Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.647 visninger
54 svar
25 synes godt om
30. december 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg tjener for lidt i forhold til hvad jeg/vi bruger. Når alt er betalt har jeg ca 4100 kr tilbage at købe mad for samt benzin til bilen men jeg ender altid i minus hver måned og det skal være slut nu! Jeg er kun ansat på 28 timer. Min kæreste og jeg har fælles budget men ikke fælles økonomi. Det ønsker manden ikke. Jeg ser 2 muligheder i hvad jeg kan gøre:

1. Gå af med bilen så det kun er min kæreste der kører i den og betaler til den. Hvis jeg vælger det skal jeg undersøge med mit arbejde om jeg må møde en halv time senere hver dag jeg skal møde så jeg kan nå bussen.

2: Finde et andet fast arbejde eller et afløser arbejde ved siden af for at tjene flere penge.

Det skal siges at jeg er virkelig glad for mit arbejde. Har de bedste arbejdsopgaver og kollegaer og vil nødig sige op hvis det kan undgåes. Men jeg er også godt klar over at man skal kunne leve.

Hvad havde I gjort/valgt og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Har du måske mulighed for at gå op i tid på dit nuværende arbejde?

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Har du måske mulighed for at gå op i tid på dit nuværende arbejde?

Det har jeg spurgt om mange gange men det er der desværre ikke. Jeg tager også alle de ekstra vagter jeg kan og nogle få måneder er der da også plus på kontoen når måneden er forbi de gange jeg har taget en del ekstra vagter. Men det er usikkert og uholdbart i længden...

Anmeld

30. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Sagen er den at jeg tjener for lidt i forhold til hvad jeg/vi bruger. Når alt er betalt har jeg ca 4100 kr tilbage at købe mad for samt benzin til bilen men jeg ender altid i minus hver måned og det skal være slut nu! Jeg er kun ansat på 28 timer. Min kæreste og jeg har fælles budget men ikke fælles økonomi. Det ønsker manden ikke. Jeg ser 2 muligheder i hvad jeg kan gøre:

1. Gå af med bilen så det kun er min kæreste der kører i den og betaler til den. Hvis jeg vælger det skal jeg undersøge med mit arbejde om jeg må møde en halv time senere hver dag jeg skal møde så jeg kan nå bussen.

2: Finde et andet fast arbejde eller et afløser arbejde ved siden af for at tjene flere penge.

Det skal siges at jeg er virkelig glad for mit arbejde. Har de bedste arbejdsopgaver og kollegaer og vil nødig sige op hvis det kan undgåes. Men jeg er også godt klar over at man skal kunne leve.

en ide kunne også være at se på hvor meget i kører og lave madplan.

hvad bruger i kun på mad og til hvormange.

og hvad bruger i kun på benzin.

Anmeld

30. december 2014

debbie19

har i lavet et buget så i kan se om der er noget spild nogle steder?

Anmeld

30. december 2014

B&J

du skriver du har 4000 tilbage... jamen så 2000kr til mad og hvis kæreste også giver mad jamen det er mere ind rigeligt hvis ikke mindre. også er der jo også 2000kr til bilen....

Tjek tilbud

lav mad plan (gå kun efter den)

her hjemme har vi til mad 3000-3500kr om måneden men det bruger vi aldrig... vi tjekker altid fryseren først også laver mad plan og tjekker om der er noget vi skal have osv.

Anmeld

30. december 2014

esioul

Anonym skriver:

hvilket fag arbejder du indenfor? 

Anmeld

30. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Betaler din mand ikke til maden? for hvis i lagde 2000 hver, burde der da være penge nok.

Hvor mange er i? 

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

en ide kunne også være at se på hvor meget i kører og lave madplan.

hvad bruger i kun på mad og til hvormange.

og hvad bruger i kun på benzin.

Har nævnt den med madplan for min kæreste men det er han ikke interesseret i desværre....

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

debbie19 skriver:

har i lavet et buget så i kan se om der er noget spild nogle steder?

Hvordan tænker du??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.