Budget - rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.244 visninger
38 svar
15 synes godt om
19. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej piger.

Kort og godt hvordan ser jeres økonomi ud?

Hvad har I udbetalt og hvad går til hvad?

Herhjemme har vi ca. 43.000 kr. udbetalt.

Vi indbetaler 27.000 kr. til vores budget konto hver mdr. Den dækker bolig inkl. forbrug, ejd. skat mv. forsikringer, fagforeninger, A-kasser, personaleforeninger, billån, tv, internet, mobiler, daginstitutioner, licens, børneopsparinger,

Så er der 16.000 kr. tilbage.

Heraf sættes 4.000 kr. på en opsparing.

Resten, som hurtigt får ben at gå på går til alt andet: kost, benzin, frisør, personlig pleje, tøj, gaver, vedligehold på hus/bil mv.

Vi ejer hus og har en ny og en ældre betalt bil. Ingen specielt dyre vaner.

Jeg synes, det kører ok, men kunne sagtens bruge flere penge. Hvordan ser det ud hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Hej piger.

Vi indbetaler 27.000 kr. til vores budget konto hver mdr. Den dækker bolig inkl. forbrug, ejd. skat mv. forsikringer, fagforeninger, A-kasser, personaleforeninger, billån, tv, internet, mobiler, daginstitutioner, licens, børneopsparinger,

Resten, som hurtigt får ben at gå på går til alt andet: kost, benzin, frisør, personlig pleje, tøj, gaver, vedligehold på hus/bil mv.

Jeg synes, det kører ok, men kunne sagtens bruge flere penge. Hvordan ser det ud hos jer?

Hej

Vi har 28300 kr udbetalt plus de 4400 børnepenge hver tredje måned. 

Børnepenge ryger direkte ind på sin egen konto, hvorfra vi køber ting til vores datter. 

16500 til budgetten

1350 til opsparing

4500 til lomnepenge

4000 til mad

Resten til benzin medicin osv. 

Når jeg konner tilbage fra batsel stiger det med ca. 4500 hvoraf 3000 kommer til at gå til dp. De resterende 1500 er der ikke dat mærker på

Anmeld

19. februar 2015

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hej piger.

Vi har kun små 30.000 udbetalt

vi sætter 20.000 på budget som går til alt af regninger dvs. hus, bil osv osv 

de sidste 10.000 deler vi mellem mig og min mand, han bruger sine 5000 på diesel, uforudset ting, og ja små krims krams hvad han nu har

og jeg bruger de sidste 5000 på at fodre 2 voksen og 2 ½ barn hver dag, bleer, tøj osv osv osv 

Anmeld

19. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har alt mellem 39.-45.000 kr udbetalt (min mand får indimellem kørepenge).

Vi sætter 29.000 kr ind på budgettet hver måned (i det ligger 3.000 kr til diesel, børneopsparinger, konfirmations opsparing og alm. opsparing).

Så de måneder vi har 39.000 kr ud, har vi 10.000 kr tilbage, hvor de 6.000 kr går til husholdningen, og de sidste 4.000 kr., går til diverse og eller opsparingen (udover de penge til opsparingen som er indregnet i budgettet), og de måneder hvor vi har mere udbetalt, ryger der bare flere penge på opsparingen

Børnepengene som er ca. 6.000 kr i kvartallet er ikke medregnet.

Anmeld

19. februar 2015

A. Nonymsen

Hold op hvor jeg glæder mig til vi er færdiguddannede når jeg læser denne tråd!!

vi har 13.000 udbetalt til sammen... 

Der går 8.000 til budget konto - husleje, forsikringer, institution, telefon, el, licens, tv osv

3.000 til mad

2000 til diverse - tøj, gaver, tandlæger, ting til vores datter

Anmeld

19. februar 2015

Chevro

Vi har ca 30.000,- udbetalt. + børnepenge.

sætter hver 7.000,- på budgettet så 14.000,- i alt.

det dækker alt! Vi har hus, bil og så ellers bare el vand varme, tlf, net, tv pakke, dagrenovation og dp. Så tilhørende forsikringer osv (:

så har vi en hund (: 

Så vi har nok 16-18.000,- i rådighedsbeløb. 

Det passer os fint :-) Men ja, man kan altid bruge flere penge! 

Anmeld

19. februar 2015

Masig

Vi har ru dt regnet 28.000 udbetalt (det svinger lidt da min mand er selvstændig). Der går ca 16.000 til budgetkontoen som dækker alle faste udgifter + diesel til bilen da vi bruger sådan et brænfstofkort der bare bliver betalt via PBS hver måned...

så betaler vi 2000 kr til opsparingskonto og 4000 til madkonto...

så er der rundt regnet 6000 kr tilbage til uforudsete ting, tøj, gaver, tandlæger og hvad der ellers skal betales...

plus børnepengene hver tredje måned...

Anmeld

19. februar 2015

God-mor

Chevro skriver:

Vi har ca 30.000,- udbetalt. + børnepenge.

sætter hver 7.000,- på budgettet så 14.000,- i alt.

det dækker alt! Vi har hus, bil og så ellers bare el vand varme, tlf, net, tv pakke, dagrenovation og dp. Så tilhørende forsikringer osv (:

så har vi en hund (: 

Så vi har nok 16-18.000,- i rådighedsbeløb. 

Det passer os fint :-) Men ja, man kan altid bruge flere penge! 

Vildt at 14.000 kr. kan dække alt fra hus, bil, daginstitution osv Dejligt 

Anmeld

19. februar 2015

God-mor

Herhjemme har vi ca. 32.000 udbetalt hver måned + børnepenge hver 3. måned. Manden arbejder og jeg er på su. Vi har regninger for i gennemsnit 19.000 kr. om måneden og vi har ny bil men ejer ikke hus, men bor i lejebolig  Vil tro vi bruger 5000 kr. på mad og husholdning og 1200 kr. til diesel og resten bruger vi til fornøjelse. Vi sætter ind på vores opsparing når manden får skattepenge tilbage hvert år, som kørselsgodtgørelse, og det er omkring 30.000 kr. 

Anmeld

19. februar 2015

Mi&Mi

Jeg er studerende og enlig mor til to drenge. 

Jeg får, med SU, boligsikring og penge fra drengenes far, 14.500 udbetalt. 

10.800 går til budgettet og så er der 3.700 til alt andet resten af måneden. 

Der er Børne pengene hvert kvartal altså en fantastisk hjælp at få! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.