Min far vil ikke komme på besøg mere ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

Masig

morethanperfect skriver:

Tusind tak for svar !

Han har levet i 2 år sammen med 2 andre hunde som også har gøet når der kom gæster , og der blev ikke gjort noget som helst ved det derude .. Men det jo klart vi prøver og vende ham lidt af med det .. Jeg syns også det skide irriterende , men sådan er det jo bare .. 

Sagde også til ham tidligere at så vare det bare ærgeligt , og jeg blve måske lidt sur på ham , og spurgte om han så ikke ville se sine børnebørn indtil hunden engang blev gammel og døde .. Og så sagde han bare at var VORES valg .. 

Tror ikke der er nogle der synes det er fedt med hunde der gør men det er jo trods alt deres natur...

kan være han bare lige skal køle lidt ned og have tid til at tænke lidt over hvad han går glip af ved det valg. For ja det er da jeres valg at beholde hunden, men det er da hans valg at fravælge sin datter og børnebørn pga en larmende men ellers ganske harmløs hund... synes altså det er ham der træffer det forkerte valg.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

morethanperfect

migxher skriver:

Jeg kan nu godt forstå at din far ikke bryder sig om sådan en velkomst, det ville jeg Heller ikke. Og jeg ville I den grad forvente at folk kunne opdrage deres hund så den ikke gør og er voldsom overfor gæster. At man så skal sige hej til hunden Før den stopper forstår jeg ikke. Hvad så hvis man som gæst ikke har lyst til at sige hej til hunden.??

Og ja man kan altså godt opdrage en hund til at lade Være med at gø når der kommer folk. 

Kan i ikke lave en aftale om at når din far er hos jer er hunden på sit tæppe eller et andet sted som ikke lige er op af din far. 

Og ellers må i jo acceptere at din far ikke vil komme hos jer så må i jo komme og besøge ham istedet. 

Og jeg indrømmer gerne at de der muskelhunde eller hvad ma  nu kalder dem, det er ikke hunde jeg bryder mig om og jeg holder mig fra dem sår vidt som mulig. Måske din far har det på samme måde. 

Hunden har været ved hans forældre i 2 år , og der er ikke blevet gjort en skid mht. gøren , hverken på ham , eller deres andre hunde .. Vi er i gang med at lære ham , igen , at han ikke skal gø . Men han har kun været her i en uge , og så hurtigt lærer de altså ikke lige

Han er på ingen måde voldsom overfor gæster , og min far har altid været glad for hunde , også selvom de har gøet når man kom på besøg .. Og det er jo meget normalt at hun kommer ud når der kommer gæster .. Det er jo klart de beskytter huset .. 

Jeg accepterer også han ikke vil komme her , jeg syns bare det er en dårlig holdning han har til det 

Anmeld

18. januar 2015

morethanperfect

Masig skriver:

Tror ikke der er nogle der synes det er fedt med hunde der gør men det er jo trods alt deres natur...

kan være han bare lige skal køle lidt ned og have tid til at tænke lidt over hvad han går glip af ved det valg. For ja det er da jeres valg at beholde hunden, men det er da hans valg at fravælge sin datter og børnebørn pga en larmende men ellers ganske harmløs hund... synes altså det er ham der træffer det forkerte valg.. 

Lige præcis . Og det er jo ikke fordi han bliver ved med at gø . Han stopper jo igen når man hilser og snakker med ham .. Men min far har åbenbart været utryg ved ham , hvilket jeg overhovedet ikke kan forstå .. 

Anmeld

18. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes din far lige skal have tid til at køle ned, mon ik han kan se at han har reageret for hurtigt?

Dernæst hvad nu hvis man ik vil hilse eller kæle hunden, bliver den så ved?

Fodnote: Vi har hund og den hilser også, men gør aldrig når der kommer nogle ind ad hoveddøren og har aldrig gjort det, så det er ikke alle hundes natur.

Anmeld

18. januar 2015

Masig

migxher skriver:

Jeg kan nu godt forstå at din far ikke bryder sig om sådan en velkomst, det ville jeg Heller ikke. Og jeg ville I den grad forvente at folk kunne opdrage deres hund så den ikke gør og er voldsom overfor gæster. At man så skal sige hej til hunden Før den stopper forstår jeg ikke. Hvad så hvis man som gæst ikke har lyst til at sige hej til hunden.??

Og ja man kan altså godt opdrage en hund til at lade Være med at gø når der kommer folk. 

Kan i ikke lave en aftale om at når din far er hos jer er hunden på sit tæppe eller et andet sted som ikke lige er op af din far. 

Og ellers må i jo acceptere at din far ikke vil komme hos jer så må i jo komme og besøge ham istedet. 

Og jeg indrømmer gerne at de der muskelhunde eller hvad ma  nu kalder dem, det er ikke hunde jeg bryder mig om og jeg holder mig fra dem sår vidt som mulig. Måske din far har det på samme måde. 

Man kan selvfølgelig godt træne sin hund til at gø mindre men det er ikke alle hunde man kan vænne helt af med det. Det kommer også an på deres gener og personlighed. Og egentlig synes jeg heller ikke det er helt fair overfor hunden. Det er jo deres måde at kommunikere på. Selvfølgelig er det træls for både gæster og ejer, men personligt finder jeg faktisk noget tryghed i at vide, at hunden reagere når der kommer nogle. Da jeg boede hjemme havde vi indbrud midt om natten mens vi lå og sov og hunden sagde ikke noget. Så synes jeg altså det er rart at vide at hunden passer på... 

Anmeld

18. januar 2015

Masig

morethanperfect skriver:

Lige præcis . Og det er jo ikke fordi han bliver ved med at gø . Han stopper jo igen når man hilser og snakker med ham .. Men min far har åbenbart været utryg ved ham , hvilket jeg overhovedet ikke kan forstå .. 

Måske han skulle have lidt tid sammen med hunden og lære den at kende... men ellers kan i måske lave en aftale om at i holder hunden tilbage når han kommer så han lige kan komme ind ad døren men at han så også lige siger hej til den bagefter. Sådan et slags kompromis hvor i så viser at i gerne vil gøre lidt for det men at han også skal lære at acceptere hunden...

Anmeld

18. januar 2015

mpr

morethanperfect skriver:

Godaften !

Som sagt bor jeg jo sammen med min kæreste og har gjort det siden Aug. Vi fik hans hund hjem som har været ved hans forældre indtil nu . Han er 4 år , og den sødeste , kærligste hund , som aldrig har gjort noget overhovedet .. Han er muskelhund , men godt opdraget ! Han har aldrig bidt , eller snappet ud efter nogle .. Børnene ligger og putter ved ham om aftenen og han syntes det er såå hyggeligt ! 

MEN , når der kommer gæster , gør han lige kort , fordi han jo har den beskytter adfærd han har , og hans gøen er jo rigtig dyb da han er en stor hund .. Min far har altid haft den mening om hunde , at de bliver som man opdrager dem , og har aldrig haft noget imod muskelhunde overhovedet .. Nu har min far kommet været på besøg hver dag næsten i en uge , og hunden gør jo når han kommer ind , som han jo også gør ved alle andre , og han stopper faktisk først når man siger hej til ham .. Nu har min far sagt i dag , at han ikke ville komme på besøg mere , før hunden var væk ?! 
Hvordan kan man sige sådan ?? Det ligner slet ikke min far og sige sådan overhovedet .. Han sagde at nu havde han givet ham en uge , og han ville ikke finde sig i at få sådan en velkomst når han kom ind af døren .. Jeg sagde så til ham , at sådan gør han ved alle , og at det ikke gør det bedre at hunden kan mærke min far er utryg ved ham .. Men han var totalt strid og gik ud af døren med det samme . Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre .. Min kæreste , jeg og børnene elsker den hund , og vil aldrig nogensinde få ham aflivet bare fordi min far er bange for han bider !? 
Skal jeg bare se tiden an eller hvad ??
Er faktisk rigtig skuffet over min fars måde og opføre sig på ! Hunden er bare en hund , en rigtig god hund faktisk .. Hvordan kan han være sådan .. Han siger at det slår klik for ham en dag og så bider han .. Syns godt nok han er streng . 

Dyr er en del af familien og man skiller sig ikke bare af med den.. Men når det er sagt så har jeg gjort næsten det samme bare overfor min mor.. Hendes hund er også rigtig kærlig og legesyg, men hans gøen og aktive adfærd (man følte man blev væltet når man kom ind) der sagde jeg altså også stop for jeg var utryg ved den og sagde jeg kom ikke på besøg igen før hun havde fået den lært at lade være.. og det gjorde hun så jeg vil ikke være utryg når jeg kommer et sted, det er ejerne der skal opdrage dyret, ikke folk der kommer som skal tilpasse sig efter dyret.. Altså så længe at dyret bliver behandlet ordentligt. 

Anmeld

18. januar 2015

morethanperfect

Mom skriver:

Jeg syntes din far lige skal have tid til at køle ned, mon ik han kan se at han har reageret for hurtigt?

Dernæst hvad nu hvis man ik vil hilse eller kæle hunden, bliver den så ved?

Fodnote: Vi har hund og den hilser også, men gør aldrig når der kommer nogle ind ad hoveddøren og har aldrig gjort det, så det er ikke alle hundes natur.

Nej hunden kan jo mærke når vi syns det er okay at der kommer gæster .. Men han stopper hurtigere når man lige siger hej til ham .. Og jeg kan heller ikke se nogen grund til ikke at skulle sige hej til ham . Han er en del af familien .. Det ville være det samme hvis han ikke sagde hej til mig når han kom ind af døren .. 

Anmeld

18. januar 2015

FruStolpe

Det eneste underlige jeg kan se er at han ikke fra start har meldt klart ud. 

Du er nok nød til bare at respekterer din fars valg, om du er enig eller ej.

Vi har selv valgt ikke at komme i hjem med muskelhunde med mindre de bliver lukket ud/væk... Og vi har altså altid selv haft "alm" stor hund 

Måske han kommer på andre tanker, ellers må du jo se om ikke du kan hjælpe ham lidt på vej 

Anmeld

18. januar 2015

morethanperfect

Masig skriver:

Måske han skulle have lidt tid sammen med hunden og lære den at kende... men ellers kan i måske lave en aftale om at i holder hunden tilbage når han kommer så han lige kan komme ind ad døren men at han så også lige siger hej til den bagefter. Sådan et slags kompromis hvor i så viser at i gerne vil gøre lidt for det men at han også skal lære at acceptere hunden...

Tja . Jeg syns i hvert fald bare han har overreageret helt vildt .. Især når han altid er været glad for hunde syns jeg bare det er vildt underligt .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.