Anonym skriver:
min ældste søster, hendes mand, datter og mor skulle komme igår..
Min mor jeg jeg bliver enige om at vi spiser kl 18, da vi står for maden..
Min søster med familie træder ind af døren kl 17 - ej skal vi først spise kl 18, jeg er sulten! (Min søster)
Jeg har selv lavet rødkål, dette varmer vi før og sætter i "høkasse" (min seng) Vores elektrisitet er ikke så godt - kører ovnen kan kun to plader varme ellers smækker strømmen.. Da det er varmet smager jeg på det og siger at jeg synes det smager sært (synes jeg også den 23., hvor jeg lavede det) Min søster smager åbner skabet til skraldespanden og spytter det ud! Det var strid - måske fordi jeg havde tyggegummi i munden før... Min mor smager og siger det er udemærket..
Jeg vil lave æbler med gele og har derfor lånt en transportabel kogeplade via fb.. Den er meget langsom om at komme i gang.. "Vi kan da bare droppe de æbler"
Vi sætter os til bords - med alt...
Så til risalamanden... -så var der for groft hakket mandler i og så var der for mange mandler i! Fik dog her sagt at så kan hun selv lave det næste gang...
Så skulle der danses om træet og vi fik sunget nogle flere sange end forventet...
Gavetid og kl var kun 20... Hos mig får en en gave og pakker op og så får næste, så alle kan se hvad man får.. Jeg fandt pakker og pigerne skiftes til at dele ud.. Ej vi er end ikke begyndt på denne side! Ja og der står også nogle i hjørnet! nu skal der tempo på! Deres datter var også ad hendes far at denne måde gad hun ikke - hun ville have sine gaver!
Kl 22 var gaverne delt ud - intet hygge eller pause til slik og sodavand/øl - vi skulle jo videre!
Jeg gør meget ud af julen og elsker julen.. Jeg laver rødkål, købte i år både and og flæskesteg, da jeg ved de to ikke er vilde med and, der er lavet 4 slags konfekt, saltede og brændte mandler, masser af slik og drikkelse.. Bordpynten tog et par timer at lave.. Dette er der ingen der beder mig om, men det hører til MIN jul og jeg forventer ikke at mine gæster er lige så vilde med julen, men almindelig høflighed er vel på sin plads? Jeg holder julen altså mine traditioner.. De har holdt jul hos os 3-4 gange, så de ved vi venter på hinanden med gaver, hvorfor så sidde og mugge og halvsove? Jeg synes det er respektløs, så kan man sige nej tak...
Bare fordi det er dig der holder julen, kan man da godt være lidt fleksibel, tænke lidt længere.
Nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er, men måske hun(niecen) var træt og derfor de gerne bare vil have alle gaverne ud.
Vi var hos min bror i år, og der bliver man spurgt før noget sker.
Min søster, svoger, far og jeg hader at danse om juletræet, skal vi så tvinges fordi det ikke er os der holder den, fordi det er værtens valg. ??
Da vi skulle have gaver, spurgte min bror/Svigerinde; Skal vi tage en gave af gangen eller bare dele ud? Hvorfor halvsove?? Fordi man er træt...
Vi blev nød til at aflyse en ting, som var en familietradition, fordi det blev for sent, og sådan var det.
Det med maden, kunne jeg sikkert også have sagt, fordi jeg var sulten. Vi satte chips frem, så kunne man spise dem, få noget at drikke.
Hvis de ikke har brokket sig før, kan det være at de har haft en dårlig dag...