Førstegangsfødende med mange spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.733 visninger
40 svar
0 synes godt om
29. august 2009

Halbschön

Hej alle jer der har prøvet at føde
Jeg er ved at være tæt på min termin (35+2), og derved også tæt på den forestående fødsel.. Efterhånden som jeg kommer tættere på, jo flere spørgsmål dukker der op.. Men mon ikke det er ganske normalt Jeg er meget spændt på fødslen og glæder mig rigtig meget, men samtidig er jeg også enormt bange for hvad der skal ske..

Har læst forskellige fødselsberetninger samt "fødselsvejledninger" på diverse hjemmesider, men der dukker stadig nogle spørgsmål op... Jeg ved godt det måske er lidt "klamt", men hvor mange af jer bristede og måtte syes? (jeg har altid været den der frygtede at sprække fra ende til anden - ja undskyld mit sprog ) Og blev I dårlige under fødslen? Altså kastede op? (Jeg synes det er det værste, og gør altid alt hvad jeg kan for at undgå det - heldigvis slap jeg for kvalme og opkast i starten af graviditeten )
Og hvordan reagerede I og jeres kærester/mænd under fødslen? (Jeg frygter at skræmme livet af min kæreste, og skælde ham ud osv)

Håber I vil besvare nogle af mine spørgsmål - blev da lidt langt det her indlæg 

Kram fra en meget nysgerrig og efterhånden meget nervøs Renée, 35+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

Mira0911

Jeg bristede og måtte syes...
Jeg fik ikke kvalme... Jeg havde det meget tilpas...
Min kæreste blev skidt tilpas og var ved at falde om - Han var virkelig bleg i hovedet...

Anmeld

29. august 2009

Halbschön

Dutte84 skriver:

Jeg bristede og måtte syes...
Jeg fik ikke kvalme... Jeg havde det meget tilpas...
Min kæreste blev skidt tilpas og var ved at falde om - Han var virkelig bleg i hovedet...

Stakkels mand!  Håber det hjalp på hans velbefindende da den lille kom ud

Anmeld

29. august 2009

Mathilde

Hej

Jeg bristede og blev syet, men ikke så meget. Jeg var selv meget bange for at sprække, men jeg mærkede intet ! Jeg kunne have sprækket fra den ene ende til den anden uden at mærke det. Veerne skal nok "overdøve" smerten og huden er så udspilet, at den næsten er følelsesløs...
Jeg oplevede ikke kvalme og kastede heller ikke op - heldigvis

Min kæreste var helt cool. Han heppede på mig mens jeg skulle presse og fældede en tåre, da jm sagde at nu var der en baby der ville ud.
Jeg troede også jeg ville blive arrig og skælde ud, men det havde jeg slet ikke kræfter til. Jeg var i min egen verden og lyttede meget intenst til jm når hun sagde/råbte noget til mig. Jeg skreg et par gange og ellers havde jeg bare alt fokus på at presse....

Det er en fantastisk oplevelse!

Anmeld

29. august 2009

Mira0911

Renée88 skriver:

Stakkels mand!  Håber det hjalp på hans velbefindende da den lille kom ud

Ja, han var nød til at gå ud og lige ånde lidt.. Han siger at han blev skidt tilpas, da han kunne jeg ikke havde flere kræfter selv til at få hende ud...

Anmeld

29. august 2009

Halbschön

Mathilde skriver:

Hej

Jeg bristede og blev syet, men ikke så meget. Jeg var selv meget bange for at sprække, men jeg mærkede intet ! Jeg kunne have sprækket fra den ene ende til den anden uden at mærke det. Veerne skal nok "overdøve" smerten og huden er så udspilet, at den næsten er følelsesløs...
Jeg oplevede ikke kvalme og kastede heller ikke op - heldigvis

Min kæreste var helt cool. Han heppede på mig mens jeg skulle presse og fældede en tåre, da jm sagde at nu var der en baby der ville ud.
Jeg troede også jeg ville blive arrig og skælde ud, men det havde jeg slet ikke kræfter til. Jeg var i min egen verden og lyttede meget intenst til jm når hun sagde/råbte noget til mig. Jeg skreg et par gange og ellers havde jeg bare alt fokus på at presse....

Det er en fantastisk oplevelse!

Godt med lidt beroligende.. Synes godt nok at det hele blir mere og mere skræmmende jo tættere det kommere på.. Men alligevel er der ikke noget jeg hellere vil end føde min lille bandit selv..

Anmeld

29. august 2009

Mathilde

Renée88 skriver:

Godt med lidt beroligende.. Synes godt nok at det hele blir mere og mere skræmmende jo tættere det kommere på.. Men alligevel er der ikke noget jeg hellere vil end føde min lille bandit selv..

Jeg havde det på samme måde... Blev mere og mere bekymret og bange for fødslen, men samtidig glædede jeg mig meget da det hele først gik igang var jeg ikke bange længere...

Anmeld

29. august 2009

Halbschön

Mathilde skriver:

Jeg havde det på samme måde... Blev mere og mere bekymret og bange for fødslen, men samtidig glædede jeg mig meget da det hele først gik igang var jeg ikke bange længere...

Så håber jeg at det går lige så godt for mig, når først det hele går i gang..

Kæresten og jeg skal til fødselsforberedelse på mandag, håber også at det hjælper lidt på det hele

Anmeld

29. august 2009

Mathilde

Renée88 skriver:

Så håber jeg at det går lige så godt for mig, når først det hele går i gang..

Kæresten og jeg skal til fødselsforberedelse på mandag, håber også at det hjælper lidt på det hele

Det skal nok gå godt

Ja det kan da være det hjælper... Jeg har desværre aldrig selv været til det..
Held og lykke med det hele

Anmeld

29. august 2009

Halbschön

Mathilde skriver:

Det skal nok gå godt

Ja det kan da være det hjælper... Jeg har desværre aldrig selv været til det..
Held og lykke med det hele

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.