Aspergers Syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.859 visninger
25 svar
4 synes godt om
10. februar 2015

Anonym trådstarter

Nogen herinde med børn som lider af aspergers syndrom?

Nogen som vil fortælle hvad problemer jeres børn har og hvad tegne på denne sygdom som oftes er?

Har læst en masse på nettet, men det er jo sådan meget generalt og forstår ikke det halve af det.

Sagen er den at jeg har en dreng på 3 år, som har kæmpe problemer med at være sammen med andre børn. Han slår, skubber, kradser og flår tingene ud af hænderne på de andre børn. 

Skal lige siges, at han altid har været sådan sammen med andre børn og det er ikke noget der pludselig er opstået.

Han har det bedst med 2 andre børn og en voksen, som skal guide ham igennem hvordan han leger med dem.

Han elsker at lege med peler, klippe og klistre. 

Han føler sig bedst tilpas med faste rutiner når han er i børnehave, han har små skilte som de kigger på inden han skal noget.

Nogen der har børn som minder om min og har en form for en diagnose?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min yngste søn på 16 har Aspergers. Jeg vender lige tilbage med et længere svar senere, er på vej ud af døren. 

Anmeld

10. februar 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Min yngste søn på 16 har Aspergers. Jeg vender lige tilbage med et længere svar senere, er på vej ud af døren. 

Tusind tak;o)

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Nogen herinde med børn som lider af aspergers syndrom?

Nogen som vil fortælle hvad problemer jeres børn har og hvad tegne på denne sygdom som oftes er?

Har læst en masse på nettet, men det er jo sådan meget generalt og forstår ikke det halve af det.

Sagen er den at jeg har en dreng på 3 år, som har kæmpe problemer med at være sammen med andre børn. Han slår, skubber, kradser og flår tingene ud af hænderne på de andre børn. 

Skal lige siges, at han altid har været sådan sammen med andre børn og det er ikke noget der pludselig er opstået.

Han har det bedst med 2 andre børn og en voksen, som skal guide ham igennem hvordan han leger med dem.

Han elsker at lege med peler, klippe og klistre. 

Han føler sig bedst tilpas med faste rutiner når han er i børnehave, han har små skilte som de kigger på inden han skal noget.

Nogen der har børn som minder om min og har en form for en diagnose?

Vores ældste søn har Aspergers.

Hos ham er det sådan at han ikke forstår de sociale spilleregler, altså alle de ting, som vi andr ved, men som man ligesom bare ved. Der skal vi lære ham hvordan det fungere.

Samtidig er hans empatiske evner på et meget lavt niveau, han forstår sig slet og ret ikke på andres følelser, og han skal lære hvad der forventes af ham i de forskellige situationer.

Forudsigeligehed er nøgleordet for ham, han skal vide i god tid, så meget som overhovedet muligt om en begivenhed. Fx ved gæster hos, skal han vide hvem der kommer, hvorfor, hvad vi skal have at spise, og helst gerne hvad tid gæsterne tager hjem igen.

Hans retfærdighedssans er overudviklet, og han kan tit føle sig uretfærdig behandlet uden egentlig grund.

Han har en stor interesse for computerspil, og nogle bestemte kort, og det kunne, hvis han fik lov fylde hele hans liv.

Han skaber ikke venskaber, men opretter interessefællesskaber, altså deler vi samme interesse kan vi være sammen om det. Ellers interessere andre mennesker ham ikke synderligt, fx er der personer i vores vennekreds og i hans egen klasse han end ikke kender navnet på, fordi det slet og ret ikke siger ham noget..

Og jeg kunne skrive en hel roman om emnet, for det er svært indimellem, men man lære at leve med det, og jeg syntes jo vores knægt er skøn

Anmeld

10. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg kan nok ikke hjælpe så meget med råd til dig nu og her. Men jeg er vokset op med en veninde der har aspergers og har sørme også fundet mig en aspergers kæreste. 

Hvad jeg kan huske fra min veninde er at det er super med meget faste rutiner. Og kun at give én besked af gangen. F.ekstra ikke sige "du skal tage nattøj på, og tisse og børste tænder. " men i stedet så dele det op i portioner, så først tager man nattøj på. Når det er gjort så tisser man osv. 

Når han skal i skole vil jeg anbefale en skole der har en special klasse. Det har min veninde haft rigtig meget ud af! Hun trives ikke i skolen og kunne ikke følge med (på trods af at hun faktisk er meget dygtig) før hun kom i en special klasse

Anmeld

10. februar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Vores ældste søn har Aspergers.

Hos ham er det sådan at han ikke forstår de sociale spilleregler, altså alle de ting, som vi andr ved, men som man ligesom bare ved. Der skal vi lære ham hvordan det fungere.

Samtidig er hans empatiske evner på et meget lavt niveau, han forstår sig slet og ret ikke på andres følelser, og han skal lære hvad der forventes af ham i de forskellige situationer.

Forudsigeligehed er nøgleordet for ham, han skal vide i god tid, så meget som overhovedet muligt om en begivenhed. Fx ved gæster hos, skal han vide hvem der kommer, hvorfor, hvad vi skal have at spise, og helst gerne hvad tid gæsterne tager hjem igen.

Hans retfærdighedssans er overudviklet, og han kan tit føle sig uretfærdig behandlet uden egentlig grund.

Han har en stor interesse for computerspil, og nogle bestemte kort, og det kunne, hvis han fik lov fylde hele hans liv.

Han skaber ikke venskaber, men opretter interessefællesskaber, altså deler vi samme interesse kan vi være sammen om det. Ellers interessere andre mennesker ham ikke synderligt, fx er der personer i vores vennekreds og i hans egen klasse han end ikke kender navnet på, fordi det slet og ret ikke siger ham noget..

Og jeg kunne skrive en hel roman om emnet, for det er svært indimellem, men man lære at leve med det, og jeg syntes jo vores knægt er skøn

Tak for dit svar;o)

Nu skriver du noget om almindelig spilleregler. Vores søn har det fx RIGTIG svært hvis vi er i byen eller selv har gæster. Han piller ved alt, hælder drikkevarer ud af glassene, vælter pynteting og vi kan slet ikke tale ham til fornuft - er det sådan godt du mener?

Vores søn er i det hele taget ekstremt aktiv, og har svært ved at holde fokus/interessen på den samme leg i længere perioder.

Han slår andre børn helt ud af den blå luft, og det er som om han ikke forstår hvorfor de bliver kede af det. 

I børnehaven har de svært ved at se om han er ked af det, da han altid er et stort smil og aldrig græder, han kan ikke sætte ord på følelser.

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tak for dit svar;o)

Nu skriver du noget om almindelig spilleregler. Vores søn har det fx RIGTIG svært hvis vi er i byen eller selv har gæster. Han piller ved alt, hælder drikkevarer ud af glassene, vælter pynteting og vi kan slet ikke tale ham til fornuft - er det sådan godt du mener?

Vores søn er i det hele taget ekstremt aktiv, og har svært ved at holde fokus/interessen på den samme leg i længere perioder.

Han slår andre børn helt ud af den blå luft, og det er som om han ikke forstår hvorfor de bliver kede af det. 

I børnehaven har de svært ved at se om han er ked af det, da han altid er et stort smil og aldrig græder, han kan ikke sætte ord på følelser.

Nja det er ikke helt det jeg mener. Vores var (han er 13 år nu), meget indelukket, og kunne virke mut hele tiden.

Hans koncentrationsevne var og er meget høj, hvis det vel og mærke er noget er interessere ham. Er det ikke noget som interessere ham så viser hans kropssprog det tydeligt.

Det du skriver får mig til at tænke ADHD eller måske DAMP..

Anmeld

10. februar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Nja det er ikke helt det jeg mener. Vores var (han er 13 år nu), meget indelukket, og kunne virke mut hele tiden.

Hans koncentrationsevne var og er meget høj, hvis det vel og mærke er noget er interessere ham. Er det ikke noget som interessere ham så viser hans kropssprog det tydeligt.

Vi havde også selv ADHD i tankerne, men da han har mange perioder herhjemme i vandte omgivelser hvor han kan fordybe sig, og ingen søvnproblemer så mener omgivelserne ikke det er ADHD. 

Det er bare vildt frustrede, for han går i almindelig børnehave og de har jo ikke recurserne til at have ham fra morgen til eftermiddag. Man kan jo ikke bare sådan lige komme i en special børnehave.

Anmeld

10. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mom skriver:

Blot til info hedder det ikke DAMP længere, men ADHD Attention deficit hyperactivity disorder (dansk: Forstyrrelse af opmærksomhed og aktivitets lidelse)

Anmeld

10. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvorfor tror du det er Aspergers syndrom? Jeg ville kontakte PPR for, at få jeres søn udredt for, hvad det kunne være.

Meget af det lyder som ADHD (som vores søn har som handicap).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.