Hold hunden væk fra børneværelset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2015

Flødebollen

Jupiter skriver:

Har jeres hund altid sovet i buret?

Jeg frygter lidt at den ikke vil bryde sig om det.

Den er 3 år, og hidtil er den kun kommet i bur når vi skal køre bil - og dét bryder den sig slet ikke om!

Ja, altid. Den er 2 år. Det har klart gjort det lettere at buret står åbent hele dagen og det ligesom er den eneste 'kurv' den har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

ErDetSnartNU

Jupiter skriver:

Hmm, ja det gør/gjorde den vel egentlig lidt 

Da den var lille og ikke kunne holde sig indtil vi nåede ud med den, besørgede den i sofaen et par gange, men det holdt den hurtigt op med da den lærte at holde sig 

Det er ikke noget den bare gør, det er kun hvis den virkelig ikke når udenfor (og det er jo vores skyld, ikke hundens skyld!).

Jeg tænker også om det måske vil løse sig selv hvis vi lader døren stå åben. Den vil nemlig meget gerne være i nærheden af vores datter. Så hvis den nu fik lov at sove derinde?

Hvor ofte er I ude med den? Vi er ude med vores 2 gange om dagen, og det passer ofte så godt, at hun ikke engang besørger i haven mellem gåturene. Vi går oftest en morgentur og en sen eftermiddags/tidlig aftenstur. Hvis vi går ved 15-16-tiden kommer hun også ud og går en tur om blokken inden sengetid. 

Har I overvejet at kigge på foderet? Hvis hunden ikke får et foder, som den udnytter godt nok, så skal den ofte besørge mere, end hvis den får noget lødigt foder. Da vi gav hende Arion pøllede hun gerne 3-4 gange på en tur, men det er nede på omkring 2 gange pr tur nu hvor hun får Olivers (tilgengæld kløer hun sig meget, så nu skal vi til at prøve noget andet)

Ser jeres hunds afføring "sund" ud? Jeg tænker ifht konsistens, om der er ufordøjet madrester i eller andet. 

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

SkalVæreMor2015 skriver:

Jeg tænker at hvis det er det eneste sted hun besørger, så er det fordi han/hun kan lugte noget. Hunden har jo en helt fantastisk lugtesans. 

Vores hun besørger aldrig indenfor, men kommer den hjem til farmor og farfar, så skal han lige markere sig, og det er fordi deres hunde ikke kan finde ud af at det er udenfor man skal tisse af. 

Den eneste løsning jeg kan finde er at i står op om natten for at lufte hunden og husk at ros den helt vildt når den laver noget udenfor. 

Håber i finder en løsning  

Tja, vi har forsøgt at lufte både meget sent og tidligt uden held.

Det er ikke fordi den er trængende. Jeg tror ikke det ville hjælpe at lufte den mere end nu.

Vi har havedør i soveværelset, så det er ikke fordi det er et dovenskabs-problem fra vores side 

Men lugte, ja. Det kan sagtens være! Vi har gjort alt rent, mange gange, og meget grundigt. Jeg har jo også læst om de der spray med lugte som hunde ikke kan lide, men virker de? Jeg finder kun historier om dårlige erfaringer på nettet 

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

Flødebollen skriver:

Ja, altid. Den er 2 år. Det har klart gjort det lettere at buret står åbent hele dagen og det ligesom er den eneste 'kurv' den har

Ja så er det nok også lettere at lære hunden. 

Jeg tager forslaget med til manden i aften, og hører om vi skal prøve det af  Men det bliver nok ikke helt uden problemer eller dårlig samvittighed 

Anmeld

22. februar 2015

ErDetSnartNU

Hvad er det for en race?

Hvis min tidligere besked lød "dømmende" om I nu gør det godt nok, så er det ikke ment sådan - det er udelukkende for at afdække, hvor problemet kan ligge  

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

ErDetSnartNU skriver:

Hvor ofte er I ude med den? Vi er ude med vores 2 gange om dagen, og det passer ofte så godt, at hun ikke engang besørger i haven mellem gåturene. Vi går oftest en morgentur og en sen eftermiddags/tidlig aftenstur. Hvis vi går ved 15-16-tiden kommer hun også ud og går en tur om blokken inden sengetid. 

Har I overvejet at kigge på foderet? Hvis hunden ikke får et foder, som den udnytter godt nok, så skal den ofte besørge mere, end hvis den får noget lødigt foder. Da vi gav hende Arion pøllede hun gerne 3-4 gange på en tur, men det er nede på omkring 2 gange pr tur nu hvor hun får Olivers (tilgengæld kløer hun sig meget, så nu skal vi til at prøve noget andet)

Ser jeres hunds afføring "sund" ud? Jeg tænker ifht konsistens, om der er ufordøjet madrester i eller andet. 

Vi lufter tre gange om dagen, og den får adgang til haven ved siden af. Tur om morgenen, eftermiddag og aftenen, og så åbner vi til haven alt efter vejret 

Den får allergivenlig foder efter aftale med dyrlægen, da den har allergi, og afføringen ser helt normal ud.

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

ErDetSnartNU skriver:

Hvad er det for en race?

Hvis min tidligere besked lød "dømmende" om I nu gør det godt nok, så er det ikke ment sådan - det er udelukkende for at afdække, hvor problemet kan ligge  

Nej nej, jeg tager det skam meget konstruktivt og hjælpsomt 

Det er en blandingsrace. Rundkørsel af terrier og andet godt, og en tæve.

(billede for syns skyld)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

Louise H. skriver:

Vores sover i køkkenet, netop fordi den besørger i værelserne.

Vi har et åbent rum stue/spisestue/køkken, så vi kan ikke lukke den i køkkenet. Og jeg tror heller ikke vi kan få det over vores hjerter at flytte den så langt væk, når den altid har sovet i soveværelset 

Anmeld

22. februar 2015

HappyOne

Jupiter skriver:

Tja, vi har forsøgt at lufte både meget sent og tidligt uden held.

Det er ikke fordi den er trængende. Jeg tror ikke det ville hjælpe at lufte den mere end nu.

Vi har havedør i soveværelset, så det er ikke fordi det er et dovenskabs-problem fra vores side 

Men lugte, ja. Det kan sagtens være! Vi har gjort alt rent, mange gange, og meget grundigt. Jeg har jo også læst om de der spray med lugte som hunde ikke kan lide, men virker de? Jeg finder kun historier om dårlige erfaringer på nettet 

Jeg har aldrig hørt om de sprays, men for at være ærlig, tror jeg ikke det er noget der virker. Tror det kommer an på stædighed fra hundens side 

Håber i finder en løsning 

Anmeld

22. februar 2015

ErDetSnartNU

Jupiter skriver:

Vi lufter tre gange om dagen, og den får adgang til haven ved siden af. Tur om morgenen, eftermiddag og aftenen, og så åbner vi til haven alt efter vejret 

Den får allergivenlig foder efter aftale med dyrlægen, da den har allergi, og afføringen ser helt normal ud.

Okay, så har jeg ikke flere råd at give, det lader jo til at I har styr på det hele - jeg ville nok vende det med en adfærdsterapeut, for det er jo ikke holdbart at jeres hund går rundt og pøller indendørs 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.