Hvornår sex efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2015

lineog4

Natteravnen skriver:

Husk nu de 8 uger! 

Begriber ikke man har lyst så hurtigt. 

Vi forsøgte første gang 6 mrd. efter fødslen, men gennemførte ikke. Først 8-9 mrd. havde vi regulært samleje. Ingen ubehag her. 

Hvad er der med de 8 uger? Du må have sex når du har lyst. Man skal bare bruge kondom så længe man bløder

Jeg husker ikke med sikkerhed hvornår præcis jeg havde sex efter hver gang. Men ved vi havde startet sexlivet i julen hvor Lia er fra 14.11. Og ja var jo så gravid igen så jeg havde termin slutningen af oktober - og husker sexen som god 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

EAF

lineog4 skriver:

Hvad er der med de 8 uger? Du må have sex når du har lyst. Man skal bare bruge kondom så længe man bløder

Jeg husker ikke med sikkerhed hvornår præcis jeg havde sex efter hver gang. Men ved vi havde startet sexlivet i julen hvor Lia er fra 14.11. Og ja var jo så gravid igen så jeg havde termin slutningen af oktober - og husker sexen som god 

Ah du har ret, forvekslede det med noget andet - tak 

Men begriber stadigvæk ikke man har lyst især ikke efter bristning og syning 

Anmeld

10. februar 2015

Clisolka

Min søn er lidt over en uge gammel og jeg bløder desværre stadig. Ved godt at det er normalt. Men jeg savner at have sex med min bedre halvdel. Er godt klar over at man skal bruge kondom. 

Vil bare høre jer der blev syet efter fødsel hvornår I havde sex for første gang? Gjorde det ondt? Føltes det anderledes?

Jeg fik en 2. grads bristning og 8 sting efter min nr. 2 fødsel. Vi havde sex igen efter min 8 ugers undersøgelse. Før "turde" jeg ikke pga. stingene 

Anmeld

10. februar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Natteravnen skriver:

Husk nu de 8 uger! 

Vi forsøgte første gang 6 mrd. efter fødslen, men gennemførte ikke. Først 8-9 mrd. havde vi regulært samleje. Ingen ubehag her. 

8 uger? Mener du undersøgelsen man skal til ved egen læge eller brug af kondom? Kondom er desuden vores eneste mulighed da jeg ammer.

Anmeld

10. februar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Clisolka skriver:

Jeg fik en 2. grads bristning og 8 sting efter min nr. 2 fødsel. Vi havde sex igen efter min 8 ugers undersøgelse. Før "turde" jeg ikke pga. stingene 

Jeg fik nemlig også en 2 grads bristning og blev syet. Jeg er også lidt nervøs for første gang men har dog lysten til det.

Anmeld

10. februar 2015

Beem82

Omsorgsgiver skriver:

Jeg fik nemlig også en 2 grads bristning og blev syet. Jeg er også lidt nervøs for første gang men har dog lysten til det.

Jeg var også ret nervøs, det der hjalp mig var at jeg var øverst og derved styrede tempoet og kunne stoppe med det samme hvis det gjorde ondt. Det gav tryghed 

Anmeld

11. februar 2015

Gabriel

Natteravnen skriver:

Husk nu de 8 uger! 

Man behøver altså absolut ikke vente de 8 uger hvis ikke man har lyst! De fortæller endda på hospitalet at man bare skal huske kondom så længe man bløder så det er noget pjat det du skriver med de 8 uger!  Uanset om man venter 2 dage eller 2 år er det eneste man skal tænke på sig selv! Når man er klar så er man klar og det er vidt forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår man er klar både psykisk og fysisk! 

Anmeld

11. februar 2015

Wik

Hvis du mærker på dig selv, og det mærkes nogenlunde så prøv. Men jeg ville vente et par uger. Det kam være meget ømt.

Anmeld

12. februar 2015

EAF

Omsorgsgiver skriver:

8 uger? Mener du undersøgelsen man skal til ved egen læge eller brug af kondom? Kondom er desuden vores eneste mulighed da jeg ammer.

Undersøgelsen ved egen læge 

Anmeld

12. februar 2015

EAF

Gabriel skriver:

Man behøver altså absolut ikke vente de 8 uger hvis ikke man har lyst! De fortæller endda på hospitalet at man bare skal huske kondom så længe man bløder så det er noget pjat det du skriver med de 8 uger!  Uanset om man venter 2 dage eller 2 år er det eneste man skal tænke på sig selv! Når man er klar så er man klar og det er vidt forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår man er klar både psykisk og fysisk! 

Og havde du læst de FÅ indlæg i denne tråd, havde du også bemærket at jeg skrev til TS at det var mig der var galt på den i den forbindelse  Men den tid havde du nok ikke lige idag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.