Personligt ville jeg ikke bryde mig om at være nødt til at skulle hilse på en hund når jeg kommer ind ad døren hos nogen, og jeg ville bestemt ikke bryde mig om at den blev ved med at gø, efter den havde set hvem det var og at det var en der godt måtte være der. Der kan være mange årsager til at jeg ikke lige synes jeg skal hilse på hunden. Jeg kunne have hænderne fulde, være optaget af noget andet, og helt generelt hilser jeg altid på ejeren først. Hunden er i min verden altid nederst i hierakiet, og først når den engang var færdig med at gø, ville jeg hilse på den. Jeg vil ikke belønne den form for adfærd.
Og og forstår så heller ikke at hunden får lov til at fortsætte med at gø af folk, når de er kommet ind ad døren - det er ikke en adfærd jeg ville tolerere hos nogen af de hunde jeg har haft gennem tiden. I min verden er det dårlig opdragelse... og når du selv skriver at din far er utryg ved hunden, forstår jeg overhovedet ikke hvorfor I ikke tager fat i hunden med det samme??
Til gengæld ville det ikke genere mig at det var en muskelhund - jeg har et langt mere problematisk forhold til fx langhårede gravhunde, små aggressive hunde generelt og racerene cocker spaniels (fordi jeg har set mere end en af racen blive aflivet, netop fordi den ud af det blå gik amok og bed).
Jeg synes du skal holde op med at være fornærmet på hundens vegne og forklare din far at I er kede af den adfærd og at I arbejder på at ændre den, og så finde ud af om I ikke kan finde på et kompromis...
Anmeld