Lomm skriver:
Jeg er lidt i chok: KUN 1/2 - 1,5 liter om dagen....!! Det er da vildt meget - vil sige det er afhængighed mere end blot forbrug. Udover alt det sukker er syren jo også slem for tænderne og kulsyren trækker kalk ud af knoglerne. Flot hvis du kan stoppe med det, for det alene tror jeg da der ryger mange kilo.
Og hvorfor lave alm hvid ris/pasta til børnene...? De har da også godt af fuldkorn, og det er da tosset at lave 2 forskellige ting - det løber man da sur i med tiden. Det er da kun skønt hvis de får de gode vaner allerede fra barnsben. Hvis det er fordi de er så store at de brokker sig, så må I lige træde i karakter og sige at sådan ligger landet nu. De kan jo ikke spise usundt hvis det ikke bliver serveret.
Undskyld hvis det lyder helligt, men lige de 2 ting sprang mig i øjnene 
PS: bananer er fint i mindre mængder, men rosiner svarer stort set til rent sukker, så der bør du nok forsøge at trappe ned/ud.
hvorfor jeg skrev kun ½-1½ liter er fordi at der er jo nogen der kun drikke det som væske, men jeg drikker også masser vand. men jeg ved godt de ikke er sundt og derfor vil jeg også stoppe, og nu er jeg på 4 dag uden cola og det gå fint nok
det er kun ris de har lært at spise grove pasta (datteren er ikke så meget for det men hun spiser det)
hvorfor vi laver hvide ris til børnene er at vi har en dreng som skal se tingene rigtig mange gange før han tør at smage det (han er letter mental rataderet og lider af selektiv mutisme og har lidt autisme inden for alle spektar) det er grunden til at vi laver det som en overgang. på et tidspunkt er det også meningen at de skal have det samme.
det er ok du spørg, jeg svare gerne
Anmeld