Nervøs for at ligge nøgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2015

Frk.S

Jeg havde de samme tanker - kunne virkelig ikke lide tanken.

Men jeg kan kun sige, at da jeg lå der midt i det hele var jeg fløjtende ligeglad. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

Mor Christa

Det er ikk et lækkert billede; men se! Hospitalsskjorte ;-) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!

Er der andre der har haft det som mig, og hvad har i gjort for at takle det?

Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?    

Sådan havde jeg det også lige indtil jeg stod midt i det! Jeg havde for travlt med at føde til at koncentrere mig om noget som helst andet

Man gør sig en masse forestillinger om hvordan det er at føde, mens man venter men virkeligheden er den at ligegyldigt hvor god en fantasi man har kan man ikke forestille sig det før man er lige midt i det.

Anmeld

6. februar 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!

Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?    

Jeg havde det på nøjagtig samme måde som dig. Jeg er meget blufærdig og har aldrig brudt mig om at være nøgen..

Men da jeg først kom ind på fødestuen med veer, var jeg bedøvendes ligeglad  

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar! 

Jeg er nu lidt mere tryk ved det, nu jeg kender til hospitalsskjorterne og fordi så mange af jer skriver at man glemmer blufærdigheden og bare er i det 

Anmeld

7. februar 2015

klmf

Jeg havde bh og top på under hele forløbet, det er det jeg er mest blufærdig med og det var rart at være dækket halvt til. 

Anmeld

7. februar 2015

Stjerneskud84

Anonym skriver:

Jeg havde det på samme måde som dig... 

Hvis du bare fortæller din jordemoder, hvordan du har det med, så er jeg sikker på, hun er meget forstående for det.. Fortæl hende hvad du ønsker under fødslen... 

Jeg fortalte min jordemoder, hvordan jeg havde det med det.. Jeg fortalte hende at jeg gerne ville være tildækket, så meget som muligt, selvfølgelig sådan så de kunne arbejde ved fødselskanalen... 

Under begge fødsler var jeg meget opmærksom på, at jeg var tildækket der hvor jeg ønskede det.. Det suverænt og min jordemoder og den jordemoder som var med til fødslen, var meget forstående for det.. 

Mange siger, at det tænker man ikke over når man ligger der.. Det gør man, hvis det er for bluefærdigt alt det der... 

Anmeld

8. februar 2015

Mo9ca

Jeg fødte i vand med begge mine, og med den første begyndte jeg at fryse der hvor jeg ikke var under vand fordi skjorten blev våd. Så som tiden skred frem fandt jeg ud af, at skjorten var mere til gene end til gavn og endte med at tage den af. Og når smerterne tiltager ændres fokus også fra ens blufærdighed til at koncentrere sig om at komme igennem veerne.

Alternativt kan du jo også bare nøjes med en elastisk amme bh. og et par trusser. Der er der stadig nem adgang for jordemoderen at høre barnets hjertelyd under dine veer.

Knus M

Anmeld

9. februar 2015

Miss Church

Anonym skriver:

Det fyldte også en del hos mig inden jeg skulle føde. Og på fødestuen ville jeg helst beholde min BH på fx. Jeg kunne slet ikke klare at skulle være helt blottet. Men tro mig - når veerne først er igang, er det det sidste du tænker på! 

Håber det viser sig at være en bagatel, når du først er igang  

Men fortæl det til din jm, så det er noget hun kan være opmærksom på og har mulighed for at dække dig lidt af. 

Anmeld

10. februar 2015

Santino11

Jeg frygtede det også inden fødslen og glemte det bestemt ikke under. Jeg var ved at dø hver gang jordmorden skulle tjekke hvor meget jeg havde åbnet mig, synes det er så ubehageligt når andre skal se mig nøgen og specielt hvis de så os skal røre ved mig. Det væreste var at der var en mandlig læge inde til fødslen som skulle tage min søn med sugekop, jeg blev virkelig ked for synes det var mega grænseoverskridende at en mand skulle kigge mig i skridtet. Men altså bagefter var jeg så ligeglad, der nød jeg bare at have min søn. Men nu hvor jeg skal føde nummer to frygter jeg igen det med at sprede ben for fremmede mennesker. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.