Budget - rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2015

God-mor

Chevro skriver:

Det var jeg heller ikke selv førhen Så min kæreste har fået mig vendt til at være mere fornuftig   Så alle de år inden vi købte, nåede vi at være fornuftige bette to 

Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

Kærlighediminmave

God-mor skriver:

Hehe

Pyha i har mange penge 

Tror vi har 25.000 udbetalt tilsammen jeg er i arbejde han er under uddannelse. Vi har bil og lejlighed og 2 lån som vi betaler 2000 til hver måned  

Anmeld

19. februar 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Min mand er pædagog i en fast stilling i en SFO og jeg er på SU (uden SU-lån)... Vi har lige knap 19.000 kr. udbetalt hver måned. Når det engang lykkes os at få et barn bliver det lidt mere, da vi så ville kunne få boligsikring og børnepenge. Vi har faste udgifter på 11.000 kr., men de falder til sommer til 10.000 kr. fordi at vi da er færdige med at betale af på noget gæld. Normalt bruger vi ca. 4000 kr. om måneden på mad, transport, vores marsvin, gaver, tandlæge og hvad man nu ellers bruger penge på. Resten sparer vi op. På den måde blev der både råd til bryllup i december og 14 dejlige dage i Thailand inden længe. Forhåbentlig kan vi snart få lov til at skrive baby på nogle af opsparingspengene.

Det er vildt at se hvor meget mange almindelige danskere ellers tjener! Kan se at man i hvert fald ikke bliver rig af at være pædagog. Men så bliver man jo rig på andre andre måder end den økonomiske. Det vigtigste (i hvert fald for os) er at arbejde med det fag som man brænder for. Herhjemme synes jeg dog ellers ikke at vi mangler noget overhovedet. Vi går ikke rigtig op i dyre ting og shopping... Ikke at jeg ser noget galt i det, men det siger bare ikke rigtig hverken min mand eller mig noget. Det er måske meget heldigt, når nu jeg forelskede mig i ham og ikke en direktør eller lignende.  Vil dog rigtig gerne have kørekort og bil den dag jeg også er færdiguddannet og kommer i arbejde. Måske også eget hus ude på landet en dag endnu længere ude i horisonten. Nu må vi se.

Anmeld

19. februar 2015

FruStolpe

Når jeg ikke er på barselsdagpenge ser det sådan her ud.

Indtægt: 35.000 
Til Budget: 25.000 -incl benzin, pasning og opsparinger, vedligehold mm.
Rådighed: ca 10.000 til 2 voksne og 2 børn

Derudover kommer jo BFY hver 3. måned som til dagligt er regnet ind i budget, så vores månedlige rådighedsbeløb er nok lidt større.

Jeg er i øvrigt ansat i Posten, og manden på Revalidering med løbende erstatning ved siden af... 

Anmeld

19. februar 2015

Mettefpigen

her har min søn og jeg ca 2500 når alt er betalt :

Anmeld

20. februar 2015

esioul

Anonym skriver:

Hej piger.

Kort og godt hvordan ser jeres økonomi ud?

Hvad har I udbetalt og hvad går til hvad?

Herhjemme har vi ca. 43.000 kr. udbetalt.

Vi indbetaler 27.000 kr. til vores budget konto hver mdr. Den dækker bolig inkl. forbrug, ejd. skat mv. forsikringer, fagforeninger, A-kasser, personaleforeninger, billån, tv, internet, mobiler, daginstitutioner, licens, børneopsparinger,

Så er der 16.000 kr. tilbage.

Heraf sættes 4.000 kr. på en opsparing.

Resten, som hurtigt får ben at gå på går til alt andet: kost, benzin, frisør, personlig pleje, tøj, gaver, vedligehold på hus/bil mv.

Vi ejer hus og har en ny og en ældre betalt bil. Ingen specielt dyre vaner.

Jeg synes, det kører ok, men kunne sagtens bruge flere penge. Hvordan ser det ud hos jer?

vi har ca 32.000 udbetalt mens jeg er studerende. Har udgifter for 17000.

Anmeld

20. februar 2015

Kærlighediminmave

esioul skriver:

vi har ca 32.000 udbetalt mens jeg er studerende. Har udgifter for 17000.

Hold da op hvad arbejder din mand med og hvad er du ved at uddanne dig som?  Hvis jeg må spørge synes det er vildt så mange penge vi danskere tjener

Anmeld

20. februar 2015

God-mor

komnubaby skriver:

Pyha i har mange penge 

Tror vi har 25.000 udbetalt tilsammen jeg er i arbejde han er under uddannelse. Vi har bil og lejlighed og 2 lån som vi betaler 2000 til hver måned  

25.000 er da okay, så bliver det jo endnu bedre når kæresten er færdig  Vi har også billån og lidt su lån vi også betale af på. Det løber op i 4500 hver måned

Anmeld

20. februar 2015

Kærlighediminmave

God-mor skriver:

25.000 er da okay, så bliver det jo endnu bedre når kæresten er færdig  Vi har også billån og lidt su lån vi også betale af på. Det løber op i 4500 hver måned

Ja han stiger en 2-3000 når han er færdig. Men nu er mit job heller ikke der man får den højeste løn (er hjemmehjælper) men synes det er sjovt at se hvor meget vi egentlig får, for man synes jo altid at man godt kunne bruge flere penge  

Anmeld

20. februar 2015

God-mor

komnubaby skriver:

Ja han stiger en 2-3000 når han er færdig. Men nu er mit job heller ikke der man får den højeste løn (er hjemmehjælper) men synes det er sjovt at se hvor meget vi egentlig får, for man synes jo altid at man godt kunne bruge flere penge  

Ej hvor sjovt, jeg er også hjemmehjælper, men valgte at tage en HF, mens datteren er lille så jeg har den hvis jeg en dag for lyst til at læse videre. Men det vigtigste er også bare at man er glad for det man laver 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.