Hold hunden væk fra børneværelset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.782 visninger
40 svar
17 synes godt om
22. februar 2015

Jupiter

Ja, vi har brug for en eller anden mirakel-kur til at holde vores hund væk fra børneværelset om natten. 

Eller dvs. den skal bare lade være med at besørge derinde. (hvis den bare lagde sig til at sove derinde, var det jo skønt ).

Vi har naturligvis forsøgt alt: luftning klokken meget sent, fjerne mad og vand op til nat, grundig!! rengøring efter tidligere "uheld" osv. Hunden fejler ingenting, må jeg hellere tilføje her  Men vi aner ikke hvad der tricker den.

Indtil nu har løsningen bare været at lukke døren. Men vores datter har fået juniorseng, og tanken er at hun selv skal kunne komme ind til os når hun har brug for det. Så vi vil gerne have dørene på klem fra nu af.

Hunden sover i soveværelset nu, har altid gjort det, og vores hjerter holder ikke til hvis vi bare skal til at lukke den inde et andet sted i huset 

Jeg har læst om mange af de der hund-gå-væk-spray, og stort set dem alle er der dårlige erfaringer med. Nogle siger at de ligefrem tiltrækker hunden, og andre siger at de bare ingen effekt har.

Så: HAR I NOGLE GODE RÅD?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

ErDetSnartNU

Besørger hunden også andre steder i huset? 

Har I overvejet adfærdsterapeut? Efter min bedste overbevisning, er der ingen (voksne) hunde, der med god vilje besørger indendørs - faktisk vil de gå langt for at undgå "uheld" indendøre.

Anmeld

22. februar 2015

Flødebollen

Jupiter skriver:

Ja, vi har brug for en eller anden mirakel-kur til at holde vores hund væk fra børneværelset om natten. 

Eller dvs. den skal bare lade være med at besørge derinde. (hvis den bare lagde sig til at sove derinde, var det jo skønt ).

Vi har naturligvis forsøgt alt: luftning klokken meget sent, fjerne mad og vand op til nat, grundig!! rengøring efter tidligere "uheld" osv. Hunden fejler ingenting, må jeg hellere tilføje her  Men vi aner ikke hvad der tricker den.

Indtil nu har løsningen bare været at lukke døren. Men vores datter har fået juniorseng, og tanken er at hun selv skal kunne komme ind til os når hun har brug for det. Så vi vil gerne have dørene på klem fra nu af.

Hunden sover i soveværelset nu, har altid gjort det, og vores hjerter holder ikke til hvis vi bare skal til at lukke den inde et andet sted i huset 

Jeg har læst om mange af de der hund-gå-væk-spray, og stort set dem alle er der dårlige erfaringer med. Nogle siger at de ligefrem tiltrækker hunden, og andre siger at de bare ingen effekt har.

Vores hund sover i bur om natten. Buret står også åbent hele dagen og hun har haft det helt fra hvalp, så hun føler sig både tryg og hjemme.

vi fik det anbefalet fra en dyrlæge med vores tidligere hund,da han havde tendens til at tisse indenfor om natten. Og han fejlede heller ingenting, men som hovedregel besørger en hund ikke, hvor den sover..

Anmeld

22. februar 2015

April-baby

Her lukker vi dørerne til alle værelser, da vi ikke vil ha overs hund i overs seng og overs snart nyfødte datters seng. Overs hund tisser så os kun på gulvet hvis hun er alt for lang tid selv hjemme. Om natten gør hun hvis hun skal ud og tisse eller lave. Måske i skulle prøve at tage en snak med jeres dyrlæge? (:

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

ErDetSnartNU skriver:

Besørger hunden også andre steder i huset? 

Har I overvejet adfærdsterapeut? Efter min bedste overbevisning, er der ingen (voksne) hunde, der med god vilje besørger indendørs - faktisk vil de gå langt for at undgå "uheld" indendøre.

Hmm, ja det gør/gjorde den vel egentlig lidt 

Da den var lille og ikke kunne holde sig indtil vi nåede ud med den, besørgede den i sofaen et par gange, men det holdt den hurtigt op med da den lærte at holde sig 

Det er ikke noget den bare gør, det er kun hvis den virkelig ikke når udenfor (og det er jo vores skyld, ikke hundens skyld!).

Jeg tænker også om det måske vil løse sig selv hvis vi lader døren stå åben. Den vil nemlig meget gerne være i nærheden af vores datter. Så hvis den nu fik lov at sove derinde?

Anmeld

22. februar 2015

Carina:-)

Flødebollen skriver:

Vores hund sover i bur om natten. Buret står også åbent hele dagen og hun har haft det helt fra hvalp, så hun føler sig både tryg og hjemme.

vi fik det anbefalet fra en dyrlæge med vores tidligere hund,da han havde tendens til at tisse indenfor om natten. Og han fejlede heller ingenting, men som hovedregel besørger en hund ikke, hvor den sover..

Vores sover også i bur - men ellers så gør vi ganske klart igennem opdragelse fra den var helt lille at stuer ,køkken og gang var opholdssted - Værelser og bad + sofaer og senge er nogo Og det lærte den ret hurtigt .

Buret er for at den har et "helle" og fordi at det jo er en hund og når jeg sover kan jeg ikke se hvad den laver og kan huske min nabos hund da jeg var barn som altid sad på køkkenbordet når de ikke var hjemme  og kiggede ud af vinduet-og jeg er ved at knække mig ved tanken om at den måske sidder på borde eller slikker på køkkenbordet osv - så for ikke at skulle rende rundt med sprit og klude hver morgen fordi jeg vil være nervøs for den har været en gris- ja så er den i bur om natten ( og self. er det et bur der er købt med dyrlægens vejledning og hunden bruger det også om dagen til lure hvor hun selv går ind og ud af det )

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

Flødebollen skriver:

Har jeres hund altid sovet i buret?

Jeg frygter lidt at den ikke vil bryde sig om det.

Den er 3 år, og hidtil er den kun kommet i bur når vi skal køre bil - og dét bryder den sig slet ikke om!

Anmeld

22. februar 2015

HappyOne

Jupiter skriver:

Jeg tænker at hvis det er det eneste sted hun besørger, så er det fordi han/hun kan lugte noget. Hunden har jo en helt fantastisk lugtesans. 

Vores hun besørger aldrig indenfor, men kommer den hjem til farmor og farfar, så skal han lige markere sig, og det er fordi deres hunde ikke kan finde ud af at det er udenfor man skal tisse af. 

Den eneste løsning jeg kan finde er at i står op om natten for at lufte hunden og husk at ros den helt vildt når den laver noget udenfor. 

Håber i finder en løsning  

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

April-baby skriver:

Her lukker vi dørerne til alle værelser, da vi ikke vil ha overs hund i overs seng og overs snart nyfødte datters seng. Overs hund tisser så os kun på gulvet hvis hun er alt for lang tid selv hjemme. Om natten gør hun hvis hun skal ud og tisse eller lave. Måske i skulle prøve at tage en snak med jeres dyrlæge? (:

Ja vi har også haft lukkede døre indtil nu.

Men vores datter kan ikke selv åbne dem, så derfor ville jeg gerne have dem på klem nu hvor hun har fået en seng hun selv kan komme ud af.

Vi har indtil nu haft den sovende i soveværelset, med lukket dør, uden problemer. Så det ville være den nemme løsning for hunden, men ikke for vores datter 

Anmeld

22. februar 2015

Louise H.

Vores sover i køkkenet, netop fordi den besørger i værelserne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.