realistisk at gå hjem efter fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kunne måske nok 2. gang, men ville absolut helst være fri! Man er meget øm og "overanstrengt" for neden lige efter, så din bækkenbund vil nok ikke ligefrem takke dig for sådan en gåtur lige efter. 

Jeg vraltede de første par dage og mit underliv føltes som om det var på vej underud bare jeg gik rundt i lejligheden, og jeg havde altså en fødsel helt efter bogen og uden bristninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

Wik

Jeg kunne godt efter den første fødsel. Men var også kun 25 år og havde ikke vanvittig ondt. Men det er ikke en god ide at have som eneste alternativ. Du kan nemlig være dårlig eller svimmel eller have ondt mv. Hvis du har været i fødsel i flere døgn så er det ikke en god cocktail. Få købt en autostol til en taxi hvis det er nødvendigt. 

Vil faktisk sige at det er mere realistisk at gå hen og føde også køre hjem  

Anmeld

14. februar 2015

Signe-bine

Jeg ville godt have kunnet gå 1,5 km efter min fødsel. Men FYI så har flere taxaselskaber autostole. Det er bare dyrere at bestille med autostol da chaufføren først skal hente stolen på hovedbasen, og så starter han vidst taxameteret allerede dér. Det er hvert fald hvad jeg har fået at vide af en veninde der har arbejdet for et taxa selskab i Kbh. 

Anmeld

14. februar 2015

M (:

migxher skriver:

Ja som overskriften siger, hvor realistisk lyder det at gå hjem efter fødslen.?  vi bor kun 1,5 km fra fødegangen og har ikke bil, så jeg tænker lidt på måske at trille hjem med baby i barnevognen. Når jeg skal føde tager vi dog en taxi. 

Bybus er ikke rigtig en mulighed da så alligevel skal gå det meste af vejen, bussen stopper nemlig et godt stykke fra hvor vi bor. 

Ville i have kunne gå hjem efter fødslen? 

Jeg havde sagtens kunnet gå hjem fra sygehuset - og kan du ikke, kan i vel bestille en taxa (eller lokke med familie/venner).

Anmeld

14. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Men er planen ikke at i skal have en autostol just in case??  Selvom man ikke har bil er det da rart nok ikke at skulle planlægge i mindste detalje. 

Anmeld

14. februar 2015

moaren

Hmm...skal du hjem umiddelbart efter fødslen, eller skal du på patienthotel ell.? Hvis det er umiddelbart efter, så ville jeg nok booke en taxa og så bare sidde med baby eller have baby i lift. Da jeg fik min første blev vi kørt i taxa (sygehusets) fra sygehus til patienthotel og der lånte vi en autostol-lignende-dims. Måske i kan låne én, ellers kan man leje ved BabySam ��

Anmeld

14. februar 2015

Hike

Som andre siger kommer det meget an på hvordan det går. Jeg har også ca 1,5-2 km. Og da jeg skulle have den første, gik jeg der over både med veer (og i snestorm!!) og hjem med barnevognen dagen efter. Anden gang fik jeg akut kejsersnit og kunne ikke være gået hjem..

Se tiden an, og held og lykke med det hele

Anmeld

14. februar 2015

Helloo

I Esbjerg kan man sagtens bestille en autostol med.  Det koster bare 100 ekstra. 

Anmeld

14. februar 2015

migxher

årgang84 skriver:

Men er planen ikke at i skal have en autostol just in case??  Selvom man ikke har bil er det da rart nok ikke at skulle planlægge i mindste detalje. 

Nej det tror jeg ikke. Det er så sjælent at vi kommer til at bruge den så synes det er ret spild af penge. Alt familie bor så vi kan tage bus eller tog lige til døren. Desuden har jeg slet ikke kørekort, det er kun kæresten der har. hvis det går helt galt kan vi nok godt låne en, 

Anmeld

14. februar 2015

migxher

Moaren skriver:

Hmm...skal du hjem umiddelbart efter fødslen, eller skal du på patienthotel ell.? Hvis det er umiddelbart efter, så ville jeg nok booke en taxa og så bare sidde med baby eller have baby i lift. Da jeg fik min første blev vi kørt i taxa (sygehusets) fra sygehus til patienthotel og der lånte vi en autostol-lignende-dims. Måske i kan låne én, ellers kan man leje ved BabySam ��

Vi regner med at overnatte en gang eller to på barselsgangen eller hvad det nu hedder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.