Nervøs for at ligge nøgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2015

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg var ikke nøgen, da jeg fødte - det kunne jeg aldrig drømme om at være.

Med min datter havde jeg en langærmet, løs t-shirt på og en løs, elastisk nederdel.

Jeg fik aks med min søn, men der var jeg også tildækket.

Så hvis du ikke har lyst til at være nøgen (hvilket jeg 100% forstår), var noget tilsvarende måske en mulighed? 

Viste slet ikke det var en mulighed at have tøj på, men jeg tror helt bestemt jeg vil finde en stor skjorte/kjole jeg kan have på hvis de er ok med på sygehuset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

Anna2706

Forstår godt din bekymring angående at skulle føde nøgen, men som de andre også skriver så er du totalt ligeglad når du er i fødsel.. 

Jeg selv fødte med en af hospitalets skjorter på, som så blev knappet op lige inden bassen kom ud  

Så det kan jo være du kan få sådan en skjorte på fra det hospital du skal føde på? Det troede jeg egentlig man gjorde for det meste 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

6. februar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg har været i genbrug og købe en XXL skjorte til at have på under fødslen (: Den må gerne blive beskidt, kan smides ud bagefter, og kan knappes op når baby skal op til mig. Måske det er en mulighed for dig? Nu er der jo ingen der siger at man skal ligge total splitter nøgen, det er der jo ingen der vil tvinge dig til. (. Og så har jeg nok også en sports bh/ top/et eller andet, indenunder. 

God ide! Den snupper jeg

Anmeld

6. februar 2015

FrkGranger

Da jeg fødte blev jeg tilbudt at få en af skjorterne fra sygehuset på men den var alligevel helt åben da jeg kamp svedte....

Anmeld

6. februar 2015

Mette25

Du behøver ikke være nøgen. Det er op til dig selv. Jeg havde samme tanker som dig. Jeg havde bh på og en hospitals skjorte på mens jeg fødte . Da min søn kom ud knappede de den op så han kom op og ligge på min mave men bh beholde jeg på. Og det var rart

Anmeld

6. februar 2015

Anonym trådstarter

Anna2706 skriver:

Forstår godt din bekymring angående at skulle føde nøgen, men som de andre også skriver så er du totalt ligeglad når du er i fødsel.. 

Jeg selv fødte med en af hospitalets skjorter på, som så blev knappet op lige inden bassen kom ud  

Så det kan jo være du kan få sådan en skjorte på fra det hospital du skal føde på? Det troede jeg egentlig man gjorde for det meste 

Held og lykke med det hele 

Tak for dit svar. Det vil jeg helt klart undersøge

Anmeld

6. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg var heller ikk nøgen! Lå med hospitals skjorte, plus hospitals trusser og bind indtil jeg fik presseveer. 

Det er slet ikke mig at ligge nøgen foran andre, men jeg skænkede det ikke en tanke undervejs.

Anmeld

6. februar 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!

Er der andre der har haft det som mig, og hvad har i gjort for at takle det?

Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?    

Du har tøj på det meste af tiden.(og dyne/tæppe). Og det er ikke sikkert at der kommer andre end din jordemoder. (Medmindre der opstår en situation hvor der måske er brug for flere til stede. Så det kunne da være en trøst at tænke på. �� 

Anmeld

6. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænkte også en del over det. Også mht graviditeten om jeg skulle have en UG..

men de kiggede ikke rigtigt. De mærkede self efter. Men det var med en finger. Det var faktisk først da hun var kommet op på mig og da moderkagen var ude at de begyndte at undersøge og SE hvordan der så ud. Og der var jeg faktisk helt ligeglad. Så tror også at du vil finde det helt naturligt til den tid

jeg var forresten heller ikke nøgen. Havde en utrolig lang skjorte på. Og havde beholdt min egen bh på da jeg ikke kan lide at rende rundt uden. Og så nærmest shorts på(nettrusser).

der var kun jm og jm-stud. Og for en kort stund narkose sygeplejerske og læge.

Anmeld

6. februar 2015

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!

Er der andre der har haft det som mig, og hvad har i gjort for at takle det?

Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?    

Hvem i alverden har bildt dig ind at du skal ligge nøgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.