Nervøs for at ligge nøgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Det er ikke rart at skulle tænke på at føle sig total blottet. Men under hele det show er ens tanker et andet sted. Min fødsel var igangsættelse i tre dage og dag aften nat hold da jeg fødte til sidst var det bare komisk over så mange der havde været down under og se ;-) 

Jeg syntes personligt hospitals tøjet var fint da jeg kom i bad og fer havde jeh minus kræfter til at skulle have ditten og datten på. Men er bare i det. ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har ikke været nøgen til nogen af mine 2fødsler - kun da jeg var i badekar

jeg har haft en hospitalsskjorte på hele tiden og et par nettrusser med kæmpebind i da der kan komme ret så meget blod og fostervand ud under sådan et forløb først ved presseveerne fik jeg trusserne af. Og de står heller ikke og glor en i skridtet før man skal presse baby ud når jm tjekker hvor åben man er sætter hun sig som regel ved siden af en mens man ligger på ryggen med bøjede ben, og så fører hun en finger eller 2 ind for at mærke  

og når du endelig skal være bundløs,  er du så langt at du er mega ligeglad med hvad de ser, bare baby kommer ud NU!  

Og i øvrigt, hvis din fødsel går fint vil der typisk kun være en jordemoder og måske en studerende til stede, og så din kæreste eller hvem du har med

Anmeld

6. februar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har lige født i søndags og du må tro mig når jeg skriver at ens blufærdighed bare går fløjten. Fuldstændig! Man er virkelig ligeglad. Det eneste man kan tænke på er den utrolige smerte og bare at få det overstået! 

Anmeld

6. februar 2015

karisima

Jeg er også meget blufærdig og jeg glemte ikke blufærdigheden under fødslen. Jeg var ikke nøgen under min fødsel. Frem til pressefasen gik jeg rundt på fødestuen og havde bare en lang hospitalsskjorte/"kjole" på. Selv mens jeg var i badekaret havde jeg skjorte på

Anmeld

6. februar 2015

moaren

Som mange af de andre skriver, så behøver du ikke ligge nøgen 

For mit vedkommende, så nåede jeg ikke at få min egen trøje af inden jeg skulle presse, men på det tidspunkt kunne de ha' sagt at jeg skulle føde ude i forhallen, splitter-ragende og så havde jeg gjort det. Var fuldstændig ligeglad, bare baby kom ud NU! 

Rigtig god fødsel og du skal da bare sige til dem, at du gerne vil have en skjorte på, for så får du det 

Anmeld

6. februar 2015

lineog4

Tænk kan ikke en gang huske om jeg havde noget på eller ej. Men kan se på nogen af billederne at jeg må have haft en hospitalsskjorte på til sidst i i hvert fald den ene graviditet. Men når jeg var i bad har jeg vel været nøgen 

Må indrømme efter jeg har skidt på gulvet (en jordemoder gav mig klyx fordi hun troede der var lang tid til, men jeg fødte 20 minutter efter og havde vestorm så nåede aldrig at kunne blive siddende på toilettet - se det var grænseoverskridende og midt i vestormen stod jeg og vaskede gulvet. Ja efter det er det at være nøgen en biting 

Men jeg tror altså ikke man render splitternøgen rundt, sådan husker jeg det i hvert fald ikke. Og husker at jeg slet ikke tænkte på deller og andre ting og var også helt ligeglad med hvem der var på stuen.

Anmeld

6. februar 2015

A&F

Du behøver ikke at være nøgen ven, du kan sagtens have en stor løs skjorte på eller t-shirt. Jeg havde en lang løs skjorte på første gang . Anden gang fødte jeg i lang undertrøje, da det gik lidt hurtigere . Men, du tænker slet ikke på det , din generthed forsvinder så snart du lægger med smerter. 

Anmeld

6. februar 2015

Missy_B

Anonym skriver:

Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!

Er der andre der har haft det som mig, og hvad har i gjort for at takle det?

Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?    

Kunne ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet og tænke, at du da så må blive rigtig flov når pressetrangen kommer, og man - ja helt ærligt - kan komme til at skide lidt

Jeg lover dig med 100 % sandsynlighed, at når showet først kører, er man ret ligeglad

Anmeld

6. februar 2015

M (:

Anonym skriver:

Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!

Er der andre der har haft det som mig, og hvad har i gjort for at takle det?

Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?    

Jeg valgte at beholde skjorte og bh på - og trusserne indtil det var strengt nødvendigt at tage dem af..

Ærligt så husker jeg ikke hvordan eller hvornår trusserne røg, men bh'en røg først da min søn kom på brystet - til jm's store utilfredshed. 

Anmeld

6. februar 2015

Dafnies

Jeg var ikke nøgen undervejs  

jeg havde en sort t-shirt på og en hospitalsskjorte ud over. Da jeg så fik lagt epiduralblokade tror jeg at jeg fik t-shirten af, men jeg kan faktisk ikke huske det. Jeg kan kun svagt huske at  jordemoderen på et tidspunkt sagde, at nu var hovedet ude og min kæreste spurgte om han så skulle gøre "landingsbanen" klar. Så han knappede skjorten op - men det kan jeg ikke huske. Jeg var helt væk i fødslen på det tidspunkt, så jeg opdagede ikke, at jeg lå uden tøj på. Heller ikke selvom det pludseligt vrimlede med læger og sygeplejersker på stuen - dem opdagede jeg nemlig heller ikke, selvom de præsenterede sig ..  

Hvis ikke du har lyst til at være nøgen synes jeg bare du skal sige det når du kommer til fødegangen! Det er helt ok at have et ønske om at have tøj på - det kan jeg sagtens sætte mig ind i  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.