Hvor gamle var jeres børn da...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

modesty

...de startede i dagpleje/vuggestue?

Jeg havde egentligt planlagt at min søn skulle starte, når han er 10 måneder, da det var det råd vi fik, da vi var til fødselsforberedelse. Har derudfra planlagt min barsel og givet resten af barslen til min kæreste (som vi holder sammen).

Nu føler jeg mig vildt splittet, da jeg kan fornemme, at jeg ville have det bedre med, at han starter i dp/vs, når han er 1 år gammel

Ville han så være for gammel?

Ville det være for svært for ham at starte dér?

Nogen med erfaringer?

Hvordan kørte I jeres børn ind?

Det lyder HELT vildt mærkeligt at du er blevet rådet til at lade dit barn starte i VS ved 10 mdr. til føldselsforberedelse?!

Nå, men - du kan da sagtens vente. Jo længere tid barnet tilbringer sammen med sin mor, jo bedre. Om opstarten bliver nemmere eller sværere, er ikke til at sige, men selvfølgelig har et lille barn bedre af at være sammen med sin mor end end masse andre børn og pædagoger.

Hvis han savner samvær med andre børn og underholdning, kan I altid tage i legestue.

Grunden til at så mange starter i VS ved 10 mdr. er udelukkende fordi det er dér barslen slutter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Nadia&Daniel

Vivienne skriver:

...de startede i dagpleje/vuggestue?

Jeg havde egentligt planlagt at min søn skulle starte, når han er 10 måneder, da det var det råd vi fik, da vi var til fødselsforberedelse. Har derudfra planlagt min barsel og givet resten af barslen til min kæreste (som vi holder sammen).

Nu føler jeg mig vildt splittet, da jeg kan fornemme, at jeg ville have det bedre med, at han starter i dp/vs, når han er 1 år gammel

Ville han så være for gammel?

Ville det være for svært for ham at starte dér?

Nogen med erfaringer?

Hvordan kørte I jeres børn ind?

Har stemt 9-10 mdr. - hun startede 10 dage før hun blev 11 mdr. 

Anmeld

17. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Fine_007 skriver:

Jeg kørte min søn ind, da han var 10 mdr.

Hvis jeg sammenligner 10 mdr gammel Simon med 12 mdr gammel Simon, så er der ikke den helt store forskel på, hvad han kunne.. ergo tror jeg ikke, det ville have gjort en stor forskel.

Jeg ville også gerne have ventet til han var 12 mdr, hvilket desværre ikke var optimalt ift mit studie og arbejde. Indkøringen gik dog over al forventning 

Held og lykke med det

Jeg tror ikke det handler om hvad de kan 

Til ts: Jo ældre barnet er jo mere bevidst er barnet og derfor kan det selvfølgelig have svært ved at være væk fra far og mor. Men jeg mener helt klart man ikke behøver skynde sig med institution hvis man har mulighed for andet. 

Sagde de til fødselsforberedelse hvorfor lige præcis 10måneder? 

Anmeld

17. december 2014

Mamalou

Min basse var 10 måneder

Jeg delte resten af min barsel ud over det første år, således at jeg arbejdede 30 timer.

Anmeld

17. december 2014

Frk.S

Freja startede få dage før hun blev 11 mdr. Det gik fuldstændig uden problemer. 

Jeg regner også med at det er omkring den tid, at Sofie kommer til at starte, og jeg håber virkelig at det kommer til at gå lige så nemt. 

Anmeld

17. december 2014

Vivienne

modesty skriver:

Det lyder HELT vildt mærkeligt at du er blevet rådet til at lade dit barn starte i VS ved 10 mdr. til føldselsforberedelse?!

Nå, men - du kan da sagtens vente. Jo længere tid barnet tilbringer sammen med sin mor, jo bedre. Om opstarten bliver nemmere eller sværere, er ikke til at sige, men selvfølgelig har et lille barn bedre af at være sammen med sin mor end end masse andre børn og pædagoger.

Hvis han savner samvær med andre børn og underholdning, kan I altid tage i legestue.

Grunden til at så mange starter i VS ved 10 mdr. er udelukkende fordi det er dér barslen slutter.

Ja, det er netop fordi jo ældre barnet er, jo mere bevidst er det, når det skal køres ind. De siger det er meget nemmere at køre det ind når det er 10 mdr. end 12. 

Min barsel slutter også der, så jeg ved ikke hvordan vi sku få det til at hænge sammen økonomisk, hvis jeg ønsker at blive hjemme med ham 2 mdr. ekstra 

Anmeld

17. december 2014

Stjerneskud84

Begge mine startede da de var omkring de 9-10 mdr gammel.. Indkøringen tog omkring 14 dage ca med begge.. 

Anmeld

17. december 2014

modesty

Ja, det er netop fordi jo ældre barnet er, jo mere bevidst er det, når det skal køres ind. De siger det er meget nemmere at køre det ind når det er 10 mdr. end 12. 

Min barsel slutter også der, så jeg ved ikke hvordan vi sku få det til at hænge sammen økonomisk, hvis jeg ønsker at blive hjemme med ham 2 mdr. ekstra 

Men tror du ikke at det er vigtigere for barnet at have to måneder mere sammen med sin mor, end at være bevidst om en adskillelse? Du kan jo stadig risikere at der kommer en reaktion senere hen, selvom barnet starter tidligt i VS. Reaktionen behøver ikke at hænge sammen med opstart.

Min dreng startede da han var 10,5 mdr. og jeg synes at han var meget lille. Jeg synes at det havde været bedre hvis han f.eks kunne gå når han startede. Der er bare slet ikke lige så meget opmærksomhed til et lille barn i en DP/VS som der er hjemme hos mor.

Anmeld

17. december 2014

Vivienne

modesty skriver:

Men tror du ikke at det er vigtigere for barnet at have to måneder mere sammen med sin mor, end at være bevidst om en adskillelse? Du kan jo stadig risikere at der kommer en reaktion senere hen, selvom barnet starter tidligt i VS. Reaktionen behøver ikke at hænge sammen med opstart.

Min dreng startede da han var 10,5 mdr. og jeg synes at han var meget lille. Jeg synes at det havde været bedre hvis han f.eks kunne gå når han startede. Der er bare slet ikke lige så meget opmærksomhed til et lille barn i en DP/VS som der er hjemme hos mor.

Modesty, dine indlæg splitter mig endnu mere... Jeg tænker præcist som dig... Men ved simpelthen ikke hvordan det skal hænge sammen økonomisk...

Anmeld

17. december 2014

4kløver

Min var 2.6 år og det gik fint. Så hun fik lige et halv år hos hendes dp mor inden børnehave start. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.