Anonym skriver:
Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!
Er der andre der har haft det som mig, og hvad har i gjort for at takle det?
Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?
Jeg havde det på samme måde som dig...
Hvis du bare fortæller din jordemoder, hvordan du har det med, så er jeg sikker på, hun er meget forstående for det.. Fortæl hende hvad du ønsker under fødslen...
Jeg fortalte min jordemoder, hvordan jeg havde det med det.. Jeg fortalte hende at jeg gerne ville være tildækket, så meget som muligt, selvfølgelig sådan så de kunne arbejde ved fødselskanalen...
Under begge fødsler var jeg meget opmærksom på, at jeg var tildækket der hvor jeg ønskede det.. Det suverænt og min jordemoder og den jordemoder som var med til fødslen, var meget forstående for det..
Mange siger, at det tænker man ikke over når man ligger der.. Det gør man, hvis det er for bluefærdigt alt det der...
Anmeld