hvad syntes i.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2015

Ciss

Throst er et flot navn! Stærkt. Det eneste er at udtalen på engelsk kan blive lidt morsom med den stavemåde.

Jeg ville aldri kalde et barn for Ville. Det lægger op til alt for mange idiotiske ordspil og så bryder jeg mig ikke om navn som er bedre kendt som almindelige ord end som navn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

Anonym trådstarter

mange tak for alle jeres meninger.

vi har bestemt at vores barn skal hedde throst hvis det er en dreng, det lyder godt i vores øre. Og passer til de stores navne.

hvis det bliver en pige har vi valgt vilie. Da ville lød forkert og som flere skrev kunne man lige så godt kalde hende vilje, det ser bare forkert ud i vores øjne. Derfor er det blevet til vilie.

Anmeld

29. januar 2015

lineog4

Anonym skriver:

vi har bestemt at vores barn skal hedde throst hvis det er en dreng, det lyder godt i vores øre. Og passer til de stores navne.

hvis det bliver en pige har vi valgt vilie. Da ville lød forkert og som flere skrev kunne man lige så godt kalde hende vilje, det ser bare forkert ud i vores øjne. Derfor er det blevet til vilie.

Bare husk de begge to ikke er godkendte - ved ikke hvor svært det er at få godkendt navne.

Men ved da vi talte om hvorvidt et navn vi havde i tankerne var godkendt, der fik vi at vide det var bedst at ansøge allerede før barnet blev født.

Anmeld

29. januar 2015

Sprit25

Synes nu ikke de er værre end så mange andre fjollede navne...

Dyne f.eks… ja man kan helt lovligt kalde sin datter for Dyne...

Anmeld

29. januar 2015

Pigent

Anonym skriver:

Jeg kan se begge navne ikke er godkendt så det skal i søge om i god tid. Held og lykke 

Hvordan udtaler i Throst? Udtaler i det Tro - st eller på en anden måde? 

Anmeld

29. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

hvad syntes i om navnene.

dreng: Throst. (siges trost)

pige: Ville. ( vilje)

Jeg synes ikke sådan helt godt om dem - men hvis jeg skulle bruge dem, ville jeg stave dem som de udtales, for ikke at gøre livet mere besværligt end højst nødvendigt. 

Anmeld

29. januar 2015

emsaroto

Jeg synes det er nogle lidt for mærkelige navne .. Ikke noget jeg vil kalde mine børn da. 

Anmeld

29. januar 2015

Maipo

Hvis I synes de er pæne så er de pæne, omgivelserne skal nok acceptere dem

Anmeld

31. januar 2015

Loa

Anonym skriver:

Bare af ren nysgerrighed. Hvordan skal pigenavnet udtales? Ikke helt på samme måde som jeres første forslag vel?

Anmeld

31. januar 2015

MHB

Anonym skriver:

Jeg synes faktisk Throst er ret fint!

Men er lidt i tvivl om pigennavnet? Skal de så stadig udtales Vilje? Så jeg Vilie ville jeg tro det skulle udtales lige som Villy? Måske Vilye hvis det skal være "mærkeligt" men synes bare ikke det ser helt så rigtigt ud som Vilje, hvis det altså er den udtale i går efter  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.