NF med høj risiko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.995 visninger
50 svar
32 synes godt om
23. februar 2015

Papillon

Helt uventet viste nakkefoldsscanningen en høj risiko, og jeg har fået tid til moderkagebiopsi og der er svar i starten af næste uge. Indtil da er der ikke meget andet at gøre end at vente og håbe på det bedste.

Er der andre, der har haft høj risiko og endt med et raskt barn alligevel? Eller kender nogen, der har? 

Tallet holder jeg lige for mig selv, indtil det hele er overstået.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Troldemommi

Papillon skriver:

Helt uventet viste nakkefoldsscanningen en høj risiko, og jeg har fået tid til moderkagebiopsi og der er svar i starten af næste uge. Indtil da er der ikke meget andet at gøre end at vente og håbe på det bedste.

Er der andre, der har haft høj risiko og endt med et raskt barn alligevel? Eller kender nogen, der har? 

Jeg så engang et program om en kommende mor, hendes tal var 1 til 3, men hun fik sig et raskt barn 

Dit tal er garenteret højere  held og lykke

Anmeld

23. februar 2015

lineog4

Troldemommi skriver:

Jeg så engang et program om en kommende mor, hendes tal var 1 til 3, men hun fik sig et raskt barn 

Dit tal er garenteret højere  held og lykke

Har hørt en del det fik knapt så gode tal og bagefter et raskt barn og også andre hvor der var noget galt.

Men hvis du ser på tallet som en procentdel så lyder det ofte lidt bedre. Fx hvis tallet er 1/200, så er det 0,5 % risiko for down. Vi fx havde 10 % risiko for at en hjertefejl ville gentages og jeg følte det var en lav risiko og det ville være det samme som en risiko på 1/10 hvor man jo straks ville male fanden på væggen. Den risiko haf vi haft ved begge drenge og de et sunde og raske 

Men det bliver klart en svær ventetid, men krydser alt hvad krydses kan

Anmeld

23. februar 2015

lenemor77

Vi har 2 piger. Vurderingen på den ældste var 1:250. Den mindste var 1:125. Vi fravalgte biopsi ved begge - og begge er sunde og raske. 

Anmeld

23. februar 2015

MMOGM

Papillon skriver:

Med min første hed vores risiko 1:87 og jeg var helt ude af den! Heldigvis viste biopsien at han var sund og rask, så det var bare dejligt 

håber på i får et positivt svar

Anmeld

23. februar 2015

l.kjoeller

Papillon skriver:

Vi havdr 1:92 . Rask pige.  Bekendt havde 1:2 . Rask dreng. Håber det bedste 

Anmeld

23. februar 2015

Kløver

Har ikke selv stået i situationen men har hørt om del hvor den var under 1:200 og også flere hvir den var 1:10 eller lavere og alle med raske børn. Har hørt om 2 hvir den var 1:2 og den ene fik et sundt og rask barn, den anden var der flere ting, og de valgte en abort, hun var dog også over 40, mener hun var 42 eller 44 dengang. Hun er den eneste jeg har hørt om hvor barnet ikke var sundt og rask i forhold til downs 

krydser fingre for en sund lille rask baby 

Anmeld

23. februar 2015

Carina:-)

Min svigerdatter som var 18 fik et tak der hed 1:31 - Og ifølge overlægen så var chancen for et rask barn nærmest ikke eksiterende pga hendes lave alder - men han er altså sund og rask

Anmeld

23. februar 2015

Papillon

lineog4 skriver:

Har hørt en del det fik knapt så gode tal og bagefter et raskt barn og også andre hvor der var noget galt.

Men hvis du ser på tallet som en procentdel så lyder det ofte lidt bedre. Fx hvis tallet er 1/200, så er det 0,5 % risiko for down. Vi fx havde 10 % risiko for at en hjertefejl ville gentages og jeg følte det var en lav risiko og det ville være det samme som en risiko på 1/10 hvor man jo straks ville male fanden på væggen. Den risiko haf vi haft ved begge drenge og de et sunde og raske 

Men det bliver klart en svær ventetid, men krydser alt hvad krydses kan

Det er jo det, og hvis man finder optimismen frem og vender risikoen til chance får man fx som i dit tilfælde 90% for et raskt barn  Men bekymringen kan man jo nok ikke helt slippe, og det bliver en lang uge.

Og tak!

Anmeld

23. februar 2015

Papillon

Carina:-) skriver:

Min svigerdatter som var 18 fik et tak der hed 1:31 - Og ifølge overlægen så var chancen for et rask barn nærmest ikke eksiterende pga hendes lave alder - men han er altså sund og rask

Jeg forstår ikke helt, hvorfor de vurderede det på baggrund af hendes alder? Jeg er selv ung (23), og troede da netop det gav de bedste chancer for et raskt barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.