Min far vil ikke komme på besøg mere ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

morethanperfect

mpr skriver:

Dyr er en del af familien og man skiller sig ikke bare af med den.. Men når det er sagt så har jeg gjort næsten det samme bare overfor min mor.. Hendes hund er også rigtig kærlig og legesyg, men hans gøen og aktive adfærd (man følte man blev væltet når man kom ind) der sagde jeg altså også stop for jeg var utryg ved den og sagde jeg kom ikke på besøg igen før hun havde fået den lært at lade være.. og det gjorde hun så jeg vil ikke være utryg når jeg kommer et sted, det er ejerne der skal opdrage dyret, ikke folk der kommer som skal tilpasse sig efter dyret.. Altså så længe at dyret bliver behandlet ordentligt. 

Okay .. Men ham her gør kun , altså han hopper hverken op eller noget som helst .. Og hvis vi siger han skal gå ind og lægge sig gør han det også . Syns bare det er en underlig holdning han har når han altid har været glad for hunde .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Masig

morethanperfect skriver:

Tja . Jeg syns i hvert fald bare han har overreageret helt vildt .. Især når han altid er været glad for hunde syns jeg bare det er vildt underligt .. 

Meget... men der må vel være en forklaring...

Anmeld

18. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
morethanperfect skriver:

Nej hunden kan jo mærke når vi syns det er okay at der kommer gæster .. Men han stopper hurtigere når man lige siger hej til ham .. Og jeg kan heller ikke se nogen grund til ikke at skulle sige hej til ham . Han er en del af familien .. Det ville være det samme hvis han ikke sagde hej til mig når han kom ind af døren .. 

Nu er det jo ikke alle der er vilde med hunde... 

Vi har selv hund, men når der kommer folk hos os tages der hensyn til dem som er bange for hunde som fx min lille nevø. Ville aldrig "tvinge" folk til at hilse min hund. Min hund er også en stor del af vores familie, men vil altid være nederst i hierakiet, ganske som det skal være.

Anmeld

18. januar 2015

morethanperfect

FruStolpe skriver:

Det eneste underlige jeg kan se er at han ikke fra start har meldt klart ud. 

Du er nok nød til bare at respekterer din fars valg, om du er enig eller ej.

Vi har selv valgt ikke at komme i hjem med muskelhunde med mindre de bliver lukket ud/væk... Og vi har altså altid selv haft "alm" stor hund 

Måske han kommer på andre tanker, ellers må du jo se om ikke du kan hjælpe ham lidt på vej 

Han har altid været glad for hunde så syns virkelig det er underligt han pludselig er sådan der . 
Selv labrador og golden retriver har bidt flere mennesker på verdensplan end hans race , og alligevel siger min far at det sikkert slår klik for ham en dag .. 

Jeg vil også gerne respekterer det , for hunden er en del af vores familie nu . Så det er egentlig hans eget valg om han vil komme her eller ej .. En hund er en hund i vores verden . Og så længe de ikke gør noget eller har gjort , skal de ikke behandles anderledes .. 

Anmeld

18. januar 2015

morethanperfect

Masig skriver:

Meget... men der må vel være en forklaring...

Tja , jeg ved det ik rigtig .. Er i hvert fald lidt skuffet over hans udmelding . 

Anmeld

18. januar 2015

morethanperfect

Mom skriver:

Nu er det jo ikke alle der er vilde med hunde... 

Vi har selv hund, men når der kommer folk hos os tages der hensyn til dem som er bange for hunde som fx min lille nevø. Ville aldrig "tvinge" folk til at hilse min hund. Min hund er også en stor del af vores familie, men vil altid være nederst i hierakiet, ganske som det skal være.

Her tages også hensyn , men han har hele tiden givet udtryk for at det kommer an på hvordan man opdrager dem .. Så syns det er underligt han pludselig kommer med den udmelding .. Og de sidste par gange han har været her , har han da snakket med ham , givet ham godbidder osv. Så fatter ikke hvorfor han lige pludselig er vendt 180 grader . 

Anmeld

18. januar 2015

FruStolpe

morethanperfect skriver:

Han har altid været glad for hunde så syns virkelig det er underligt han pludselig er sådan der . 
Selv labrador og golden retriver har bidt flere mennesker på verdensplan end hans race , og alligevel siger min far at det sikkert slår klik for ham en dag .. 

Jeg vil også gerne respekterer det , for hunden er en del af vores familie nu . Så det er egentlig hans eget valg om han vil komme her eller ej .. En hund er en hund i vores verden . Og så længe de ikke gør noget eller har gjort , skal de ikke behandles anderledes .. 

Jeg er nu enig med din far, men det behøver vi ikke komme ind på. 

Dit hjem, dine regler. Og så må han jo selv vælge om han vil komme der. 

Anmeld

18. januar 2015

mpr

morethanperfect skriver:

Okay .. Men ham her gør kun , altså han hopper hverken op eller noget som helst .. Og hvis vi siger han skal gå ind og lægge sig gør han det også . Syns bare det er en underlig holdning han har når han altid har været glad for hunde .. 

Jeg har nu også altid været glad for hunde og er det stadig.. men jeg går ikke hen og siger hej til en hund der gør og/eller bliver ved med at gø til man har sagt hej til den?  Indtil i har lært den det må i acceptere at han ikke kommer og så måske besøge ham i stedet.. men når den har lært det så skal han også acceptere at hunden ikke skal væk

Anmeld

18. januar 2015

morethanperfect

FruStolpe skriver:

Jeg er nu enig med din far, men det behøver vi ikke komme ind på. 

Dit hjem, dine regler. Og så må han jo selv vælge om han vil komme der. 

Men det kommer jo an på hvordan de bliver opdraget ??
Hans race ligger nederst på , hvilke racer der har bidt flest på verdensplan .. Så det kan ligeså godt slå klik for alle andre racer . 

Anmeld

18. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
morethanperfect skriver:

Her tages også hensyn , men han har hele tiden givet udtryk for at det kommer an på hvordan man opdrager dem .. Så syns det er underligt han pludselig kommer med den udmelding .. Og de sidste par gange han har været her , har han da snakket med ham , givet ham godbidder osv. Så fatter ikke hvorfor han lige pludselig er vendt 180 grader . 

Lige det med din far kan jeg godt følge dig i. Jeg reagerede også blot på din kommentar med st du ikke kunne forstå hvis folk der kom i dit hjem ikke ville hilse på hunden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.