Lomm skriver:
Jeg er stadig gravid, og regner med at skulle amme - men når jeg engang er færdig vil jeg gerne igang med 5:2. Har prøvet det før med stor succes, og min mand er også superglad for netop denne livsstil.
For dem der ikke kender den: man spiser normalt i 5 dage og "faster" i 2 - fx mandag og torsdag. Man spiser op til 500kcal de 2 dage, som faktisk er ret meget - det svarer fx til et måltid med godt med grønt men uden pasta/ris/brød. Vi faster i løbet af dagen så vi som familie kan spise aftensmad sammen. De dage får vi så som regel fisk m.grønt & quinoa, grøntsagssuppe med bælgfrugter eller pitabrød m.salat & kalkun/tun (uden dressing).
Man er på ingen måde ved at dø af sult i løbet af dagen, der kan lige komme et par "anfald" af måske 10minutters varighed, men så må man lige prøve at distrahere sig selv. Det JEG synes var sværest, var faktisk at undvære det sociale samvær med kollegerne da jeg jo af gode grunde skulle holde mig væk fra kantinen til frokost. Jeg gik så en tur istedet, så for dem der har svært ved at finde tid til motion er det jo en oplagt mulighed. Dog bliver sulten lidt værre jo længere man kommer hen, idet kroppen jo begynder at opdage at den mangler mad. Men det skal så siges at sjældent har aftensmad smagt SÅ godt som på de dage
Det der gør at kuren er så god er, at man på de andre dage bare spiser normalt. Dvs man skal klart nok ikke gå amok i kage/slik/chips, men bare spise normalt uden at bekymre sig om kur. Og et enkelt stykke kage, en pizza eller et glas vin i weekenden ødelægger ikke resultatet. Man kan ganske enkelt ikke ved normal livsstil indhente de manglende kalorier (klart nok KAN det lade sig gøre hvis man går amok i diverse usunde ting). Det har enormt meget at sige at man mentalt ikke føler man "mangler" noget - det er oftest der de fleste kure går galt - man ender med at fokusere på alt det lækre man ikke må få, mister med tiden gejsten og ender med at tage det hele på igen...
Man taber sig ikke hurtigere end ved andre kure, som sagt ligger fordelen i det mentale fordi man kun skal tænke "kur" 2 dage om ugen fremfor hver dag. Når man på et tidspunkt har ramt sin ønskevægt, kan man gå ned på 1 dag om ugen. Kuren er i øvrigt opfundet som en foryngelseskur, hvor vægttab egentlig "kun" er en positiv bivirkning. Teorien er, at imens man faster, skal kroppen ikke bruge sin energi på at fordøje mad, og kan istedet koncentrere sig om at reparere sig selv - så lækkert hvis man også lige undgår lidt rynker i samme hug 
jeg har kigget meget på den kur men jeg kan ikke følge den da jeg bliver dårlig hvis jeg ikke rigtig få mad en hel dag.