nu det nok, nu skal jeg tabe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2015

helle85

Lomm skriver:

Jeg er stadig gravid, og regner med at skulle amme - men når jeg engang er færdig vil jeg gerne igang med 5:2. Har prøvet det før med stor succes, og min mand er også superglad for netop denne livsstil.

For dem der ikke kender den: man spiser normalt i 5 dage og "faster" i 2 - fx mandag og torsdag. Man spiser op til 500kcal de 2 dage, som faktisk er ret meget - det svarer fx til et måltid med godt med grønt men uden pasta/ris/brød. Vi faster i løbet af dagen så vi som familie kan spise aftensmad sammen. De dage får vi så som regel fisk m.grønt & quinoa, grøntsagssuppe med bælgfrugter eller pitabrød m.salat & kalkun/tun (uden dressing).

Man er på ingen måde ved at dø af sult i løbet af dagen, der kan lige komme et par "anfald" af måske 10minutters varighed, men så må man lige prøve at distrahere sig selv. Det JEG synes var sværest, var faktisk at undvære det sociale samvær med kollegerne da jeg jo af gode grunde skulle holde mig væk fra kantinen til frokost. Jeg gik så en tur istedet, så for dem der har svært ved at finde tid til motion er det jo en oplagt mulighed. Dog bliver sulten lidt værre jo længere man kommer hen, idet kroppen jo begynder at opdage at den mangler mad. Men det skal så siges at sjældent har aftensmad smagt SÅ godt som på de dage

Det der gør at kuren er så god er, at man på de andre dage bare spiser normalt. Dvs man skal klart nok ikke gå amok i kage/slik/chips, men bare spise normalt uden at bekymre sig om kur. Og et enkelt stykke kage, en pizza eller et glas vin i weekenden ødelægger ikke resultatet. Man kan ganske enkelt ikke ved normal livsstil indhente de manglende kalorier (klart nok KAN det lade sig gøre hvis man går amok i diverse usunde ting). Det har enormt meget at sige at man mentalt ikke føler man "mangler" noget - det er oftest der de fleste kure går galt - man ender med at fokusere på alt det lækre man ikke må få, mister med tiden gejsten og ender med at tage det hele på igen...

Man taber sig ikke hurtigere end ved andre kure, som sagt ligger fordelen i det mentale fordi man kun skal tænke "kur" 2 dage om ugen fremfor hver dag. Når man på et tidspunkt har ramt sin ønskevægt, kan man gå ned på 1 dag om ugen. Kuren er i øvrigt opfundet som en foryngelseskur, hvor vægttab egentlig "kun" er en positiv bivirkning. Teorien er, at imens man faster, skal kroppen ikke bruge sin energi på at fordøje mad, og kan istedet koncentrere sig om at reparere sig selv - så lækkert hvis man også lige undgår lidt rynker i samme hug 

jeg har kigget meget på den kur men jeg kan ikke følge den da jeg bliver dårlig hvis jeg ikke rigtig få mad en hel dag.

så det er derfor jeg bare har besluttet at lave mine kostvaner om 

men det kan være der er andre der kan bruge den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

helle85

CarinaSB skriver:

jeg vil også gerne være med .. har 27 kg der skal af  og er sq så ked af kroppen .. så der skal sq ske noget her :)

det er præcis sådan jeg også har fået det. og så bliver man jo nød til at gøre noget ved det 

Anmeld

12. februar 2015

helle85

lineog4 skriver:

Jeg er i gang med 5:2 dog med en pause i denne uge fordi jeg er syg. Og ja næste uge står den på ferie til Marokko. Men uge 9 glæder jeg mig til igen at faste mine to dage.

der skal også være plads til at kunne hygge sig ind imellem 

jeg kan desværre ikke brug den kur da jeg bliver dårlige hvis jeg ikke få mad næsten en hel dag.

det er derfor jeg bare har besluttet at ændre kost vaner 

hvor meget har du tabt dig ind til nu?

Anmeld

12. februar 2015

helle85

Michella2 skriver:

Jeg har sat mig godt og grundigt ind i dukan diæten (spis dig tynd) og det virker!!!

de sidste 3 uger har jeg dog slet ikke tabt mig, men det bunder nok i at jeg overhovedet ikke har overholdt diæten.. Så nu er det op på hesten igen.. Startede på en frisk i mandags, og vægten siger allerede 1,2 kg mindre nu igen.. Har sat et personligt mål at fra 1 marts skal jeg have smidt  3 kg mere

hvis du har tabt så meget siden i mandags så skal det nok lykkes med 3 kilo inden marts. 

Anmeld

12. februar 2015

helle85

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg vil forslå i tæller kcal på en eller anden måde og forvent at det tager noget tid i skal huske at hvis i taber jer for hurtig så kan huden ikke følge med til at trække sig sammen så heller stille og rolig end en masse hængehud.

For 2 år siden varjeg også træt af hvordan jeg så ud ogbesluttet mig at nu skulle det være jeg smed 15 kg på 4 måneder og holdt en pause på et år og smed så 15 mere igen for der havde huden trukket sig sammen. Første gang var jeg med i madlog og det hjalp mig til at finde ud af hvor meget og hvad jeg kunne spise og så skal i gøre op med jer selv om det er med kost og motion eller bare motion i skal tabe jer for selv om i kke træner en masse kan man nemt tabe sig alligevel. Og lidt er der jo sket alligevel.

hvor er det godt gået  man kan tydeligt se at du har tabt dig en del

ja jeg er forberedt på at det tager et stykke tid, derfor er det en fordel at ændre kost vanerne så man kommer ind i en godt rutine 

sidst jeg var på kur der brugte jeg også mad logen.

jeg har ikke tænkt mig at dyrke motion som sådan men at gå en tur dagligt også gå lidt længer eller hurtiger for hvergang 

Anmeld

12. februar 2015

helle85

Sandratoft skriver:

Jeg vil også gerne være med, vil smide 15 kg ca hvad kan man spise hvis man er sulten omkring kl 21? 

der er en lidt længer oppe på siden der skriver at man kan tage et stykke knækbrød med mager ost  

Anmeld

12. februar 2015

lineog4

helle85 skriver:

der skal også være plads til at kunne hygge sig ind imellem 

jeg kan desværre ikke brug den kur da jeg bliver dårlige hvis jeg ikke få mad næsten en hel dag.

det er derfor jeg bare har besluttet at ændre kost vaner 

hvor meget har du tabt dig ind til nu?

7 kilo siden d.28.12. Men mon ikke en del er kommet på her hvor jeg har været syg  Men det er jo bare op på hesten efter ferien igen

Anmeld

12. februar 2015

helle85

lineog4 skriver:

7 kilo siden d.28.12. Men mon ikke en del er kommet på her hvor jeg har været syg  Men det er jo bare op på hesten efter ferien igen

det er dag meget godt gået 

tit taber man sig jo nå man er syg (selvfølgelig an på hvad man fejler) men kryder for at du ikke har taget så meget på.

til alle 

jeg tænker jeg opretter en debat i morgen aften også vi kan lave veje dag lørdag vil det passe med jer andre eller hvordan???

Anmeld

12. februar 2015

Blop2

Jeg er rigtig dårlig til, at finde på sunde opskrifter. Jeg købte derfor de tre kogebøger fra Ubberup Højskole.

De er geniale, der er alt fra hovederetter supper, salater, tilbehør, brød og desserter/kage.

Det bedste er, at der er billed ved alle opskrifterne og forslag til hvad man kan servere dertil. Derud er det beregnet hvor mange kcal, protein, fedt, kulhydrater og kostfibre retten indeholder. 

Jeg kan ikke leve uden disse bøger til en sund hverdag. 

Bare et lille tip fra mig, hvis man ikke ønsker lidt inspiration til lækkert sund mad;o)

Anmeld

12. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
helle85 skriver:

tak for  de gode råd, min plan er helt at undvære sodavand, for ellers begynder jeg stiller roligt at drikke det igen hverdag (drikker dog kun ½-1½ l om dagen) jeg har ikke drukket noget cola de sidste 4 dage så er lidt stolt.

vi er begyndt at spise grove ris og pasta (vi laver almindelige ris til børnene) 

grønsager der bliver det nok mest de frosne til aftens mad og gulerødder 

jeg kan godt lide skyr med bananer og rosiner (ved dog ikke hvor sundt det er, da der jo er frugt sukker i bananer og rosiner)

vi køber som regl ikke mere slik end børnene få spist om fredagen for ellers kan jeg ikke lade være med at spise det 

Jeg er lidt i chok: KUN 1/2 - 1,5 liter om dagen....!! Det er da vildt meget - vil sige det er afhængighed mere end blot forbrug. Udover alt det sukker er syren jo også slem for tænderne og kulsyren trækker kalk ud af knoglerne. Flot hvis du kan stoppe med det, for det alene tror jeg da der ryger mange kilo.

Og hvorfor lave alm hvid ris/pasta til børnene...? De har da også godt af fuldkorn, og det er da tosset at lave 2 forskellige ting - det løber man da sur i med tiden. Det er da kun skønt hvis de får de gode vaner allerede fra barnsben. Hvis det er fordi de er så store at de brokker sig, så må I lige træde i karakter og sige at sådan ligger landet nu. De kan jo ikke spise usundt hvis det ikke bliver serveret.

Undskyld hvis det lyder helligt, men lige de 2 ting sprang mig i øjnene 

PS: bananer er fint i mindre mængder, men rosiner svarer stort set til rent sukker, så der bør du nok forsøge at trappe ned/ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.