Hvor meget følte/føler i jer ensomme i jeres barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2014

EnGodMor

Hvad gjorde at du ik fælte dig ensom? Er der en opskrift ??  

He hejeg ved ikke om det er en go opskrift

Men første gang var jeg ikke i mødregruppe. 

Anden gang valgte jeg mødregruppe. 

Og tredje gang valgte jeg at jeg ikke havde brug for at være i mødregruppe. 

Alle tre barsler har jeg elsket at gå hjemme, jeg elsker at forberede ting og være kreativ og være i naturen. 

Så alle tre gange har jeg lavet kreative ting hjemme, enten selv, eller sammen med mine børn. 

Køreture til stranden

I Skoven

taget i Legestuer

hos bedsteforældre

I svømmehallen

Veninde besøg 

På boldbane med børnene

Fisketur med børnene 

Klar gjort aftensmad med børnene

Bagt 

Inviterede  bedsteforældre, naboerne eller veninder til kaffe og kage. 

Og et hav af andre ting 

Jeg har hver dag snakket med nogen, fx bare en kort samtale med naboen har Været ganske fint til mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

He hejeg ved ikke om det er en go opskrift

Men første gang var jeg ikke i mødregruppe. 

Anden gang valgte jeg mødregruppe. 

Og tredje gang valgte jeg at jeg ikke havde brug for at være i mødregruppe. 

Alle tre barsler har jeg elsket at gå hjemme, jeg elsker at forberede ting og være kreativ og være i naturen. 

Så alle tre gange har jeg lavet kreative ting hjemme, enten selv, eller sammen med mine børn. 

Køreture til stranden

I Skoven

taget i Legestuer

hos bedsteforældre

I svømmehallen

Veninde besøg 

På boldbane med børnene

Fisketur med børnene 

Klar gjort aftensmad med børnene

Bagt 

Inviterede  bedsteforældre, naboerne eller veninder til kaffe og kage. 

Og et hav af andre ting 

Jeg har hver dag snakket med nogen, fx bare en kort samtale med naboen har Været ganske fint til mig

Jeg aner slet ikke hvor jeg skal finde tid til alt det.!! Det er for mig som st stræbe efter at finde guld for enden af regnbuen! 

Jeg er heldig hvis jeg får morgenmad før kl 12! 

Kald mig doven, det er bestemt ikke fordi jeg er doven. Men den lille lader mig sjældent få pause! Jeg er stort set afladet inden klokken er 11 om formiddagen. Bare det at kunne få en lur midt på dagen synes umuligt. Og jeg har ikke nogen der kan komme og passe den lille, for så kan jeg slet ikke finde ro, da jeg føler jeg skal opvarte , også selvom jeg ikke skal. 

Jeg har heller ikke kørekort og vi ejer ikke bil. Så det bliver desværre heller ikke til så mange besøg hos folk.

Fuck en masse undskyldninger, men det er virkelig sådan det er, og jeg kan slet ikke se hvor jeg skulle finde tiden eller overskuddet til at bage, og være den perfekte mor som det tydeligt lyder som om du er. Det er rigtig fedt forvdig og gid det var mig. Det er det bare ikke, og det bliver det nok heller aldrig  

Anmeld

23. december 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Jeg aner slet ikke hvor jeg skal finde tid til alt det.!! Det er for mig som st stræbe efter at finde guld for enden af regnbuen! 

Kald mig doven, det er bestemt ikke fordi jeg er doven. Men den lille lader mig sjældent få pause! Jeg er stort set afladet inden klokken er 11 om formiddagen. Bare det at kunne få en lur midt på dagen synes umuligt. Og jeg har ikke nogen der kan komme og passe den lille, for så kan jeg slet ikke finde ro, da jeg føler jeg skal opvarte , også selvom jeg ikke skal. 

Jeg har heller ikke kørekort og vi ejer ikke bil. Så det bliver desværre heller ikke til så mange besøg hos folk.

Fuck en masse undskyldninger, men det er virkelig sådan det er, og jeg kan slet ikke se hvor jeg skulle finde tiden eller overskuddet til at bage, og være den perfekte mor som det tydeligt lyder som om du er. Det er rigtig fedt forvdig og gid det var mig. Det er det bare ikke, og det bliver det nok heller aldrig  

Har i en rytme med tingene? 

Med vores den første spiste jeg os først morgenmad sent eller os spiste jeg ikke.

Jeg fik dårlig nok bad., osv, men fik efter noget tid lavet en super rytme, hvor tingene faktisk blev gjort på samme tid hver dag, med mad, lege på gulvet, ud af huset, osv. 

I starten fumlede jeg os rundt om mig selv og baby men fik lavet en rytme og i starten var det svært at overskue den rytme, men som ugen gik og jeg fik overholdt min plan, så gik det fantastiske derefter, jeg fik lidt tid alene, baby fik lidt tid alene i sin kravlegård.

Anmeld

23. december 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Det lyder lidt som mig i starten og jeg fandt senere ud af at jeg rent faktisk var små-depri og i hvert fald havde en fødselsreaktion. Har du veninder eller familiemedlem som du er meget fortrolig med så fortæl om dit liv/din oplevelse/dine status som mor... det er mit eneste råd.

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Har i en rytme med tingene? 

Med vores den første spiste jeg os først morgenmad sent eller os spiste jeg ikke.

Jeg fik dårlig nok bad., osv, men fik efter noget tid lavet en super rytme, hvor tingene faktisk blev gjort på samme tid hver dag, med mad, lege på gulvet, ud af huset, osv. 

I starten fumlede jeg os rundt om mig selv og baby men fik lavet en rytme og i starten var det svært at overskue den rytme, men som ugen gik og jeg fik overholdt min plan, så gik det fantastiske derefter, jeg fik lidt tid alene, baby fik lidt tid alene i sin kravlegård.

Ja det synes jeg.. Vi står op og den store får morgenmad mens jeg ammer. Så går vi i børnehave. Det kan jeg bruge 45 min på. Så er klokken måske 10-10:30 når jeg er hjemme igen. Så vågner lillen og hyler, så vi leger lidt, og så prøver jeg at lade baby ligge på legetæppet eller ligge lidt i skråstolen, mens jeg så lige laver en kop the eller kaffe og ordner morgenmad, det er ikke altid baby vil det. Så jeg kan gå mellem baby og morgenmad i pendulfart fordi der bliver hylet og nogen gange skreget fordi baby bliver utålmodig.! Når jeg ENDELIG er færdig med at gøre det klar passer det med at lillen bliver sulten og skal ammes. Så kan jeg sidde og amme og bare glo på min morgenmad og glo på min kaffe eller the som står og bliver kold. Det er ikke hver dag jeg er så heldig at jeg får lavet kaffe samtidig med morgenmaden, det kommer an på baby.! Jeg havde en meget bedre rytme med den første. Mit andet barn skulle man tro var besat nogen gange. Og jeg har ikke gjort sådan mit barn er blevet sådan, det er bare sådan mit barn er, og jeg kan slet ikke nå noget som helst. 

Det skal lige siges at vi (baby) er igang med et forløb hos en kiropraktor fordi at h*n er låst i nakken og i ryggen. Før behandlingen startede var det slemt. Der sov h*n måske 20 - 30 min ad gangen, og vågnede så op og var virkelig ulykkelig. Så jeg var nødt til at gå rundt med skrigebaby på armen til h*n faldt til ro. Nu har vi været igang med behandling i noget tid, og det har også påvirket tarmsystemet og der kommer enten mange prutter og meget lort, eller ingenting og kun hyl. Så der får baby bio gaia dråber og noget andet for at kunne komme af med luften. Nu kan h*n også sove i måske 2-3 timer ad gangen. Og når baby sover, så prøver jeg at slappe af så meget som muligt for at have energi til at være på igen når h*n vågner. Og så er den dag gået. Kæresten kommer hjem. Den storevskal hentes, vi skal lave mad, spise og den store skal gøres klar til natten. Og i dem tid har baby måske sovet lidt, spist lidt (ammer ca hver 3 time) og hylet en masse.! 

Så er den dag gået. Og når hele huset sovet, så kan jeg gå i bad. 

Det er min helvedesrytme og jeg prøver at komme ud. Det kommer jeg da også, men baby bryder sig ikke om at være med ude for længe. 

Jeg er faktisk ked af at mit barn er så besværet og jeg ved at det er fordi at det gør ondt et sted. Mit barn er lidt over to måneder. Jeg har talt med sundhedsplejersken og hun har testet mig for depression, det havde jeg ikke, og det ved jeg ogsp godt. Men jeg har det hårdt og jeg bliver hurtig ked af det. Især når jeg ser atbdet bare kører derudaf for andre og jeg skal kæmpe mig igennem hver eneste dag. Så bliver jeg SÅ uendelig træt. Jeg får lov til at sove længe i weekenden. der tager kæresten beggw børn. Og jeg er helt væk og kan snildt sove til kl 12-13 stykker hvis det skulle være. Og jeg bliver kun afbrudt af en sulten baby som kommer og skal have mad. det er dejligt. 

Jeg kan bare slet ikke se hvor jeg skal putte hygge og ture og boller og alt det der ind. Det er SÅ frustrerende.! 

Og jeg skal jo ogsp huske den store.! Så overskudet til mig selv er lig 0, da der jo også er et forhold der skal passes og plejes  

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Det lyder lidt som mig i starten og jeg fandt senere ud af at jeg rent faktisk var små-depri og i hvert fald havde en fødselsreaktion. Har du veninder eller familiemedlem som du er meget fortrolig med så fortæl om dit liv/din oplevelse/dine status som mor... det er mit eneste råd.

Jeg er blevet testet  og der er ikke nogen reaktion eller depression.. Det er simpelthen fordi jeg har et barn som er pint og plaget. Og vi er igang med at gøre noget ved det, og det hjælper da også. Men i små små ryk. Det er ikke kolik. 

Anmeld

23. december 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Jeg har vel brug for at høre at jeg ikke er den eneste. 

Del gerne jeres historie... 

I min første graviditet og barsel følte jeg mig ofte alene, jeg var sygemeldt fra 9. uge og røg ind og ud fra hospitalet frem til 20. uge. Jeg var 18 år og havde derfor ikke venner eller veninder der havde børn eller planer herom  Da jeg så havde født, meldte jeg mig til mødregruppe, men havde et sensitivt barn der oveni var ramt af kolik, så havde gråd om ørene 22 timer i døgnet de første 3 mdr af hans liv, min mand arbejdede meget, som man jo gør i butikkerne - så ja følte mig meget alene. Min barsel sluttede da han var 7 mdr gammel, da mit studie startede op der...

I min anden graviditet og barsel følte jeg mig aldrig alene. Fandt en 10 år ældre veninde igennem et andet forum for gravide, vi sås ofte. Jeg fødte og fik et barn der bare var "perfekt" han spiste, kastede op, sov, sked osv.. Min mødregruppe var fin, jeg var den yngste med mine 21 år, men jeg havde det godt med det. Så jeg var omgivet af mine drenge og andre kvinders børn også 

Anmeld

23. december 2014

Mettefpigen

Jeg følte mig aldrig ensom.....

Anmeld

2. januar 2015

Linda Stæhr

Profilbillede for Linda Stæhr
Anonym skriver:

Jeg har vel brug for at høre at jeg ikke er den eneste. 

Del gerne jeres historie... 

Jeg har en god TED talk til jer ang det at være ensomme på barsel:

https://www.ted.com/talks/rufus_griscom_alisa_volkman_let_s_talk_parenting_taboos

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Linda Stæhr skriver:

Jeg har en god TED talk til jer ang det at være ensomme på barsel:

https://www.ted.com/talks/rufus_griscom_alisa_volkman_let_s_talk_parenting_taboos

TAK

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.