Min far vil ikke komme på besøg mere ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

FruStolpe

morethanperfect skriver:

Men det kommer jo an på hvordan de bliver opdraget ??
Hans race ligger nederst på , hvilke racer der har bidt flest på verdensplan .. Så det kan ligeså godt slå klik for alle andre racer . 

Ikke enig.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Masig

morethanperfect skriver:

Tja , jeg ved det ik rigtig .. Er i hvert fald lidt skuffet over hans udmelding . 

Kan jeg godt forstå. Ville jeg også være. Men giv det lidt tid og se om ikke han ændrer mening.

Anmeld

18. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu er jeg helt ærlig men jeg er en smule bange for de racer selvom jeg ved de ikke er som medierne gør dem til. 

Så jeg undgår helst at snakke med dem. Jeg elsker hunde. Jeg har også snakket med en masse i de racer... Men jeg ved ikke hvorfor. Jeg er bange for dem.... Måske er det det? 

Jeg har selv hund som gør når der kommer folk. Hun kan godt lyde voldsom. Men det er hun ikke. Hvis vi ved det er folk der ikke lige gider hende så bliver hun lukket ind i et andet rum. 

Anmeld

18. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Og glemte at tilføje at dete er det medieskabte billede af dem, som måske gør at jeg er bange for dem..

men jeg havde bare ladet ham køle af. Så må han lade være med at besøge jer..

Anmeld

18. januar 2015

Skouboe

Personligt ville jeg ikke bryde mig om at være nødt til at skulle hilse på en hund når jeg kommer ind ad døren hos nogen, og jeg ville bestemt ikke bryde mig om at den blev ved med at gø, efter den havde set hvem det var og at det var en der godt måtte være der. Der kan være mange årsager til at jeg ikke lige synes jeg skal hilse på hunden. Jeg kunne have hænderne fulde, være optaget af noget andet, og helt generelt hilser jeg altid på ejeren først. Hunden er i min verden altid nederst i hierakiet, og først når den engang var færdig med at gø, ville jeg hilse på den. Jeg vil ikke belønne den form for adfærd.

Og og forstår så heller ikke at hunden får lov til at fortsætte med at gø af folk, når de er kommet ind ad døren - det er ikke en adfærd jeg ville tolerere hos nogen af de hunde jeg har haft gennem tiden. I min verden er det dårlig opdragelse... og når du selv skriver at din far er utryg ved hunden, forstår jeg overhovedet ikke hvorfor I ikke tager fat i hunden med det samme??

Til gengæld ville det ikke genere mig at det var en muskelhund - jeg har et langt mere problematisk forhold til fx langhårede gravhunde, små aggressive hunde generelt og racerene cocker spaniels (fordi jeg har set mere end en af racen blive aflivet, netop fordi den ud af det blå gik amok og bed).

Jeg synes du skal holde op med at være fornærmet på hundens vegne og forklare din far at I er kede af den adfærd og at I arbejder på at ændre den, og så finde ud af om I ikke kan finde på et kompromis...

Anmeld

4. februar 2015

Krydserfingre

Jeg har også en hund der gør (ret meget!) når nogen kommer ind. Han hopper ikke op eller noget. Jeg prøver da også at få det til at stoppe men hold kæft det er svært! Han gør virkelig meget lige når nogen banker på men stopper selvfølgelig igen. 

Jeg synes det er en meget mærkelig måde din far har udtrykt sig. Han kunne godt have sagt det på en mere rolig måde og forklaret om i ikke kunne træne lidt mere med hunden for så ville han synes det var rarere at besøge jer. Men lad vær med at tænk over det - træn jeres hund så den måske stopper med at gø også kommer din far garanteret tilbage snart på besøg 

Anmeld

26. februar 2015

Stjerneskud84

morethanperfect skriver:

Godaften !

Som sagt bor jeg jo sammen med min kæreste og har gjort det siden Aug. Vi fik hans hund hjem som har været ved hans forældre indtil nu . Han er 4 år , og den sødeste , kærligste hund , som aldrig har gjort noget overhovedet .. Han er muskelhund , men godt opdraget ! Han har aldrig bidt , eller snappet ud efter nogle .. Børnene ligger og putter ved ham om aftenen og han syntes det er såå hyggeligt ! 

MEN , når der kommer gæster , gør han lige kort , fordi han jo har den beskytter adfærd han har , og hans gøen er jo rigtig dyb da han er en stor hund .. Min far har altid haft den mening om hunde , at de bliver som man opdrager dem , og har aldrig haft noget imod muskelhunde overhovedet .. Nu har min far kommet været på besøg hver dag næsten i en uge , og hunden gør jo når han kommer ind , som han jo også gør ved alle andre , og han stopper faktisk først når man siger hej til ham .. Nu har min far sagt i dag , at han ikke ville komme på besøg mere , før hunden var væk ?! 
Hvordan kan man sige sådan ?? Det ligner slet ikke min far og sige sådan overhovedet .. Han sagde at nu havde han givet ham en uge , og han ville ikke finde sig i at få sådan en velkomst når han kom ind af døren .. Jeg sagde så til ham , at sådan gør han ved alle , og at det ikke gør det bedre at hunden kan mærke min far er utryg ved ham .. Men han var totalt strid og gik ud af døren med det samme . Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre .. Min kæreste , jeg og børnene elsker den hund , og vil aldrig nogensinde få ham aflivet bare fordi min far er bange for han bider !? 
Skal jeg bare se tiden an eller hvad ??
Er faktisk rigtig skuffet over min fars måde og opføre sig på ! Hunden er bare en hund , en rigtig god hund faktisk .. Hvordan kan han være sådan .. Han siger at det slår klik for ham en dag og så bider han .. Syns godt nok han er streng . 

Hvor ser den lækker ud 

hvordan er det nu? Vil han stadig ikke komme på besøg? 

Anmeld

26. februar 2015

morethanperfect

Stjerneskud84 skriver:

Hvor ser den lækker ud 

hvordan er det nu? Vil han stadig ikke komme på besøg? 

Han er rigtig lækker .. Nix , han har ikke været her siden . Han siger VI har taget et valg .. Men Hunden er en del af vores familie nu og det må han bare acceptere .. Vi går sku ikke af med hunden bare fordi han er en tøs .. Min veninde , som har været bange for hunde hele livet , har siddet på gulvet og leget med børnene mens hunden har gået rundt mellem dem .. Hun kan ikke li den , men hun gør det alligevel , fordi hun accepterer at nu er her altså bare en hund .. Og hun syns også det er underligt at min far ikke gider komme .. Og siger det er hans eget valg .. Så , det må han selvom .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.