Hold hunden væk fra børneværelset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

B&J

Jupiter skriver:

Eftersom at døren derind til altid har været lukket om natten, så er det ikke noget den altid bare gør/har gjort. Den har gjort det, og så lukkede vi døren.

Vi har for et års tid siden lagt gulvtæppe på værelset, men det skete før det. Og hvis vi lader døren være åben nu, sker det nok igen.

har i lagt mærke til om det er omkring løbetid???

for vores hun gør det nemlig hvis døren er åbnet og det er omkring løbetid. og ellers gør hun det slet ikke så vi tænker meget over det omkring løbetid.

Men døren kan slet ikke være lukket om natten?

tænker over om i kan sætte noget for døren så den kan være åbnet men stadig jeres barn kan komme ud og ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Krydserfingre

Hvor gammel er jeres datter? 

Anmeld

23. februar 2015

Jupiter

B&J skriver:

har i lagt mærke til om det er omkring løbetid???

for vores hun gør det nemlig hvis døren er åbnet og det er omkring løbetid. og ellers gør hun det slet ikke så vi tænker meget over det omkring løbetid.

Men døren kan slet ikke være lukket om natten?

tænker over om i kan sætte noget for døren så den kan være åbnet men stadig jeres barn kan komme ud og ind

Løbetiden har ingen indflydelse - det er både før, under og efter - hvis døren er åben. Men tak for input, det kunne da være til at overskue ellers 

Vores datter er kun 21 mdr. Så jeg synes det ville være tarveligt at sætte forhindringer op, når hun bare vil stå ud af sengen og komme i ind til os. Hun er samtidig så lav at hun endnu ikke kan åbne døre, så hvis vi bare ville fortsætte med at lukke døren, havde jeg ikke behøvet at oprette dette indlæg 

Anmeld

23. februar 2015

Jupiter

Pigeeeeen skriver:

Hvor gammel er jeres datter? 

21 mdr.

Anmeld

23. februar 2015

Kløver

Jupiter skriver:

Det er "desværre" en tæve 

Har ingen erfaring om en sterilisation gør det samme. Ville nok prøve at ringe til en opdrætter  

Anmeld

23. februar 2015

EnGodMor

I stedet for at lukke døren til datterens værelse,så hun faktisk bliver gemt væk, så hunden kan være der, så havde jeg valgt at Gøre det omvendt. 

Lukke døren til hunden i bryggerset, så datteren kunne være der. 

Jeg synes personligt at datteren er vigtige end hunden, men det er måske bare mig

Så mit råd ville være at sætte hundekurven eller hundeburde i bryggerset, og lade hunden sove derude om natten. 

Anmeld

23. februar 2015

Krydserfingre

Jupiter skriver:

21 mdr.

Okay, tænker nemlig lidt om det har noget at gøre med at jeres hund vil "markere" at hun er en del af familien nu. Altså sådan sætte sit mærke omkring hende for at acceptere hende? Altså det er nare lidt hunde psykologi jeg er ude i her tror ikke der kan være så mange andre muligheder. Hvad tror du selv? 

Anmeld

23. februar 2015

Jupiter

EnGodMor skriver:

I stedet for at lukke døren til datterens værelse,så hun faktisk bliver gemt væk, så hunden kan være der, så havde jeg valgt at Gøre det omvendt. 

Lukke døren til hunden i bryggerset, så datteren kunne være der. 

Jeg synes personligt at datteren er vigtige end hunden, men det er måske bare mig

Så mit råd ville være at sætte hundekurven eller hundeburde i bryggerset, og lade hunden sove derude om natten. 

Hmm.... Det synes jeg da var en temmelig malplaceret/dum kommentar:

"Jeg synes personligt du datteren er vigtige end hunden, men det er måske bare mig".

Døren har været lukket til værelset om natten indtil nu - både pga. hunden, men også fordi jeg anser det som værende helt normalt! Små børn kommer tidligt i seng, voksne er længere oppe, der larmes måske lidt, man lukker døren for at barnet får ro og ikke vågner! 

Nu hvor min datter er så stor at hun kan komme ud af sengen i stedet for at kalde, vil jeg gerne åbne døren! Hvordan tolker du det som at hunden er vigtigere??

Nå, anyway - så tyder dit svar ikke på at du har fanget essensen af mit indlæg.

I min verden er en hund ikke en genstand men et levende væsen, og fordi den har sovet i soveværelset altid, ville jeg gerne finde en løsning så den kunne blive ved med det.

Heldigvis har jeg fået mange gode bud og tanker allerede, så dem tager jeg med videre 

Anmeld

23. februar 2015

Jupiter

Pigeeeeen skriver:

Okay, tænker nemlig lidt om det har noget at gøre med at jeres hund vil "markere" at hun er en del af familien nu. Altså sådan sætte sit mærke omkring hende for at acceptere hende? Altså det er nare lidt hunde psykologi jeg er ude i her tror ikke der kan være så mange andre muligheder. Hvad tror du selv? 

Jo jeg tænker også noget med territorium-afmærkning. Jeg forstår bare ikke helt hvorfor, eller hvordan vi kan "overbevise" hunden om at sådan er det bare 

Hunden og vores datter elsker hinanden, og er som sagt sammen hele dagen når vi er hjemme, og der er frit spil på alle hylder.

Anmeld

23. februar 2015

Krydserfingre

Jupiter skriver:

Jo jeg tænker også noget med territorium-afmærkning. Jeg forstår bare ikke helt hvorfor, eller hvordan vi kan "overbevise" hunden om at sådan er det bare 

Hunden og vores datter elsker hinanden, og er som sagt sammen hele dagen når vi er hjemme, og der er frit spil på alle hylder.

Måske føler hunden at jeres pige er "udsat" om natten når hun ligger og sover alene i sit værelse og derfor vil hunden beskytte og derfor markerer den? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.