Budget - rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2015

Blop2

Når jeg ikke er på barsel har vi 27.800kr. udbetalt.

Der bliver sat 19.650kr. ind på bugetkonto, som går til alle vores faste udgifter.

Der går 1450 kr. til opsparing og bilvedligehold.

Så er der 6700kr. tilbage som skal bruges til benzin, frisør, tandlæge, medicin, gaver, husholdning og mad.

vi får hvert 3 måned 7962kr. i børnefamilieydelse. De 1500kr. bliver sat på bugetkontoen, og resten bliver brugt til tøj, overtøj og sko til børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

Leneur

Jeg er alenemor til en dejlig pige på 5. Er desværre på kontanthjælp og er sygemeldt på ubestemt tid pga krop og psyke ikke er for god. ( dårlig ryg, knæ og angst og depression) Følger dog et kursus lige pt. 

jeg får 13000 kr udbetalt medregnet boligsikring. De 7100 går til husleje, vand og varme ( er skrevet op til billigere bolig) 

De resterende 6200 kr går til ALT andet. Mad, licens, tlf.abb., uforudsete udgifter, tøj og gaver, så der er ikke meget at rutte med og er også glad for børnepengene hver 3. måned, da det er vores luksus til ferie, hygge, tøj, opsparing og andet. 

Anmeld

19. februar 2015

Mulle0802

Vi har 32.000 kr udbetalt.

19000 kr. Til hus, bil, forsikringer osv. Herunder en fællesopsparing på 2000 kr til ferie, bil vedligeholdelse og husvedligeholdelse, derudover er det inkl. mad og benzin. 

De sidste 12000 kr. Er til sjov og spas, tøj, gaver, tandlæge og ekstra opsparing. 

Anmeld

19. februar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Her er det 21.100 udbetalt pr. måned (regner ikke boligsikring med da det det meget skiftende om den kommer eller ej..)

vi betaler 12.500 til budgetkontoen og 300 kr til mobilkontoen.

Vi har et madbudget på 4.000 kr pr mdr, som dækker til personlig pleje, tøj, mad og bleer osv.

Vi sætter 200 kr. af hver måned til at vi spiller World of Warcraft (WoW).

Benzin er sat til 880 kr for at jeg hellere vil have den for høj end for lavt.

Så er der lommepenge hvor min kæreste og jeg hver især har 400 kr hver måned at bruge på sjov og spas til os selv og der er sat 800 kr til sønnen. De 800 kr til sønnen er til legetøj eller tur til Bakken etc hvor vi stadig administrerer dem for ham.

De resterende næsten 2000 kr skal enten bruges på at jeg starter kørekort, eller afdrag på kassekreditterne hvis vi kan få dem sat til et lån istedet for.

Vi kunne i hvert fald også sagtens bruge flere penge og har gjort det i perioder hvor vi har været pressede på andre områder... Så har vi haft tendens til at trøsteshoppe.. mest legetøj til sønnen eller hyggeguf og take away...

Vi bor i en stor 3-værelses lejlighed i boligselskab

Bilen er afbetalt fuldt ud

Anmeld

19. februar 2015

Valle81

Vi får ca. 30.000 udbetalt til sammen, De penge samt børnepenge går ind på budget, og der bliver alt betalt fra, også benzin samt opsparing på 1500 kr. om måneden

Vi får 7000 overført hver måned som skal dække mad, sjov og fornøjelser.

Vi er 2 voksne og 3 børn. Vi har to biler.

Anmeld

19. februar 2015

Chevro

God-mor skriver:

Vildt at 14.000 kr. kan dække alt fra hus, bil, daginstitution osv Dejligt 

Vores bil er betalt Og huset har vi ikke særlig stort lån i, da vi begge havde en god opsparing inden vi købte. Så derfor det kan lade sig gøre 

men det er jo kun godt at vi var fornuftige inden 

Anmeld

19. februar 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Hej piger.

Kort og godt hvordan ser jeres økonomi ud?

Hvad har I udbetalt og hvad går til hvad?

Herhjemme har vi ca. 43.000 kr. udbetalt.

Vi indbetaler 27.000 kr. til vores budget konto hver mdr. Den dækker bolig inkl. forbrug, ejd. skat mv. forsikringer, fagforeninger, A-kasser, personaleforeninger, billån, tv, internet, mobiler, daginstitutioner, licens, børneopsparinger,

Så er der 16.000 kr. tilbage.

Heraf sættes 4.000 kr. på en opsparing.

Resten, som hurtigt får ben at gå på går til alt andet: kost, benzin, frisør, personlig pleje, tøj, gaver, vedligehold på hus/bil mv.

Vi ejer hus og har en ny og en ældre betalt bil. Ingen specielt dyre vaner.

Jeg synes, det kører ok, men kunne sagtens bruge flere penge. Hvordan ser det ud hos jer?

Tja det lyder da rimeligt nok. 

Når alt er betalt har vi 3500kr. til 1 voksen og 3 børn, hvor 2 af dem er blebørn. (1 voksen mere hver anden weekend, da manden er i beredskabet)

Det er til mad, tøj, bleer, frisør, osv. 

Anmeld

19. februar 2015

God-mor

Chevro skriver:

Vores bil er betalt Og huset har vi ikke særlig stort lån i, da vi begge havde en god opsparing inden vi købte. Så derfor det kan lade sig gøre 

men det er jo kun godt at vi var fornuftige inden 

Det må være dejligt  bare jeg selv havde været så fornuftigt 

Anmeld

19. februar 2015

SandraXOXO

Vi har knap 20.000 udbetalt med su lån. 10 tusind går til regninger, 6000 til mad 5 pers og en hund. Og 4000 til tøj, gaver, opsparing, uforudsete udgifter osv. Børnepenge hver tredje mdr går til ferie ca 11000. Vi ejer hverken hus eller bil. 

Anmeld

19. februar 2015

Chevro

God-mor skriver:

Det må være dejligt  bare jeg selv havde været så fornuftigt 

Det var jeg heller ikke selv førhen Så min kæreste har fået mig vendt til at være mere fornuftig   Så alle de år inden vi købte, nåede vi at være fornuftige bette to 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.