Førstegangsfødende med mange spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2009

Sara.

Hej...

Kan godt forstå at der er mange spørgsmål der melder sig...

Jeg bristede ikke, altså blev ikke syet....
kastede en enkelt gang op helt i starten da mine veer begyndte at tage fat....

Min kæreste var rigtig god... fik dog lagt akupunktur helt i starten (imens han kørte hjem og hentede vores ting, fordi vi troede ikke fødslen var igang) så da han kom tilbage ville han massere min ryg, og overså nålene.... så massage oven på nålene. ikke rart hehe.... men han klarede det rigtig flot.... Men helt ærlig så brugte jeg bare så mange kræfter på fødslen så havde slet ikke overskud til at tænke på ham.... heller ikke hvor mange andre der var på stuen, om jeg var nøgen osv....

Held og lykke med din fødsel.. JEg er 9 uger gravid og glæder mig heelt vildt til at jeg skal føde igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

sarahb

bristede slet ik..
Men under mine veer herhjemme kastede jeg op 4-5 gange.. den ene gang gik vandet samtidig..fedt, så har man altså travlt

Held og lykke med fødslen

Anmeld

29. august 2009

LotteGabriella

Renée88 skriver:

Hej alle jer der har prøvet at føde
Jeg er ved at være tæt på min termin (35+2), og derved også tæt på den forestående fødsel.. Efterhånden som jeg kommer tættere på, jo flere spørgsmål dukker der op.. Men mon ikke det er ganske normalt Jeg er meget spændt på fødslen og glæder mig rigtig meget, men samtidig er jeg også enormt bange for hvad der skal ske..

Har læst forskellige fødselsberetninger samt "fødselsvejledninger" på diverse hjemmesider, men der dukker stadig nogle spørgsmål op... Jeg ved godt det måske er lidt "klamt", men hvor mange af jer bristede og måtte syes? (jeg har altid været den der frygtede at sprække fra ende til anden - ja undskyld mit sprog ) Og blev I dårlige under fødslen? Altså kastede op? (Jeg synes det er det værste, og gør altid alt hvad jeg kan for at undgå det - heldigvis slap jeg for kvalme og opkast i starten af graviditeten )
Og hvordan reagerede I og jeres kærester/mænd under fødslen? (Jeg frygter at skræmme livet af min kæreste, og skælde ham ud osv)

Håber I vil besvare nogle af mine spørgsmål - blev da lidt langt det her indlæg 

Kram fra en meget nysgerrig og efterhånden meget nervøs Renée, 35+2

Hej hej

Jeg blev kun syet med med 2 små sting, 1 op imod klitoris og 1 ned imod anus  Men vil så også lige sige at lillepigen havde været ude med noget af hovedet ca. 50 gange før hun satte sig fast, så jeg blev langsomt udvidet

Jeg havde det slet ikke dårligt, var faktisk godt tilpas og havde også overskud til at grine Min kæreste var bare så skøn og sørgede for vand jeg kunne drikke og kolde våde klude til panden og hjalp til med at presse benene opad når jeg skulle presse hende ud Jeg blev ikke ondskabsfuld, hidsig eller noget og han var heller ikke bange for at være med, så det var bare en virkelig dejlig oplevelse

Held og Lykke med det...

Anmeld

29. august 2009

Halbschön

LotteGabriella skriver:

Hej hej

Jeg blev kun syet med med 2 små sting, 1 op imod klitoris og 1 ned imod anus  Men vil så også lige sige at lillepigen havde været ude med noget af hovedet ca. 50 gange før hun satte sig fast, så jeg blev langsomt udvidet

Jeg havde det slet ikke dårligt, var faktisk godt tilpas og havde også overskud til at grine Min kæreste var bare så skøn og sørgede for vand jeg kunne drikke og kolde våde klude til panden og hjalp til med at presse benene opad når jeg skulle presse hende ud Jeg blev ikke ondskabsfuld, hidsig eller noget og han var heller ikke bange for at være med, så det var bare en virkelig dejlig oplevelse

Held og Lykke med det...

Tusind tak.. Ååårh jeg håber bare det hele kommer til at gå godt..

Anmeld

29. august 2009

Halbschön

lærkes_mor skriver:

Hej...

Kan godt forstå at der er mange spørgsmål der melder sig...

Jeg bristede ikke, altså blev ikke syet....
kastede en enkelt gang op helt i starten da mine veer begyndte at tage fat....

Min kæreste var rigtig god... fik dog lagt akupunktur helt i starten (imens han kørte hjem og hentede vores ting, fordi vi troede ikke fødslen var igang) så da han kom tilbage ville han massere min ryg, og overså nålene.... så massage oven på nålene. ikke rart hehe.... men han klarede det rigtig flot.... Men helt ærlig så brugte jeg bare så mange kræfter på fødslen så havde slet ikke overskud til at tænke på ham.... heller ikke hvor mange andre der var på stuen, om jeg var nøgen osv....

Held og lykke med din fødsel.. JEg er 9 uger gravid og glæder mig heelt vildt til at jeg skal føde igen!

Hehe, kunne godt forestille mig at det ville gøre lidt avs at få massage hen over de nåle! 

Ooh ja, ville tænke nu at det må være underligt bare at ligge der og blotte ALT! Men kunne godt forestille mig at man helt glemte det, når man ligger midt i det..

>Tusind tak - og held og lykke med din graviditet, og fødsel når du kommer så langt

Anmeld

29. august 2009

3drenge

Jeg havde veer i 28 timer, var i badekar og følte der kom noget ud, var kun lige kommet op af karret før min dreng kom flyvende ud (det man kalder en styrtfødsel) der var ingen der nåede at reagere, han røg ned på gulvet, da navlestrengen sprang og det lignede der var begået mord i rummet bagefter   fordi fostervand, blod og det hele kom ud på samme tid.

Fik syet et par småsting, det gjorde vanvittig ondt, det var uden bedøvelse og jeg råbte og skreg af jordmoderen

Det var en voldsom oplevelse for både mig og min mand, heldigvis skete der ikke noget med den lille, de er jo rimlig hårdføre

Har de sidste 7 år haft nedsunken livmoder, inkotinens, problemer med lukkemuskel osv. Fik syet min livmoder op her i dec. blev gravid i januar...ups, så bliver nød til at vente til jeg har født, før jeg kan blive opereret for inkontinens.

Pga alle de problemer jeg har haft, blev nr. 2 født ved planlagt kejsersnit og det skal nr. 3 også.

Håber din fødsel kommer til, at gå lige efter bogen, så det bliver en god oplevelse for jer alle sammen. Held og lykke  

Anmeld

29. august 2009

Halbschön

lukasogsilas skriver:

Jeg havde veer i 28 timer, var i badekar og følte der kom noget ud, var kun lige kommet op af karret før min dreng kom flyvende ud (det man kalder en styrtfødsel) der var ingen der nåede at reagere, han røg ned på gulvet, da navlestrengen sprang og det lignede der var begået mord i rummet bagefter   fordi fostervand, blod og det hele kom ud på samme tid.

Fik syet et par småsting, det gjorde vanvittig ondt, det var uden bedøvelse og jeg råbte og skreg af jordmoderen

Det var en voldsom oplevelse for både mig og min mand, heldigvis skete der ikke noget med den lille, de er jo rimlig hårdføre

Har de sidste 7 år haft nedsunken livmoder, inkotinens, problemer med lukkemuskel osv. Fik syet min livmoder op her i dec. blev gravid i januar...ups, så bliver nød til at vente til jeg har født, før jeg kan blive opereret for inkontinens.

Pga alle de problemer jeg har haft, blev nr. 2 født ved planlagt kejsersnit og det skal nr. 3 også.

Håber din fødsel kommer til, at gå lige efter bogen, så det bliver en god oplevelse for jer alle sammen. Held og lykke  

Hold da op, sikke en oplevelse! 

Ja, håber også det kommer til at gå lidt mere stille og roligt

Anmeld

29. august 2009

Mira0911

Håber virkelig at din fødsel kommer til at gå godt... Mon ikke den gør det...

Tag endelig imod epiduralblokaden - Den er fantastisk....

Anmeld

29. august 2009

Halbschön

Dutte84 skriver:

Håber virkelig at din fødsel kommer til at gå godt... Mon ikke den gør det...

Tag endelig imod epiduralblokaden - Den er fantastisk....

Jo det burde den da Jeg skal til kontrol på tirsdag ved fødselslægen.. Min moderkage har lagt lidt lavt, så håber at alt ser fint ud, så jeg  kan få en god fødsel..

Håber at kunne undgå epidural, men hvis jeg virkelig har smerter, så er jeg klar på den!

Anmeld

29. august 2009

Mira0911

Renée88 skriver:

Jo det burde den da Jeg skal til kontrol på tirsdag ved fødselslægen.. Min moderkage har lagt lidt lavt, så håber at alt ser fint ud, så jeg  kan få en god fødsel..

Håber at kunne undgå epidural, men hvis jeg virkelig har smerter, så er jeg klar på den!

Ønsker da held og lykke,... Hvornår har du termin ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.