Men nu må vi se hvad vi ender op med 

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Årgangs Mor skriver:

Min mand vil ikke brude d stimen nu det er sidste barn, Dante har vi faktisk haft oppe men min mand synes det er for hårdt et navn, men nu må vi se hvad han siger når vi kommer længere hen 

Synes nu ellers det netop er med den sidste man gør det for alle de gode navne er taget 

Elsker Dante som navn og synes modsat din mand det er blødt navn, og passer til en filosofisk, kreativ og farverig mand  Ja jeg fik jo heller ikke solgt navnet men det var så af en anden årsag - men der er mange navne jeg ikke fik solgt 

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Årgangs Mor skriver:

Jeg ved det faktisk kun fordi jeg søgte navnebetydning på navnet, ellers anede jeg eet ikke og havde ikke selv tænkt tanken. Men nu må vi se hvad vi ender op med 

Jeg vidste altså heller ikke Danny var kælenavn for Daniel. Og ville aldrig komme til at kalde en Daniel for Danny, måske Dalle kunne komme over mine læber eller Dallevalle 

Anmeld

2. marts 2015

Kløver

lineog4 skriver:

Synes nu ellers det netop er med den sidste man gør det for alle de gode navne er taget 

Elsker Dante som navn og synes modsat din mand det er blødt navn, og passer til en filosofisk, kreativ og farverig mand  Ja jeg fik jo heller ikke solgt navnet men det var så af en anden årsag - men der er mange navne jeg ikke fik solgt 

Nu mere jeg tygger på det nu mere vild bliver jeg faktisk med navnet  

Anmeld

2. marts 2015

Mulle0802

Hvad med dian eller dion? 

Anmeld

2. marts 2015

Kløver

Mulle0802 skriver:

Hvad med dian eller dion? 

Ikke lige os  men tak for forslag 

Anmeld

2. marts 2015

Lisette W

Jeg syntes også at Dante er et super sødt navn. Nogle gange skal man gå og sige navnet højt for sig selv, eller høre det nogle gange før man finder ud af hvor godt det er, så hvis du siger navnet for høj for din kæreste/mand kan det være han ombestemmer sig

Andre sødt navn med D er Dario, Drich og Ditmar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.