realistisk at gå hjem efter fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2015

God-mor

migxher skriver:

Ja som overskriften siger, hvor realistisk lyder det at gå hjem efter fødslen.?  vi bor kun 1,5 km fra fødegangen og har ikke bil, så jeg tænker lidt på måske at trille hjem med baby i barnevognen. Når jeg skal føde tager vi dog en taxi. 

Bybus er ikke rigtig en mulighed da så alligevel skal gå det meste af vejen, bussen stopper nemlig et godt stykke fra hvor vi bor. 

Ville i have kunne gå hjem efter fødslen? 

Det var det for mig. Jeg gik 1,7 km efter fødslen ..  Men kommer an på hvilken fødsel du har selvfølgelig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Puha, det ville jeg ikke kunne. 

Forstuvede halebenet under fødslen, så jeg kunne max gå 2 min. Inden jeg fik hjernedødt ondt. 

Tror du er nødt til, at afvente og se hvordan du har det. Måske er du bare top frisk, og så er det jo super at gå hjem.

Anmeld

14. februar 2015

Clisolka

migxher skriver:

Ja som overskriften siger, hvor realistisk lyder det at gå hjem efter fødslen.?  vi bor kun 1,5 km fra fødegangen og har ikke bil, så jeg tænker lidt på måske at trille hjem med baby i barnevognen. Når jeg skal føde tager vi dog en taxi. 

Bybus er ikke rigtig en mulighed da så alligevel skal gå det meste af vejen, bussen stopper nemlig et godt stykke fra hvor vi bor. 

Det kommer jo meget an på hvor ondt det gør dernede bagefter, og hvordan fødslen forløber  Jeg ville ikke have kunnet gøre det - begge gange  Første gang fik jeg et akut kejsersnit og var først på benene på 3. dagen med mange smerter... 

2. gang fik jeg en 2. grads bristning og 8 sting, så der var jeg bestemt heller ikke i stand til at gå hjem, selvom jeg kun havde 15 min gågang hjem. Vi fik en ven til at komme i bil og hente os - vi har heller ikke bil 

Anmeld

14. februar 2015

Fine_007

Det er ikke sikkert, at det er muligt at gå hjem.. jeg bristede ikke, så var ikke plaget af sygning eller lignende, men jeg havde faktisk problemer med at gå i små to uger efter min fødsel. 

Anmeld

14. februar 2015

Frk_Louise

migxher skriver:

Nej, jeg kunne næsten ikke engang sidde ned den første uges tid 

Anmeld

14. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det ville jeg godt have kunne for havde to ukomplicerede fødsler uden syninger eller noget. 

Men det var nu rart man ikke skulle det for hvis baby græder vil 20 min pludselig føles som mange timer. 

Anmeld

14. februar 2015

Mettefpigen

Jeg kunne ikke.... Jeg havde rigtig rigtig ondt... Det tog 2 uger før jeg kunne gå langt uden det gjorde ondt....

Anmeld

14. februar 2015

morethanperfect

Jeg gik 2 km. hjem efter min 1. fødsel .. 
Efter 2. fødsel boede jeg 11 km. væk så der kørte vi

Anmeld

18. februar 2015

Wik

Janey skriver:

Hvis det skal være realistisk at gå hen til fødestuen, skal man i min erfaring vist gå tidligt i forløbet , men min erfaring er også udelukkende ud fra min egen fødsel. Den gik så stærkt, at inden jeg kom på fødegangen, havde jeg så mange veer, at jeg knap kunne gå fra modtagelsen og ned til fødestuen .

Jeg kunne dog godt være gået hjem. Det gjorde mere ondt at sidde 

Ja præcis. Men min forrige fødsel tog 3,5 time og jeg kunne gå den første time uden besvær, men man er så forskellige. Det er også svært at sige så meget andet end vent og se, for hvem ved hvordan man har det både før og efter. 

Anmeld

18. februar 2015

2babygirls

migxher skriver:

Min første fødsel varede knap 40 timer, så min krop var brugt, og 3 dage efter kunne jeg ikke engang gå få meter. Sad med isbind og lå mest ned for at aflaste, så nej, jeg ville ikke gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.