nu er jeg fast besluttet på at jeg skal ændre kost vaner og at det skal lykkes at tabe mig og holde fast ved det lige meget hvad der sker
jeg har prøvet at tabe mig flere gange men hver gang sker der nogen andre ting som er vigtiger at bruge energi på
nogen der også er i gang med at tabe sig eller som vil være med for at holde det igang???
også vi evt kan hjælpe hinanden med nogen gode opskrifter og forslag
Nu skal jeg godt nok ikke tabe en masse kg. Men lidt sundere mad ville ikke skade. Plejer at leve sundt, men er godt nok faldt af på det sidste.
Men ang sødesager og hvidtbrød kan du hurtig se resultater! Bare jeg begrænser det til kun i weekend, så ryger der hurtigt 2 kg(og jeg er normal vægtig) Min kusine drak sodavand hverdag og stoppede med det. Efter 3 måneder havde hun tabt 10 kg, bare ved at lade være med det.
Men en god ide er at få noget solidt morgenmad. Mange vælger at spise noget med æg, fordi det mætter godt og er fuld af proteiner. Men havregryn, skyer, a38 og groft brød er også rigtig godt. Sørg for at have noget grønt, frugt og måske lidt skyr med på job til formiddagsmad. Spis igen noget solidt til middagsmad. Rugbrød med magerpålæg og grønt. Tun, kylling, makrel, kylling deller osv. Eller grønsager med kød til. Men hvis du ikke kan overskue at lave så meget, så er rugbrød, pålæg og grønt godt.
Til eftermiddagsmad er det igen grønsager, lidt frugt, nødder og skyr(kun hvis du kan lide skyer)
Til aftensmad kan du sagtes spise det samme som resten af familien. Vælg brune ris, brune pasta. Spar på fedtet i maden. Spis masser af grønt til og igen hvis overskuet ikke er stort. Så er frosne grønsager ligeså gode som friske grønsager.
Hvis du er lækker sulten om aften, så spis en groft knækbrød med lidt magerost, kylling, avokado eller hvad du nu kan lide. Husk at drikke masser af vand i løbet af dagen :-)
Også især er det vigtigt at begrænse dit sukker indtag. Lav en aftale med dig selv om at fredag eller lørdag er "synde dag" der må du spise slik, drikker sodavand eller hvad du har lyst til. Men køb kun det du kan spise, eller smid resten ud. Så det ikke er hjemme i køkkenet :-)
Jeg er ikke selv stærk nok til at tage en 100% sukker og alkohol fri periode. Men i sted for så begrænser jeg sukker til en dag om ugen, og alkohol ikke så ofte :-)