Hvor meget følte/føler i jer ensomme i jeres barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget følte/føler du dig ensom i din barsel?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.605 visninger
20 svar
6 synes godt om
22. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg har vel brug for at høre at jeg ikke er den eneste. 

Del gerne jeres historie... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

JH12

Jeg elsket min tid på barsel, mødtes med mødregruppen engang om ugen og ellers mødtes jeg med veninder og familie.. 

Gik til gymnastik og svømning med den bette... 

Anmeld

22. december 2014

mor_til_L

Jeg føler mig tit ensom  - ikke rigtig nogen veninder at dele det med. De eneste jeg deler med er manden sviger og min mor.. 

Det kan føles rigtig esomt 

Anmeld

22. december 2014

Mami

Jeg følte mig meget ensom, veninderne røg under graviditeten og manden arbejde meget. 

Min søn var en krævende baby, svømmehal, bibliotek, rytmik osv var udelukket. Så jeg var sådan set alene hele min barsel, undtagen mødregruppe hver 14 dag og nær min kæreste kom hjem. 

Jeg var ved at blive vanvittig 

Anmeld

22. december 2014

LinLin

Aldrig....

De første to gange var jeg i mødregruppe en gang om ugen og det var også fint nok, men jeg har fravalgt det denne gang, da det egentlig ikke er et behov jeg har... Var glade for mødregrupperne indtil vi startede i skole/på arbejde igen, men efter det har jeg ikke set dem andet en tre gange ialt.

Tænker da også det kommer meget an på hvilken person man er; om man godt kan lide at have mange mennesker omkring eller ej, om veninderne/vennerne er interesseret i at ses med baby, om familien er tæt på osv...

Men det er da træls for dig at du føler dig ensom. kan du ikke gå til noget med baby? Eller arrangere besøg eller lignende (oftere) 

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Aldrig....

De første to gange var jeg i mødregruppe en gang om ugen og det var også fint nok, men jeg har fravalgt det denne gang, da det egentlig ikke er et behov jeg har... Var glade for mødregrupperne indtil vi startede i skole/på arbejde igen, men efter det har jeg ikke set dem andet en tre gange ialt.

Tænker da også det kommer meget an på hvilken person man er; om man godt kan lide at have mange mennesker omkring eller ej, om veninderne/vennerne er interesseret i at ses med baby, om familien er tæt på osv...

Men det er da træls for dig at du føler dig ensom. kan du ikke gå til noget med baby? Eller arrangere besøg eller lignende (oftere) 

Vi er flyttet på landet, så har ikke rigtig nogle bekendtskaber endnu. og min mødregruppe er desværre tit svær at ses med, jeg kan hver uge men det er ikke altid de andre kan.

jeg håber det vender efter nytår hvor jeg har aftalt at begynde at gå til fitness med en fra min mødregruppe...

desuden har min kæreste ferie fra i morgen og så skal vi heldigvis ses med en hel masse mennesker og familie.

Jeg har da også et større barn, som går i børnehave, og når jeg har afleveret og er alene hjemme med lillen, så er der på en eller anden måde så rungende tomt. Især når baby sover. 

Jeg er nok bare inde i en dum periode. 

Anmeld

22. december 2014

EAF

Anonym skriver:

Jeg har vel brug for at høre at jeg ikke er den eneste. 

Del gerne jeres historie... 

Jeg er ikke på barsel længere, min søn er 5 til januar  Men kan relatere til spørgsmålet og nej du er ikke alene om det. I begyndelsen og i midten nød jeg det, mødregruppen var absolut ikke noget for mig så det holdt jeg op med efter to gange. Men da han blev 7 mrd og jeg skulle tilbage til studiet nød jeg inderligt at være ude blandt voksne personer igen  Og kunne ikke lige se mig selv gå et år ud.

Så min mand har sine 6 uger. To uger til indkøring i dagpleje, to uger til børnehave og når den tid kommer to uger til indkøring i skolen - selvfølgelig gjort skriftligt med hans arbejde  

Anmeld

22. december 2014

EnGodMor

Aldrig nogensinde 

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

Natteravnen skriver:

Jeg er ikke på barsel længere, min søn er 5 til januar  Men kan relatere til spørgsmålet og nej du er ikke alene om det. I begyndelsen og i midten nød jeg det, mødregruppen var absolut ikke noget for mig så det holdt jeg op med efter to gange. Men da han blev 7 mrd og jeg skulle tilbage til studiet nød jeg inderligt at være ude blandt voksne personer igen  Og kunne ikke lige se mig selv gå et år ud.

Så min mand har sine 6 uger. To uger til indkøring i dagpleje, to uger til børnehave og når den tid kommer to uger til indkøring i skolen - selvfølgelig gjort skriftligt med hans arbejde  

Jeg kan godt lide min mødregruppe, vi er ultra forskellige, det er rigtig fedt. Men vi er bare ikke særlig gode til at aftale at ses, og jeg har personligt behov at ses en gang i igen. Det er svært.

men jeg er ikke god til det her barselshallæj, det var jeg heller ikke med min første. I starten er det dejligt, så føles det lidt som ferie. Men sp bliver det hverdag og ensomheden overtager.  Tager jeg ind til byen eller i et center eller noget med butikker, så bruger jeg penge.. Det er meget dumt. Så det går ik. 

Jeg har dog overvejet at komme ud og gå nogle gode ture. Det skal jeg for jeg har stadig mave på.! 

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Aldrig nogensinde 

Hvad gjorde at du ik fælte dig ensom? Er der en opskrift ??  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.