Aspergers Syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2015

esiuol22

MummiT skriver:

Jeg kan nok ikke hjælpe så meget med råd til dig nu og her. Men jeg er vokset op med en veninde der har aspergers og har sørme også fundet mig en aspergers kæreste. 

Hvad jeg kan huske fra min veninde er at det er super med meget faste rutiner. Og kun at give én besked af gangen. F.ekstra ikke sige "du skal tage nattøj på, og tisse og børste tænder. " men i stedet så dele det op i portioner, så først tager man nattøj på. Når det er gjort så tisser man osv. 

Når han skal i skole vil jeg anbefale en skole der har en special klasse. Det har min veninde haft rigtig meget ud af! Hun trives ikke i skolen og kunne ikke følge med (på trods af at hun faktisk er meget dygtig) før hun kom i en special klasse

Hej genkender så meget det med en besked af gangen hvis du har tid og lyst vil jeg meget gerne hører lidt om hvordan det fungere med et familieliv, når det er den voksne der har asperger, du meget gerne skrive det i en privat besked, hvis det er noget du vil dele. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mom skriver:

Ok. Nu er det ikke lige et emne der berører mig, så går ikke så meget op i det.

Nej, men du lærte noget nyt

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MoarHvidovre skriver:

Nej, men du lærte noget nyt

Mja, finder det mærkværdigt, at der ikke er noget som hedder Damp mere, da min søster fik diagnosen for 6 mdr siden. En fagperson sagde for nogle måneder siden at der ikke var noget der hed Aspergers mere, men en anden fagperson sagde under samme samtale at det dkam stadig hed de. Så nogle gange handler det vist mest om hvad den enkelte fagperson mener og syntes

Anmeld

10. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mom skriver:

Mja, finder det mærkværdigt, at der ikke er noget som hedder Damp mere, da min søster fik diagnosen for 6 mdr siden. En fagperson sagde for nogle måneder siden at der ikke var noget der hed Aspergers mere, men en anden fagperson sagde under samme samtale at det dkam stadig hed de. Så nogle gange handler det vist mest om hvad den enkelte fagperson mener og syntes

Det kan jeg ikke udtale mig om, hvorfor en fagperson har sagt det. Men det er den tidligere betegnelse for ADHD - læs http://kliniskhypnose.nu/diagnoserv

Anmeld

17. februar 2015

lukaj

Mom skriver:

adhd er det man i gamle dage kaldte damp, den betegnelse er ikke at finde i icd 10 diagnosesystemet, som er det der bruges idag. Og det er rigtigt at asperger er på vej ud i det nye system der kommer, der er alle autismediagnoserne samlet under en betegnelse asf (autisme spektrum forstyrrelse) 

så jeg er ret sikker på at din søster på papiret har det der hedder adhd, men måske dine forældre kalder det damp fordi det var det det hed førhen?

Anmeld

17. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lukaj skriver:

adhd er det man i gamle dage kaldte damp, den betegnelse er ikke at finde i icd 10 diagnosesystemet, som er det der bruges idag. Og det er rigtigt at asperger er på vej ud i det nye system der kommer, der er alle autismediagnoserne samlet under en betegnelse asf (autisme spektrum forstyrrelse) 

så jeg er ret sikker på at din søster på papiret har det der hedder adhd, men måske dine forældre kalder det damp fordi det var det det hed førhen?

Hun har først fået diagnosen for 6 mdr siden (som voksen).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.