Aspergers Syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MoarHvidovre skriver:

Blot til info hedder det ikke DAMP længere, men ADHD Attention deficit hyperactivity disorder (dansk: Forstyrrelse af opmærksomhed og aktivitets lidelse)

Ok. Nu er det ikke lige et emne der berører mig, så går ikke så meget op i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

lineog4

Anonym skriver:

Tak for dit svar;o)

Nu skriver du noget om almindelig spilleregler. Vores søn har det fx RIGTIG svært hvis vi er i byen eller selv har gæster. Han piller ved alt, hælder drikkevarer ud af glassene, vælter pynteting og vi kan slet ikke tale ham til fornuft - er det sådan godt du mener?

Vores søn er i det hele taget ekstremt aktiv, og har svært ved at holde fokus/interessen på den samme leg i længere perioder.

Han slår andre børn helt ud af den blå luft, og det er som om han ikke forstår hvorfor de bliver kede af det. 

I børnehaven har de svært ved at se om han er ked af det, da han altid er et stort smil og aldrig græder, han kan ikke sætte ord på følelser.

Har ikke et barn inden for autisme spektret, men har arbejdet med det.

Og de normale spilleregler er mere alla de kan når du kommer ind af døren spørge hvornår du går igen, det kan være initmitetsgrænsen, at de går for tæt på dig når de skal fortælle dig noget, det kan være simple ting vi slet ikke tænker over som vi trækker lidt til siden når der er en der går imod os, ofte vil du også opleve de fravælger øjenkontakten osv.

det du beskriver tyder mere på noget hyperaktivt, alla inden for ADHD kategorien, det betyder ikke at det ikke kan være kryds diagnose med både det ene og det andet. For ADHD gælder det samme med struktur, forudsigelighed og ro som du også beskriver om din søn. 

Men når alt det er skrevet vil jeg vare mig for labels/diagnoser på stående fod. Og jeg ville prøve at feedforward ham til alle situationer, bruge det de gør i børnehaven med struktur/kort/piktogrammer osv. Og så ville jeg nok vurdere hvor meget han kan rumme.

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi havde også selv ADHD i tankerne, men da han har mange perioder herhjemme i vandte omgivelser hvor han kan fordybe sig, og ingen søvnproblemer så mener omgivelserne ikke det er ADHD. 

Det er bare vildt frustrede, for han går i almindelig børnehave og de har jo ikke recurserne til at have ham fra morgen til eftermiddag. Man kan jo ikke bare sådan lige komme i en special børnehave.

Har du kontaktet jeres SP? Og måske UPPR, for de kan hjælpe..?

Anmeld

10. februar 2015

De3Guldklumper

Har selv et barn med særlige behov og som går i special børnehave. Din børnehaveleder kan, hvis h*n vil sætte skub i sagerne mht til en special børnehaveplads - hvis de i den normale bh ikke kan rumme dit barn og sætte de rammer de kræver for at dit barn fungere optimal. 

Jeg vil presse på hos bh lederen så i kan få PPR indover til nogle tests og forhåbentlig videre udredning hvis der findes belæg for det

Anmeld

10. februar 2015

Anonym trådstarter

Indtil videre samarbejder vi med tværfagligt team og er lige blevet henvist til en Børnelæge, som gerne vil se os. 

Der var en der skrev noget med at gå for tæt på andre, det gør han også. Dagplejen anbefalede os, at han skulle til øjenlægen og øjnene fejler intet. Han vil rigtig gerne MEGET tæt på børn, og gerne pille ved dem. Deres bukser o.s.v.

Anmeld

10. februar 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Har selv et barn med særlige behov og som går i special børnehave. Din børnehaveleder kan, hvis h*n vil sætte skub i sagerne mht til en special børnehaveplads - hvis de i den normale bh ikke kan rumme dit barn og sætte de rammer de kræver for at dit barn fungere optimal. 

Jeg vil presse på hos bh lederen så i kan få PPR indover til nogle tests og forhåbentlig videre udredning hvis der findes belæg for det

PPR???

Da han startede i børnehave kom der en intsatspædagog som skulle følge ham en måneds tid.

Han er derudover henvist til en ergo-fysioterapeut da han i børnehaven putter alting i munden. Hænderne, strømper, legetøj, sand.

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

PPR???

Da han startede i børnehave kom der en intsatspædagog som skulle følge ham en måneds ti.

Han er derudover henvist til en ergo-fysioterapeut da han i børnehaven putter alting i munden. Hænderne, strømper, legetøj, sand.

Pædagogisk psykologisk råd. Men det er ikke sikkert det hedder det mere, her i Roskilde hedder det nu Inklusionscenteret. Det er dem der har visiteringen blandt andet til specialbørnehave eller specialklasse/skole.

en anden mulighed er at gå gennem egen læge - det kan nogen gange gå en del hurtigere altså hvis man ude i en udredning

Anmeld

10. februar 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

PPR???

Da han startede i børnehave kom der en intsatspædagog som skulle følge ham en måneds tid.

Pædagogisk psykologisk råd. 

Det er en psykolog som tester børnene og dermed kan indstille dem med henblik på en diagnose. 

Vores søb blev indstillet med henblik på ADHD/autisme men endte med en helt anden diagnose efter han blev testet og observeret på børne/unge psykiatrisk afdeling. 

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

PPR???

Det er stik modsat vores. Han rører helst ikke ved noget eller nogle.

Anmeld

10. februar 2015

esiuol22

Min søn har asperger.

Han har aldrig slået nogen kunne slet ikke forstå, da han var mindre at nogle kunne finde på at slå, så han modtog slag uden at give igen.

Han undgår øjenkontakt kigger kun mig og hans lillesøster i øjnene ikke andre.

Han virker lidt akavet i hans kropsprog, og er meget genert.

Han vil helst vide hvad og hvornår vi skal alt på forhånd, skriver alt ned i en kalender, men kan godt fungere med at man finder på noget impulsivt. 

Han fordyber sig meget i sin særinteresse, og alt handler om det.

Han er meget inpuslstyret hvis der er noget til samlingen skal det helst være nu og her vi henter, eller dag klokkeslæt på hvornår.

Han har hele livet haft nogle specielle interesser, og han ved alt inden for de interesser der optager ham.

Han vil gerne andre mennesker, men opfører sig og fungere bedst med gamle mennesker, da det ofte er dem der har fælles interesse med ham.

Han er 15år og har lidt svært ved de forandringer kroppen gennemgår.

Lige et lille udpluk af et helt menneske  der rummer meget mere, og er en helt fantastisk dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.