Hvilken stavemåde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken stavemåde passer bedst til de andre navne

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.846 visninger
51 svar
32 synes godt om
2. marts 2015

Kløver

Jeg har i forvejen Daniel og David og Dina. Vi venter en lillebror og har snakket om navnet Danny/Danni først var jeg mest til Danny men synes det virker meget amerikansk og ved ikke om jeg er mere til Danni 

synes også lidt at Danny går tonelejer nedad hvor Danni går det mere opad i den lysere tone 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

ErDetSnartNU

Er Danni-versionen ikke et pigenavn? 

Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om, men jeg vil også lige kommentere på navnet i sig selv - jeg synes ikke det passer genremæssigt med de andre. For mig er David et lidt alvorligt og sofistikeret navn på en anden måde end Danny, som for mig minder om Ronny, Sonny, Johnny, Brian osv - altså lidt et bølle/rod-navn i forhold til dine andre børns navne

Anmeld

2. marts 2015

TNBC

Årgangs Mor skriver:

Jeg har i forvejen Daniel og David og Dina. Vi venter en lillebror og har snakket om navnet Danny/Danni først var jeg mest til Danny men synes det virker meget amerikansk og ved ikke om jeg er mere til Danni 

synes også lidt at Danny går tonelejer nedad hvor Danni går det mere opad i den lysere tone 

Danni, men synes dog at Danni og Daniel kommer til at ligge ret tæt op af hinanden. Da Daniel kan bruge Dani som kælenavn.

Anmeld

2. marts 2015

Kløver

ErDetSnartNU skriver:

Er Danni-versionen ikke et pigenavn? 

Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om, men jeg vil også lige kommentere på navnet i sig selv - jeg synes ikke det passer genremæssigt med de andre. For mig er David et lidt alvorligt og sofistikeret navn på en anden måde end Danny, som for mig minder om Ronny, Sonny, Johnny, Brian osv - altså lidt et bølle/rod-navn i forhold til dine andre børns navne

Danni er både et pige og drengenavn hvor Danny kun er et drengenavn 

vi kan ikke rigtig blive enige om andre og derfor Danni minder mere om stabemåden med de andre og virker roligere. De andre 3 navne er hæbraiske bibelnavne. Danni/Danny er et kælenavn udledt af Daniel og derfor har de 2 navne samme betydning 

Synes det er svært, er ingen af de andre D navne vi kan forene os med 

Anmeld

2. marts 2015

Kløver

Yurie skriver:

Danni, men synes dog at Danni og Daniel kommer til at ligge ret tæt op af hinanden. Da Daniel kan bruge Dani som kælenavn.

Danni/Daniel er pgså et kælenavn udledt af navnet daniel 

der er bare ikke rigtig nogen af de andre D navne vi synes passer eller bryder os om, selvom flere har snakket om ditlev 

Anmeld

2. marts 2015

TNBC

Hvad med Dennis

Damian

Hvad med Danish??

Der er omkring 10sider med drengenavne med D. Jeg ville ikke vælge et, der er et kælenavn af et af de andre børns. Hvis nu Daniel ender med at blive kaldt danny, så sidder i med to Danny´er.

Anmeld

2. marts 2015

ErDetSnartNU

Hvad med Andreas? Jeg kan godt se, at I gerne vil have navne, der starter med samme forbogstav, men hvis der kun er grimme D-navne tilbage, kunne man måske vælge et andet navn med et markant d i? 

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Skulle jeg vælge mellem de to ville jeg nok vælge med y.

Men når det er skrevet er navnene ikke min kop the. Har selv 3 børn der starter med L (plus mor og far også gør det) og en enkelt der starter med D. Dina kom først og egentlig underligt alle de andre så er blevet L navne. Jeg havde et D navn til en dreng som forslag men manden sagde nej tak (er italiener og for ham var det vist lidt for meget den Guddommelige kommedie) og det er Dante som jeg jo så synes passer fantastisk med Dina 

Men ellers ville jeg heller bryde D stimen end tage et navn som ikke er vauw det er det rigtige...

Anmeld

2. marts 2015

Lililili

Danni, så går i'et igen i alle navne ( det kan jeg personligt godt li, når bogstaverne gør) og så er det også nemmest for barnet at det er "lige ud af landevejen" når det skal staves 

Anmeld

2. marts 2015

Kløver

Yurie skriver:

Hvad med Dennis

Damian

Hvad med Danish??

Der er omkring 10sider med drengenavne med D. Jeg ville ikke vælge et, der er et kælenavn af et af de andre børns. Hvis nu Daniel ender med at blive kaldt danny, så sidder i med to Danny´er.

Dem har vi haft oppe at vende og er vi ikke så vilde med vi har kigget alle navnene igennem mange gange dog har vi indtil nu aldrig oplevet nogen kalde ham Danni/Danny men kun Daniel og er også det han hedder, tror det giver sig selv han ikke vilde have et kælenavn som hans bror hedder 

vi har fået en udfordring denne gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.