Nervøs for at ligge nøgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.777 visninger
40 svar
28 synes godt om
6. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!

Er der andre der har haft det som mig, og hvad har i gjort for at takle det?

Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?    

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

Hertz

Anonym skriver:

Hej! Det jeg frygter allermest ved at skulle føde er at ligge nøgen med en masse fremmede mennesker der skal kigge mig op i skridtet. Jeg ved godt at det er lidt fjollet, men jo tætter jeg kommer på fødslen jo mere går det op for mig hvor meget jeg frygter det!

Til fødseksforberedelse siger jordemoderen at det er vigtig at slappe af, for så går fødslen nemmere end hvis man ligger og er anspændt, men er det ikke nemmere sagt end gjort?    

Tror ikk du vil tænke så meget over det med at ligge nøgen når du er i det. Jeg ku ikk tænke på andet end smerterne.

Anmeld

6. februar 2015

sne190810

Jeg ved godt det er et lidt kliché svar - men tro mig, men glemmer ALT frygt og blufærdighed når du først er igang med at få din lille baby ud. 

Jeg havde det ligesom dig, og var virkelig skrækslagen over min forfærdelige blufærdighed. 

Noget som også kan hjælpe er st tænke på, at alle som er på sådan en fødestue er professionelle og laver det de laver HVER dag. De skænker det ikke en tanke, at du ligger nøgen og er komplet ligeglade med hvordan du ser ud.. De er mere koncentreret om at du har det godt og baby kommer ud i god stand. 

Anmeld

6. februar 2015

God-mor

Anonym skriver:

Jeg havde det som dig, og syntes inden at det var grænseoverskridende. Endte med at føde splitter nøgen på årets varmeste dag, og da jeg var i det skænkede jeg det ikke en tanke. Man er et andet sted mentalt når man føder. 

Anmeld

6. februar 2015

Sujan

Du er så ligeglad når du står i det

Anmeld

6. februar 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg var ikke nøgen, da jeg fødte - det kunne jeg aldrig drømme om at være.

Med min datter havde jeg en langærmet, løs t-shirt på og en løs, elastisk nederdel.

Jeg fik aks med min søn, men der var jeg også tildækket.

Så hvis du ikke har lyst til at være nøgen (hvilket jeg 100% forstår), var noget tilsvarende måske en mulighed? 

Anmeld

6. februar 2015

Anonym trådstarter

Hertz skriver:

Tror ikk du vil tænke så meget over det med at ligge nøgen når du er i det. Jeg ku ikk tænke på andet end smerterne.

Ok. Håber det også bliver sådan for mig 

Anmeld

6. februar 2015

migxher

Jeg har været i genbrug og købe en XXL skjorte til at have på under fødslen (: Den må gerne blive beskidt, kan smides ud bagefter, og kan knappes op når baby skal op til mig. Måske det er en mulighed for dig? Nu er der jo ingen der siger at man skal ligge total splitter nøgen, det er der jo ingen der vil tvinge dig til. (. Og så har jeg nok også en sports bh/ top/et eller andet, indenunder. 

Anmeld

6. februar 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Jeg ved godt det er et lidt kliché svar - men tro mig, men glemmer ALT frygt og blufærdighed når du først er igang med at få din lille baby ud. 

Jeg havde det ligesom dig, og var virkelig skrækslagen over min forfærdelige blufærdighed. 

Noget som også kan hjælpe er st tænke på, at alle som er på sådan en fødestue er professionelle og laver det de laver HVER dag. De skænker det ikke en tanke, at du ligger nøgen og er komplet ligeglade med hvordan du ser ud.. De er mere koncentreret om at du har det godt og baby kommer ud i god stand. 

Tak for dit svar! Det hjælper at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan. Det hjælper mig faktisk lidt at tænke på at de koncentrere sig om at jeg og baby har det godt 

Anmeld

6. februar 2015

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg havde det som dig, og syntes inden at det var grænseoverskridende. Endte med at føde splitter nøgen på årets varmeste dag, og da jeg var i det skænkede jeg det ikke en tanke. Man er et andet sted mentalt når man føder. 

Det er en god trøst at vide man kommer et helt andet sted hen mentalt hvor man glemmer nøgenheden. Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.