realistisk at gå hjem efter fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kunne godt efter den første fødsel. Men var også kun 25 år og havde ikke vanvittig ondt. Men det er ikke en god ide at have som eneste alternativ. Du kan nemlig være dårlig eller svimmel eller have ondt mv. Hvis du har været i fødsel i flere døgn så er det ikke en god cocktail. Få købt en autostol til en taxi hvis det er nødvendigt. 

Vil faktisk sige at det er mere realistisk at gå hen og føde også køre hjem  

Hvis det skal være realistisk at gå hen til fødestuen, skal man i min erfaring vist gå tidligt i forløbet , men min erfaring er også udelukkende ud fra min egen fødsel. Den gik så stærkt, at inden jeg kom på fødegangen, havde jeg så mange veer, at jeg knap kunne gå fra modtagelsen og ned til fødestuen .

Jeg kunne dog godt være gået hjem. Det gjorde mere ondt at sidde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

migxher

Louise6551 skriver:

I Esbjerg kan man sagtens bestille en autostol med.  Det koster bare 100 ekstra. 

Ej det viste jeg slet ikke at man kunne, men det er da til at overleve, så klart en mulighed. 

Anmeld

14. februar 2015

charthys

kunne sagtens have gået,  men tror jeg ville overveje at føde hjemme hvis jeg boede så tæt på

Anmeld

14. februar 2015

moaren

migxher skriver:

Vi regner med at overnatte en gang eller to på barselsgangen eller hvad det nu hedder  

Så tror jeg godt i kan gå hjem, hvis ellers du er frisk 

Anmeld

14. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg endte med at gå ca 1,5-2 km da vi skulle hjem (til og fra tog) og det var da bestemt ikke en fornøjelse! Mine mavemuskler var gået fra hinanden på midten (de voksede sammen af sig selv) og det gjorde at det virkelig var hårdt at holde sig oprejst, og gå ret langt af gangen. 

Så det kan lade sig gøre, men det er ikke sjovt. 

Anmeld

14. februar 2015

modesty

migxher skriver:

Ja som overskriften siger, hvor realistisk lyder det at gå hjem efter fødslen.?  vi bor kun 1,5 km fra fødegangen og har ikke bil, så jeg tænker lidt på måske at trille hjem med baby i barnevognen. Når jeg skal føde tager vi dog en taxi. 

Bybus er ikke rigtig en mulighed da så alligevel skal gå det meste af vejen, bussen stopper nemlig et godt stykke fra hvor vi bor. 

Ville i have kunne gå hjem efter fødslen? 

Jeg fik en 3. grads bristning. Det tog cirka halvanden måned før jeg kunne gå halvanden kilometer ;-)

Det er et umuligt spørgsmål at svare på. Du må tage det som det kommer.

Anmeld

14. februar 2015

migxher

Men hvis vi har mulighed for at låne en stol til baby, må man så godt have egen stol med i taxi? Altså bare sådan en man kan sætte fast med sele, uden den der base

Anmeld

14. februar 2015

Christabelle

Vi hentede barnevognen da vores datter var 3 dage gammel. Vi valgte at gå hjem fra butikken (4 km... Ja ja temmelig optimistisk). Det var en virkelig dårlig idé for mit vedkommende. Da jeg var nået knap 1 km ned ad gaden kunne jeg ikke gå mere. Det gjorde SÅ ondt... 

Så mit svar må være; jeg ville sagtens have kunne planlægge at gå 1,5 km hjem fra hospitalet, men ville helt klart fortryde undervejs.

(jeg blev syet indvendigt, ved ikke om det har haft en betydning)

Anmeld

14. februar 2015

Vik

Det kan du ikke planlægge før du har født.  Du ved jo ikke hvordan du vil ha det efter fødsel og hvor lang tid er i indlagte. Vi fik lov til at komme hjem på 6 dag ( datteren har tabt sig meget og nægtede at spise), så der ville det nemt kunne lade sig gøres, med hvis vi skulle hjem dagen efter jeg har født, så kunne jeg knap klar det til fælles stue for at hente saft.

Anmeld

14. februar 2015

elskeratværemor

Jeg var ude og gå rundt om herlev hospital 1 dag efter fødsel, så jeg ville godt ha kunnet, men javde nok ikke gjordt det; du skal også huske på efterveer, de kan være så slemme at man ikke kan gå også i ugerne efter, dt var mine f.eksnår jeg gik over 1,5 km..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.