hvad syntes i.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2015

IngenKoPåIsen

Jeg kan ikke lide drengenavnet, men pigenavnet kan jeg godt lide men kun hvis det staves som det siges, altså Vilje 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg forstår ikke hvorfor I vil stave det som ville hvis det skal udtales som vilje - det er jo ganske enkelt fonetisk forkert. Og jeg kan ikke se ideen i at stave det således? MEn ellers synes jeg Vilje er sødt

Det er fint nok at det er jeres børn der har foreslået navnene, men man kan da også høre at det ikke er voksne mennesker der står bag navnene. 

Drengenavnet forstår jeg heller ikke Hvorfor det skal staves th hvis det skal udtales trost og i øvrigt synes jeg ikke det lyder som et navn. Sorry

Anmeld

28. januar 2015

Pigent

Har i bestemt jer for om det skal være de navne?

Anmeld

28. januar 2015

Emilie91

Throst er total sødt og der er mange navne der har et stumpt h i sig så jeg kan slet ikke se det er et problem. Til gengæld mår jeg ser navnet stavet uden h - trost - kommer jeg til at læse det som toast men det er nok bare mig. 

Søde navne - og sød ide med at søskende hjælper til med navne  

Anmeld

28. januar 2015

hekran

Kan godt lide navnene, men forstår ikke, hvorfor de skal staves anderledes end de udtales.

Anmeld

28. januar 2015

ErDetSnartNU

Throst er ok synes jeg, men ikke min smag. Ville giver slet ingen mening for mig - man kan da ikke bare skrive et ord og så beslutte sig for, at det skal udtales på en helt anden måde? Som en anden siger, så giver det fonetisk set slet ingen mening, og jeg synes det ville (med 2 l'er) være SÅ synd for barnet, hvis det skal hedde noget, som giver så lidt mening stave-kontra udtalemæssigt. 

Svarer lidt til at sige, at sige, at nu vil jeg tage ordet "hus" og fra nu af skal det udtales "kusk". 

Anmeld

28. januar 2015

lineog4

Throst er ikke godkendt som fornavn i DK endnu - betyder jo ikke I ikke kan få det godkendt, men bare at det i hvert fald er er meget særligt navn og jeres barn ville nok ende med at skulle gentage det mange gange og blive kaldt Troels lidt flere gange 

Med hensyn til Ville, så synes jeg som en del andre kan jeg se. At ønsker I jeres pige skal hedde Vilje, så stav det da Vilje. Og efter jeg nu har sagt det et par eller ti gange synes jeg faktisk bedre og bedre om det.

Anmeld

28. januar 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg synes, begge navne er langt ude.. Er der spansk blod i årene, siden dobbelt-l bliver til lj?

Troest er et rimelig almindeligt efternavn dog - måske også brugt som fornavn?

Men skriver blot for at gøre opmærksom på, at Throst sandsynligvis ville blive udtalt "thrust" på engelsk.. Og, ja.. Really? 

Edit: I øvrigt synes jeg også, Vilje er et fjollet navn. Derudover havde jeg som lille tre usynlige venner som hed Sjanuar, Theon og Pappi Jensen, så jeg kunne også godt finde på navne, men det gjorde mig ikke nødvendigvis kompetent til at vælge navne til en lillebror eller -søster ;-)

Anmeld

28. januar 2015

Molka

De er mere specielle (for at være specielle) end kønne i mine ører.

Vilje vænner man sig til, men OM jeg kan se meningen i bevidst at stave sit barns navn forkert

Anmeld

29. januar 2015

Patriark

Anonym skriver:

hvad syntes i om navnene.

dreng: Throst. (siges trost)

pige: Ville. ( vilje)

Er det seriøst?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.