Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

du skriver du har 4000 tilbage... jamen så 2000kr til mad og hvis kæreste også giver mad jamen det er mere ind rigeligt hvis ikke mindre. også er der jo også 2000kr til bilen....

Tjek tilbud

lav mad plan (gå kun efter den)

her hjemme har vi til mad 3000-3500kr om måneden men det bruger vi aldrig... vi tjekker altid fryseren først også laver mad plan og tjekker om der er noget vi skal have osv.

Jeg vil tro at vi bruger omkring de 4000 kr til mad til 3 voksne og 1 barn. Og det er som du selv skriver 2000 kr per mand. Og så 2000 kr til benzin og andet. Men benzin deler vi også så kan simpelthen ikke finde ud af hvor alle de penge ryger hen?? 

Madplan er kæresten desværre ikke med på.

Når der er noget på tilbud kan vi godt finde på at købe madvarer f.eks hakket oksekød og så fryse det ned i 500 grams portioner. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

hvilket fag arbejder du indenfor? 

Jeg arbejder som Sosu assistent på et rehabiliteringssted. De kan ansætte i og åh så mange afløser men stadig ikke give mig flere timer  Syntes det er unfair når de godt ved at jeg gerne vil arbejde og have flere timer. 

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Betaler din mand ikke til maden? for hvis i lagde 2000 hver, burde der da være penge nok.

Hvor mange er i? 

Jo. Vi deler det lige op hver gang jeg har været ude og handle. Vi bruger mobilpay så sender ham altid en anmodning af det halve jeg har handlet for.

Vi er 2 voksne og 1 barn.

Anmeld

30. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jo. Vi deler det lige op hver gang jeg har været ude og handle. Vi bruger mobilpay så sender ham altid en anmodning af det halve jeg har handlet for.

Vi er 2 voksne og 1 barn.

Jeg tror i skal have et fast beløb hver uge/måned. For det nytter jo ikke at dubare gå ud og handler,  for så ved du jo ikke præcis hvad der bliver brugt hver måned. 

Skriv ned hvad i mangler og hold jer til det, gå i flere butikker, tilbudsaviser..

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg tror i skal have et fast beløb hver uge/måned. For det nytter jo ikke at dubare gå ud og handler,  for så ved du jo ikke præcis hvad der bliver brugt hver måned. 

Skriv ned hvad i mangler og hold jer til det, gå i flere butikker, tilbudsaviser..

Jeg kunne bare gemme boner og så regne det hele sammen den sidste dag i måneden??

Anmeld

30. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Jeg kunne bare gemme boner og så regne det hele sammen den sidste dag i måneden??

Det lyder til det for dig er meget bedre at ha pengene i hånden, så du kan se hvor mange og hvor hurtigt i bruger dem....

Fint at studere bonner.... Men det hjælper ikke hvis du/i kigger på brugte penge i ikke har... Det er for nemt at køre et kort igennem og gå i minus....

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Det lyder til det for dig er meget bedre at ha pengene i hånden, så du kan se hvor mange og hvor hurtigt i bruger dem....

Fint at studere bonner.... Men det hjælper ikke hvis du/i kigger på brugte penge i ikke har... Det er for nemt at køre et kort igennem og gå i minus....

Ja, jamen du har ret. Kan godt være at jeg skal prøve at hæve kontanter istedet for bare at bruge dankortet og se om det kan hjælpe.

Anmeld

30. december 2014

lineog4

Vi hæver 600 kr hver uge hver især. Dvs. 1200 til alt. Det at pengene er synlige hjælper  meget - og overskuddet  hver uge ligges i en opsparingsbøtte. Jeg har så ikke  dankort med ud at købe ind  og en indkøbsliste.... når vi holder  det sparer  vi mange penge

Anmeld

30. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jamen så er det jo for sent, så er pengene jo brugt. Hvordan skal det hjælpe fremad!

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jamen så er det jo for sent, så er pengene jo brugt. Hvordan skal det hjælpe fremad!

For at se hvor meget vi bruger om måneden og se om der evt. er for meget impulskøb og køb der er unødvendige....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.