Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Undskyld, men jeg kan altså kun småigrine lidt af din kæreste/mand

Han vil ikke have fælles økonomi, men hvis du mangler penge, så skal du bare sige til, så betaler han. Han betaler ture osv. 

Jeg er helt med på det du har skrevet, med at han er flink til at betale,  men når han sagens kan betale hvis du mangler noget osv, så kan jeg altså slet ikke se problemet i og få fælles økonomi????  For så "bruger" du jo af hans penge, som i begge ikke kan li tanken om, med at bruge hinandens penge. 

Det er sgu lidt indviklet at skrive og forklaremen håber du måske forstå hvad jeg mener

I er en familie, far mor og barn, det er da på tide i os Gør ting som en familie, så som fælles økonomi hjælper hinanden, imødekommer hinandens ideer osv. 

Det med bilen er for mig en smule barnligt at hvis du stopper med at betale til den, så må du hellere ikke køre i den. 

Det vil sige hvis du betaler den næste seng i skal have, så må manden ikke sove i den før han betaler for at sove i den

Eller næste gang wc.et skal udskiftes, hvis manden betaler det, så må du først bruge det, hvis du betaler for det

Men kan kun råde som alle andre 

Lav madplan 

Tjek om fryser køleskab tumbler osv er i den rigtige energiklasse 

Drop indkøb af fast food

Gem alle rester i får tilbage efter måltiderne, noget kan bruges til pålæg dagen efter, andet kan fryses ned til måske biksemad til et andet tidspunkt, eventuelt fryse rester af aftensmad ned og bruge det som madpakke til arbejde. 

Ikke købe tøj smykker sko osv i tide og utide., general så drop alle impulskøb, tænk tanken, når du står og vil købe noget, at du jo ikke manglede det inden du tog hjemmefra. 

tjek om du kan få billige mobil selvskabt, billiger fagforening, osv. 

Rydde op i ting, og se om noget bare ligger og samler støv, så det eventuelt kan sælges i stedet for. 

Hvis i bor i lejlighed så måske se om i kan finde billeder bolig, hvis i bor i hus, så skift til den lille tv pakke. 

Den med bilen er min egen ide. Syntes ikke det er fair hvis jeg bruger den som jeg gør nu uden at betale til den. Det er slet ikke noget han har sagt. Det er udelukket min ide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg tjener for lidt i forhold til hvad jeg/vi bruger. Når alt er betalt har jeg ca 4100 kr tilbage at købe mad for samt benzin til bilen men jeg ender altid i minus hver måned og det skal være slut nu! Jeg er kun ansat på 28 timer. Min kæreste og jeg har fælles budget men ikke fælles økonomi. Det ønsker manden ikke. Jeg ser 2 muligheder i hvad jeg kan gøre:

1. Gå af med bilen så det kun er min kæreste der kører i den og betaler til den. Hvis jeg vælger det skal jeg undersøge med mit arbejde om jeg må møde en halv time senere hver dag jeg skal møde så jeg kan nå bussen.

2: Finde et andet fast arbejde eller et afløser arbejde ved siden af for at tjene flere penge.

Det skal siges at jeg er virkelig glad for mit arbejde. Har de bedste arbejdsopgaver og kollegaer og vil nødig sige op hvis det kan undgåes. Men jeg er også godt klar over at man skal kunne leve.

Hvad havde I gjort/valgt og hvorfor?

Hold nu op et bæforhold I har rent økonomisk, millimeterdemokrati fungerer bare ikke, når man er en familie, så er man fælles om alt og går ikke i små sko.

Løsningen må være, at DU overfører 2000 kr til manden, der så handler ALT ind en måned, og så kan det være, at han pludselig udvikler en spontan team-følelse og godt kan se, at det er svært med  den indstilling, han udviser.....for du kan jo ikke bare betale lidt mere sidst på måneden, hvis det kniber, og han vil jo ikke lave madplaner og slet ikke have fællesøkonomi.

Anmeld

31. december 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Den med bilen er min egen ide. Syntes ikke det er fair hvis jeg bruger den som jeg gør nu uden at betale til den. Det er slet ikke noget han har sagt. Det er udelukket min ide.

Det er så fair nok men er der ikke andre steder du måske kunne spare? Måske spare penge på  tøj, make up, sko, rygning, frisør, café besøg osv?

Anmeld

31. december 2014

namaha

Tænker lidt, om du ikke kan få en kort som ikke kan trækkes over. Og låst dine konti så du ikke tager penge fra steder hvor der ikke står penge? 

Vi havde samme problem der gik vi ned i banken og sage at nu skulle det stoppe, også fandt vi den løsning, at vores kort skulle være låst, vores konti er låst så hvis det står penge i overskud så kan vi ikke hæve/bruge dem med mindre vi ringer til banken og får dem til at overføre.

det har hjulpet her, vi har ikke haft minus i næsten 4 måneder nu

Anmeld

31. december 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Det er så fair nok men er der ikke andre steder du måske kunne spare? Måske spare penge på  tøj, make up, sko, rygning, frisør, café besøg osv?

De ting du har nævnt køber jeg aldrig så det kan jeg ikke spare på.... 

Anmeld

31. december 2014

Wik

Anonym skriver:

Tror du misforstår. Det er kun MIG der har ca. 4000 kr tilbage at leve for når alt er betalt. Min kæreste har sine penge til sig selv når alt er betalt. Han går aldrig i minus men han tjener også mere end hvad jeg gør. 

Når du siger dig, er det så sig alene ? Har du 4000 til benzin og mad på en måned og han har så også penge til mad  

Anmeld

31. december 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hvad med børnepasningen, den har vel også en værdi i sig selv og skal i dele alt op, så kunne i jo også regne det med. Gætter på det er dig der står for langt de fleste timer der når du arbejder det mindre end ham...

Anmeld

31. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Har nævnt den med madplan for min kæreste men det er han ikke interesseret i desværre....

måske i så kunne tænke over hvilke varer i køber når i handler.

og om alle køreture i bilen er lige vigtige.

Anmeld

31. december 2014

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Når du siger dig, er det så sig alene ? Har du 4000 til benzin og mad på en måned og han har så også penge til mad  

Ja nemlig.

Anmeld

31. december 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja nemlig.

Du skriver du er sosu assistent, kan du ikke blive ansat i activ Care? Der får man en god løn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.