nu det nok, nu skal jeg tabe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2015

helle85

Lomm skriver:

Jeg er lidt i chok: KUN 1/2 - 1,5 liter om dagen....!! Det er da vildt meget - vil sige det er afhængighed mere end blot forbrug. Udover alt det sukker er syren jo også slem for tænderne og kulsyren trækker kalk ud af knoglerne. Flot hvis du kan stoppe med det, for det alene tror jeg da der ryger mange kilo.

Og hvorfor lave alm hvid ris/pasta til børnene...? De har da også godt af fuldkorn, og det er da tosset at lave 2 forskellige ting - det løber man da sur i med tiden. Det er da kun skønt hvis de får de gode vaner allerede fra barnsben. Hvis det er fordi de er så store at de brokker sig, så må I lige træde i karakter og sige at sådan ligger landet nu. De kan jo ikke spise usundt hvis det ikke bliver serveret.

Undskyld hvis det lyder helligt, men lige de 2 ting sprang mig i øjnene 

PS: bananer er fint i mindre mængder, men rosiner svarer stort set til rent sukker, så der bør du nok forsøge at trappe ned/ud.

hvorfor jeg skrev kun ½-1½ liter er fordi at der er jo nogen der kun drikke det som væske, men jeg drikker også masser vand. men jeg ved godt de ikke er sundt og derfor vil jeg også stoppe, og nu er jeg på 4 dag uden cola og det gå fint nok

det er kun ris de har lært at spise grove pasta (datteren er ikke så meget for det men hun spiser det)

hvorfor vi laver hvide ris til børnene er at vi har en dreng som skal se tingene rigtig mange gange før han tør at smage det (han er letter mental rataderet og lider af selektiv mutisme og har lidt autisme inden for alle spektar)  det er grunden til at vi laver det som en overgang. på et tidspunkt er det også meningen at de skal have det samme. 

det er ok du spørg, jeg svare gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

majba

helle85 skriver:

tak for  de gode råd, min plan er helt at undvære sodavand, for ellers begynder jeg stiller roligt at drikke det igen hverdag (drikker dog kun ½-1½ l om dagen) jeg har ikke drukket noget cola de sidste 4 dage så er lidt stolt.

vi er begyndt at spise grove ris og pasta (vi laver almindelige ris til børnene) 

grønsager der bliver det nok mest de frosne til aftens mad og gulerødder 

jeg kan godt lide skyr med bananer og rosiner (ved dog ikke hvor sundt det er, da der jo er frugt sukker i bananer og rosiner)

vi køber som regl ikke mere slik end børnene få spist om fredagen for ellers kan jeg ikke lade være med at spise det 

Sådan hvor er du sej! Husk at sætte dig del mål og råbe højt om når du har nået dem! F. eks ikke at drikke sodavand i 30 dage, er et delmål. Skriv det op på køleskabet, sæt en streg hver dag når du ikke har drukket sodavand også fortæl dine venner/veninder/familie om det. 

Det med kosten lyder godt. Skyer med banaer og rosiner lyder lækkert. Frugtsukker er fint, selvfølgelig ikke hvis du spiser 10 bananer om dagen. Jeg går ind for at spise frugt, det indeholder en masse gode vitaminer 

Du skal nok klare det!

Anmeld

12. februar 2015

helle85

majba skriver:

Sådan hvor er du sej! Husk at sætte dig del mål og råbe højt om når du har nået dem! F. eks ikke at drikke sodavand i 30 dage, er et delmål. Skriv det op på køleskabet, sæt en streg hver dag når du ikke har drukket sodavand også fortæl dine venner/veninder/familie om det. 

Det med kosten lyder godt. Skyer med banaer og rosiner lyder lækkert. Frugtsukker er fint, selvfølgelig ikke hvis du spiser 10 bananer om dagen. Jeg går ind for at spise frugt, det indeholder en masse gode vitaminer 

Du skal nok klare det!

mange tak 

Anmeld

12. februar 2015

lineog4

helle85 skriver:

hvorfor jeg skrev kun ½-1½ liter er fordi at der er jo nogen der kun drikke det som væske, men jeg drikker også masser vand. men jeg ved godt de ikke er sundt og derfor vil jeg også stoppe, og nu er jeg på 4 dag uden cola og det gå fint nok

det er kun ris de har lært at spise grove pasta (datteren er ikke så meget for det men hun spiser det)

hvorfor vi laver hvide ris til børnene er at vi har en dreng som skal se tingene rigtig mange gange før han tør at smage det (han er letter mental rataderet og lider af selektiv mutisme og har lidt autisme inden for alle spektar)  det er grunden til at vi laver det som en overgang. på et tidspunkt er det også meningen at de skal have det samme. 

det er ok du spørg, jeg svare gerne

Mine unger spiser altså også hvide ris og for den sags skyld også hvide pastaer (har en mand der er italiener og det er næsten blasfemi med de grove  Men de er dog kommet lidt ind). Man skal også passe på at man ikke kan synde lidt, plus de dejlige små bevæger sig meget og skal have deres brændstof via kulhydrater også de hvide af slagsen så længe de får groft på andre måder.

derudover tager de hvide ris kun lige 10 minutter, hvorimod de brune tager 40 minutter, så skal det gå stærkt....

her hjemme handler både ris og pasta typen af hvad det skal spises med - en videnskab for min kære mand 

Anmeld

13. februar 2015

helle85

lineog4 skriver:

Mine unger spiser altså også hvide ris og for den sags skyld også hvide pastaer (har en mand der er italiener og det er næsten blasfemi med de grove  Men de er dog kommet lidt ind). Man skal også passe på at man ikke kan synde lidt, plus de dejlige små bevæger sig meget og skal have deres brændstof via kulhydrater også de hvide af slagsen så længe de får groft på andre måder.

derudover tager de hvide ris kun lige 10 minutter, hvorimod de brune tager 40 minutter, så skal det gå stærkt....

her hjemme handler både ris og pasta typen af hvad det skal spises med - en videnskab for min kære mand 

godt jeg ikke er den eneste der giver børnene hvide ris

og så længe børnene er normal vægtige, så skal de jo også have lov til at have nogen gode ting indimellem, det er jo ikke deres skyld at vi andre skal tabe os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.